• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • Troll1

Håller med augusti2010: Du skrev inget om ngt våld i början. Det gör stor skillnad.
    Om det är som du skriver, så packa dina väskor, ta med barnen och åk till ett tryggt ställe.

• SaraPayam
    weddingday skrev 2008-11-18 16:49:48 följande:
    Hej igen!Jag är norsk, min man är svensk.Nej, jag giftade mej inte med själva brölloppet MEN MED HONON!Jag har varit ihopp med honom i 2år, och vet allt om hans företag samt hans ökonomi, OCH HAR ACCEPTERAT HANS SITUATION.Har hjälpt honom båda fysisk och psykisk i dessa två, vilket i sin tur har resulterat i 4 skader grundet för hårt arbete.Detta har jag lagt nästan av med nu, därför arbetet i hans verksamhet är för tungt för mej.Jag tar hand om allt innanhus, trädgården samt 3 barn.Vor fina fina bröllop gjorda jag mest för hans skuld, att han och jag skulle ha något finnt att minnes. jag är i en sort bröllopskoma fortfarande, men någonting har hänt..På bröllopsnatten hade han druckit något för mycket, han gav mej plötsligt en öranfil och jag blev kallad hora. Detta är första gång han har gjort något sånt, och jag blev självklart alldeles chokerad. Detta har inte hänt sen, och han har sagt många gångar förlåt.Är där någon av er där har prövt något liknande? Det känns som om hela bröloppet blev förstört denna natt, jag fatter ingenting. Vi har pratat och pratat efter bröloppet, jag fortsätter med att ge kärlek till honom värje dag, men mina krafter har nästan tagit slut.
    Hej igen, men baserat på den fakta som jag kunde läsa mig till så va det så som jag uppfattade det & jag ber om ursäkt för om det va fel.

Självklart ska man inte acceptera att nån ger en en örfil osv eller kallar någon fula ord, det håller jag med dig om. Men att han plötsiligt vänder på det sättet i sitt humör verkar ju väldigt konstigt. Ni kanske bör gå på rådgivning ett ta, för att komma fram till vara som tynger honom.

Be om ursäkt ännu en gång för min kommentar.
  • MulleNuh

Alltså.. Nä jag kan inte ens tänka mig vad han är för någon.. som SLÅR sin fru på bröllopsnatten?! Detta kan inte sluta gott!

• MulleNuh

Jag tycker det är ganska mycket som är märkligt med denna tråd!! Först att utelämna en sån viktig bit som våld och sen har språket ändrats radikalt!

Augusti2010 skrev 2008-11-18 17:23:31 följande:
    Jag tror att de flesta svar i denna tråd hade sett annorlunda ut om man vetat att han slagit dig och kallat dig hora. Tycker för övrigt också att det låter märkligt att gå ut med en sån här story i ett sånt här forum, men om det stämmer ska du givetvis aldrig tolerera ett våldsamt beteende. Ingen tid i världen hjälper mot sånt, det brukar bara bli värre.
  • SaraPayam
    MulleNuh skrev 2008-11-18 17:41:41 följande:
    Jag tycker det är ganska mycket som är märkligt med denna tråd!! Först att utelämna en sån viktig bit som våld och sen har språket ändrats radikalt!
    Ja men visst är det, är det bara VI som tycker att det är konstigt?!
  • Troll1

MulleNuh: Jag håller med om att formuleringarna ändrats märkbart.

• MulleNuh

mmm.. Dektektiv Mulle, till er tjänst!

• MulleNuh

Detektiv heter det så klart!

• SaraPayam
    MulleNuh skrev 2008-11-18 17:44:55 följande:
    mmm.. Dektektiv Mulle, till er tjänst!
    Hahaha
  • weddingday

Hej igen!
    Jag skulle inte skriva igen, men vill kommentera vad ni har skrivet.
    Vad menas med att formuleringen har ändras radikalt? Jag ser här att någon inte tror mig. därför skrev jag inget om örfilen i början därför jag visste att ingen ville tro mej.
    Att forbereda ett bröllop i mera än ett år, och få detta chock, kan nägon av er ens tänke hur jag känner mej? Jag har varit inne på bröllopstorget mennst 1000gångar och tittat på brudklänningar, dukning och allt vad där höra till ett bröllop.
    Har varje dag i mera än ett halvt år förberedt vor bröllop några timmar. Jag sitter här vid computeren med bröllopsgrejor runt mej, ljusstaker, dekorationer, min fina brudklänning hänger i dören.
    Min man hade druckit lite denna kväll, men det är ingen ursäkt.
    I sängen fick jag plötsligt en örfil för första gång och blev kallad hora, tro det eller ej. Han har aldrig för eller sen gjort detta. Kanske höra denna tråd inte till här, hoppas alla får eller har haft ett underbart bröllop. Kanske är jag den enda svenska (norsk)som någonsinn har blivet slagen på min bröllopsnatt, hoppas nästan det.

Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.