• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Nalle Puh 40

Missbilly: Precis, man behöver ju inte ha allt i rött och färgen var ganska mörk så det blir absolut ingen julkänsla. Ska pynta men lite vitt och grönt oxå.

Nasoleh: Ta det lugnt bara, du hinner planera allt och det viktigaste är ju fixat som kyrka och lokal.

Anja1661: Jag har inte köpt klänning och jag har inte en susning om vad jag vill ha för någon, finns så många fina. Suck...

• Lilla Fröken Fräken

Färgtema är så svårt... har ändrat mig en massa gånger, det är så många faktorer som man vill ta hänsyn till. För tillfället lutar det dock åt:

creme
    guld
    lite brunt

(och så vitt förstås, vita dukar etc, vita ljus etc)

Vad tror ni? Blir det "för många" färger? Dessutom kommer nog buketten att ha en annan färg, tror lite rött...

Nasoleh: Du verkar ha hunnit med mycket ändå, på bara en vecka!

• Lilla Fröken Fräken

Jag tycker vinrött eller vanlig röd passar jättebra, man behöver ju inte ha jättemycket av sin temafärg, som någon påpekade ovan!

• Tx2

Vi har förutom den vita basen svart som huvudfärg med inslag av limegrönt. Blivandes förslag/önskemål (jag hade hoppats på att få ha rött som inslag men jag frågade och bad honom engagera sig...)

• kärleken förde oss samman

Vi har ju som sagt vitt/grönt/guld

• emmlin

vi ska ha vitt/grönt/silver som tema

• Nasoleh

Ja, tur att min klänning så att säga väljer färgen åt oss, annars hade jag haft svårt att bestämma mig också tror jag. Har svårt för att bestämma mig om saker över huvudtaget, så ett mirakel att jag tog tre stora beslut förra veckan!

Ang klänning, jag råkade ju köpa i fredags. Hade också tänkt beställa från kina, sedan när jag gått ner några kilo, men kom ju hem med en istället då..
    Om man köper en med snörning i ryggen gör det inget om man går upp eller ner lite, för man justerar bara i hur hårt man drar där. Jättebra! Och det sitter jättesnyggt! Magen bara försvann! Och för er som också har liten mage: korsettliv kombinerat med snörning i ryggen gör verkligen underverk! Lilla bebismagen som sitter kvar vill ja ju inte visa upp, konsigt, dottern min fyller snart 2...

• emmlin
    Nasoleh skrev 2008-10-22 22:03:19 följande:
    Ja, tur att min klänning så att säga väljer färgen åt oss, annars hade jag haft svårt att bestämma mig också tror jag. Har svårt för att bestämma mig om saker över huvudtaget, så ett mirakel att jag tog tre stora beslut förra veckan!Ang klänning, jag råkade ju köpa i fredags. Hade också tänkt beställa från kina, sedan när jag gått ner några kilo, men kom ju hem med en istället då..Om man köper en med snörning i ryggen gör det inget om man går upp eller ner lite, för man justerar bara i hur hårt man drar där. Jättebra! Och det sitter jättesnyggt! Magen bara försvann! Och för er som också har liten mage: korsettliv kombinerat med snörning i ryggen gör verkligen underverk! Lilla bebismagen som sitter kvar vill ja ju inte visa upp, konsigt, dottern min fyller snart 2...
    Kul att du hittat en klänning! Jag kollade för första gången nu i helgen men hittade ingen direkt som jag fastnade för, men jag provade ju aldrig någon iofs.
    Har du nån bild på din klänning?
  • förstagångsbrud

Hej hej, tittar in efter ett par väldigt hektiska veckor då jag inte hunnit med att kolla forumet alls. Än mindre nån planering! Men vi finns kvar :)

I nästa vecka fyller sonen 1 år och nu håller vi på med inskolning i barnomsorgen. Det går jättebra, han verkar gilla att vara där. Så efter en jätte-halloween-födelsedags-fest så börjar han på riktigt. Och jag börjar jobba lite mer igen.

Snart får jag nog lite mer tid att planera bröllopet!

Svar på tråden Maj 2009 :-)