• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • Augusti2010
    Brudgummarna skrev 2008-11-18 11:26:58 följande:
    Om jag var knäckt av ekonomiska bekymmer och säkert trött efter alla bröllopsbestyr så skulle det kännas väldigt tungt om min nyblivna maka redan tre veckor efter bröllopet började tjata på mig att ändra egenskaper som jag alltid haft och jag skulle nog fundera varför jag gift mig med någon som inte älskar mig för den jag är.Att han gift sig med dig är väl ett tecken tusen gånger större än pussar och kramar att han älskar dig?Om du utan tjat visar att du uppskattar honom för den han är utan att direkt kräva motprestationer från honom så tror jag att han nog börjar mjukna upp om några veckor eller månader.Lycka till.
    Efter det jag läst hittills håller jag helt med! Det verkar som att din man bara är sån, alla är inte bra på att visa känslor, och man kan inte ändra på någon. Det finns uppenbarligen en orsak till att han blivit "sämre" efter bröllopet, och om du älskar honom är din uppgift bara att stötta honom genom problemen. Självklart har han inte rätt att behandla dig hur som helst pga. problem utom din kontroll, men lite deppig kan vem som helst bli, och det går oundvikligen ut över den man älskar. Ni har ju bara varit gifta i tre veckor, ge det lite tid.
  • september2009bröllop
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-18 11:19:56 följande:
    Ojoj.. låter riktigt tungt! Lider med er och låter mer än "bröllopskoma". Ville ni verkligen gifta er för att leva ihop eller blev bröllopet under resans gång bara ett gemensamt projekt? Lätt att det blir det Har dock ett boktips som borde vara obligatoriskt i alla äktenskap Kärlekens fem språk av Gary Chapman. Otroligt bra och har räddat många äktenskap.GE INTE UPP!
    lite OT men de finns en uppföljare p den boken oxå
  • weddingday

Till brudgommarna.
    Jag har självklart haft den tanke att älska honom för den han är, och gör ochså det, men får man ingen feedback på något sätt är det väldigt svårt.
    Vad tycker ni att jag skall göra? Ha samma beteende överför honom en tid, det vill säga: Vara iskall som honom? Har prövt det med, och han säger: Varför är du sur?

• MulleNuh

Nej varför köra med samma grej tillbaka? Bara helt fel och kan absolut inte leda till något gott! Tvärtom!

weddingday skrev 2008-11-18 11:34:27 följande:
    Till brudgommarna.Jag har självklart haft den tanke att älska honom för den han är, och gör ochså det, men får man ingen feedback på något sätt är det väldigt svårt. Vad tycker ni att jag skall göra? Ha samma beteende överför honom en tid, det vill säga: Vara iskall som honom? Har prövt det med, och han säger: Varför är du sur?
  • Miss Biii

Tänk p ådet "Ore" sa. Man måste lära sig att uppskatta det som dem gör för oss inte störa sig på det de inte gör. Män och kvionnor är från olika planeter sägs det ju ;) och kommunikationen är ju svår då och då... tänk efter vad han gör för dig...

• Villemoa

Berätta för honom allt det du sagt här. Var helt ärlig och berätta exakt var skon klämmer. Någonting är det ju, annars skulle han inte bete sig på detta sätt.
    Inte för att vara elak men om han var på detta sättet innan ni gifter er, trodde du att det skulle bli bättre bara ni gifte er?

• Augusti2010
    Villemoa skrev 2008-11-18 11:39:31 följande:
    Inte för att vara elak men om han var på detta sättet innan ni gifter er, trodde du att det skulle bli bättre bara ni gifte er?
    Lite min tanke också... Om han nu inte var med i bröllopsplaneringen eller nåt skulle det nog ha varit läge att ta reda ut problemen innan man gifter sig. Det enda du kan göra såhär i efterhand är att bestämma dig för om du vill acceptera honom som han är och kanske hoppas på att han kan förändra sig, eller lämna honom.
  • weddingday

Jag är inte bra på att köra samma grej tillbaka, är nog ej heller typen på det.
    Han är den typ som visar sin kärlek vid att bytta lampor som en skrev. Kanske har JAG giftat med fel person, men utan någon form av närhet kan jag inte leva tillsammans med den jag älskar, det kännes som tortur.
    Jag tror att om han skall vara gift skall det vara på hans premisser. Han är inte trött efter all bröllopsplannering, men jag är, därför det var mig som plannerade allt, och det gör inget, därför han inte är typen som kan göra det.

• september2009bröllop

kanske att du sagt till honom att du behöver närhet på fel sätt för att han ska ta till sig det?

• MDoJB

Hur mår han? Han kanske är väldigt orolig och deprimerad över ekonomin, men är en person som inte har lärt sig att prata om sina känslor? Det kanske inte alls handlar om att han inte har känslor för dig.

Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.