• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Ragnelutta

Nu kan ni se mina ringar som ikon och i galleriet! Älskar dom! har någon lagt ut bild på sina? *nyfiken*

• Nalle Puh 40

Ragnelutta: Kanon fin ring men tyvärr inget som jag skulle vilja ha men smaken är ju som baken och huvudsaken är ju att du är nöjd.

Hur går det annars med planeringen?

Funderar på att cykla ner till stan och köpa tyll och börja med rispåsarna.

• Ragnelutta

Japp smaken är som baken Hurdan ring ska du ha?

Planeringen går finfint! Inbjudningskorten åker förhoppningsvis iväg idag.

Hur går det för dig? Hur många ska ni bjuda?

• Nalle Puh 40

Oj, ska ni redan skicka dem? Vi ska göra det efter nyår

Jag ska ha mormors vigselring och göra den likadan som min förlovningsring fast men någon sten i.

Vi ska bjuda 100 st (är sista budet iaf...) och nu håller vi på att skriva en gästpresentation om alla...

• Ragnelutta

Har du en slät guldring som förlovningsring?

Oj 100 st! Blir ett rejält bröllop det

Japp vi skickar tidigt så att de som vill hinner boka in sig på hotell i gott om tid. Dessutom vet de flesta redan om bröllopet.

Ja gästpresenttionerna har vi också kikat på. Är en kul grej att ha med tycker jag.

• Nalle Puh 40

Du ser min ring i mitt galleri.

Ja, det blir många men jag har stor släkt och vi vill bjuda alla på vår stora dag.

Vi har inte sagt det till någon mer än familjerna och våra värdpar, ska bli en överraskning för alla och de flesta bor i närheten så det är ngen som kommer behöva hotell.

Ja, det är kul att funderar ut något lagom pinsamt om alla

• Ragnelutta

japp nog har vi olika ringmodeller allt. Jag passar inte i guld, har vitguld i infattningen men det är allt. Kul att kunna använda sin mormors ring!

Jag och sambon har en pyyytteliten släkt så det blir mest vänner för vår del. Kanske därför dom redan vet allt haha, har så svårt att inte berätta om bröllopet för dom då vi ju umgås en hel del.

Bjuder ni inga utsocknes alls?? Vi har folk överallt ifrån landet så oavsett var vi gifter oss i Sverige kommer några att behöva ta in på hotell eller välja något alternativt transportmedel om dom vill kunna ta sig hem (förutsatt att dom druckit något förstås).

Haha skriver ni lagom pinsamma saker om alla? Kanske borde piffa till våra presentationer

• Tx2

Vi har prel.bokat ett gäng sängar på ett B&B för ev övernattande gäster (finns även vandrarhem o hotell i närheten), så vi skickar inte ut våra inbjudningar förrens januari/februari. Men jag längtar tills vi skickar ut dem, många är så nyfikna då dem vet att vi gifter oss, men inte när.

Ångest för den dagen man skall ta itu med gästpresentationer o festprogram. Skall kolla med mina rutinerade toasmastrar om dem har lite tips men det är för tidigt att belasta dem med det känner jag.

• Ragnelutta

Tx2: Vidarebefordra gärna deras framtida tips

• Nalle Puh 40

Ja, hon betydde väldigt mycket för mig så det ska bli kul att använda den.

Är så svårt att inte berätta men vi har lyckats och det är kul.
    Min sambo har typ ingen släkt och jag har massvis men alla bor i närheten, max tio mil härifrån så det är inga problem så de får köra hem eftersom vi inte ska ha någon alkohol,

Ja, vi skriver något pinsamt om de som vi har något kul om och som vi vet tar det

Svar på tråden Maj 2009 :-)