• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Tx2

Ragnelutta: Det skall jag göra. Dem gifte sig i våras. Har varit på ganska många bröllop och dessutom varit toastmastrar på en del. Så lite borde dem ha koll på.
    Träffade dem i helgen o några tips var att man tänker till o delegerar uppgifterna. Har man tex nattamat så är det bra om någon har ansvaret att koka korven el vad det kan vara så att man inte förväntar sig att det bara skall hända för att det finns. Lätt att glömma. Att serveringspersonal vet vart dem olika sakerna finns, tex tårtorna när det är dax för dem och termosar/kannor för kaffe.
    Plus min favorit att lägga in en liten paus/stund efter vigseln där man som brudpar får vara lite själva och andas, njuta o reflektera över att man har gift sig (plus får i sig lite energi o vätska). Mycket uppståndelse o uppvaktning hela dagen.

• Ragnelutta

Tx2: tack för tipsen, låter mycket klokt. Gillar framförallt tanken på att få pusta ut lite efter vigseln.

• Guntan

Det är lite stressande att vara med här... Alla har kommit så långt med allt. Jag har bokat präst och alla lokaler (inkl preliminärbokning av övernattningsrum för resande). Tärna är bestämd. Klädsel är bestämd och mamma broderar för fullt på västen. Målet för henne är att den ska vara färdigbroderad till jul.

Vilka som ska vara värdpar/toastmasters har jag ingen aning om. De jag frågat har sagt nej. Jag vet heller inte hur inbjudningskorten ska se ut. Kan inte bestämma mig för vilken färg. Hittar inte den limegröna färgen jag skulle vilja ha.

• Soon and very soon

guntan: alla här inne har nog kommit väldigt långt ,känner oxå stressen över det, har själv känt oooops oj vad mycket jag har kvar men det kommer gå bra!
    ska köpa näbbklänningen i helgen och börja oyssla med servett ringarna. sedan får det vara lite tror jag. vill lämmna in ringen så den är klar med. får se. det är ju ganska gtt om tid.
    ett råd är dock att försöka få fotograf o ev Dj/ band bokad för de går åt snabbt!!
    ha det!

• Ragnelutta

Guntan: Ni har ju klädsel bestämd! Jag känner mig stressad över den biten. Mina tärnor är på mig hela tiden om att jag ska bestämma mig så att dom kan börja leta efter sina klänningar.

Sade dom nej till toastmasterskapet? Fasen vad trist! Varför ville dom inte göra det? Det är ju en ära. Vi har 4 st! 2 av mina bästa väninnor och två av sambons bästa vänner. Lite oortodoxt kanske haha, men dom samarbetar jättebra. Vi tänkte att det kanske lättade lite av pressen på dom om dom fick göra det tillsamman istället för att en person får dra hela lasset själv.

Vi har ju alla massvis med tid kvar!

Nu ska jag göra ännu något oortodoxt. Jag tänker julfuska och griljera en "jul"skinka. Det är ju såååå gott.

• Guntan

Fotograf var bland det första som var klart. Jag har inte mindre än tre i släkten som fotograferar väldigt mycket och är duktiga. Sedan har jag några till i släkten som fotograferar rätt mycket också, men som inte har den rätta utrustningen för uppdraget. En av mina bröder har även jobbat lite som DJ på privata fester innan så han ställer nog upp på det om det skulle vara så.

De som sa nej till att vara toastmastrar tyckte att de känner min blivande för lite och att de tappat kontakten med mig för mycket.

• LillEm

Guntan: Oroa dig inte! Jag tror att många av oss här inne på BT dras med i bröllopshetsen även om det fortfarande är gott om tid . Dessutom beror det ju lite på vad för sorts bröllop/fest ni ska ha. Ska man ha 100 gäster och vill göra allt småpyssel själv så kanske det kan vara en god idé att starta i tid men om man ska som jag och m2b ha 60 gäster, inga tärnor/marsalker och lite sparsmakad dekoration så kan man nog ta det lite lugnt.

Lycka till

• Soon and very soon
    LillEm skrev 2008-10-28 15:38:56 följande:
    jag och m2b ha 60 gäster, inga tärnor/marsalker och lite sparsmakad dekoration så kan man nog ta det lite lugnt.Lycka till
    gud va sköt att höra! känner pressen vissa dagar! ha det bra alla!
  • anja1661

hejhej tjejer!
    behöver skriva av mig lite...
    jag ska ju beställa klänning från kina (milly) men e nu rädd att dollarn ska sticka iväg för mycket uppåt. jag har 3000krs gräns för min klänning ca och nu har jag hittat en tjej i sverige som säljer. hon kan göra min klänning för 3700kr men då e ju det 700kr mer än jag tänkt.
    så ajg frågade henne om hon hade någon i min klass i typ samma stil och det hade hon!
    en äkta alfred angelo som hon var villig att sälja till mig för 3000kr fraktfritt!! skitbra jag vet!!

så vad e haken?
    jo att hon bara har 4 kvar och denna var tydligen mest poppis. jag håller ju på och går ner i vikt nu och ska ner 10kg....svårt att veta hur min kropp kommer se ut då och svårt att beställa en klänning nu...så vad göra??

jag mailade henne o frågade vad hon tyckte jag skulle göra och faktiskt oxå om hon kunde lägga undan den till nyår...hmm det tror jag ju inte men värt ett försök!!

• LillEm

Oj, ja det är ju sannerligen ett dilemma.
    Jag vet inte riktgit vad jag ska råda dig till..... Har du lätt för att gå ner i vikt så att du tror att du kommer att lyckas att gå ner 10 kg?
    Du kan ju alltid köpa en storlek större än du har tänkt dig och sen lägga in klänningen om det skulle behövas.

Lycka till / LillEm

Svar på tråden Maj 2009 :-)