• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Nalle Puh 40

Någon som ska skriva ett äktenskapsföråd?

• LillEm

Fröken sjunfors: Min m2b ska ha en jaquette som vi ska hyra. Vi har inte riktigt funderat på färg än men jag misstänker att det blir något i grått.

Nalle Puh 40: Nej vi ska inte ha något äktenskapsförord. Ingen av oss har några större tillgångar eller skulder.

Jag har funderat kring det här med färgtema.....
    Jag tror inte att vi har något speciellt färgtema!
    Vi ska inte ha några tärnor eller marsalker. Inte p.g.a. att vi inte har råd med det eller att vi inte har några vänner , utan därför att vi helt enkelt inte vill. Alltså blir det inga tärnklänningar i en annan färg.
    När det gäller dekorationer så kommer vi att satsa på att ha fantastiskt många ljus, bl.a. på speglar för att få 3D-effekt, och vita rosenblad.
    Dessutom så kommer nog min bukett att innehålla vita blommor. Innebär detta att vår temafärg är vitt? Jag kanske skulle kunna tänka mig att inkludera lite grönt för att få in någon mer färg.
    Snälla hjälp mig att reda ut detta eller komma med förslag.

/ LillEm

• ElinPierre

Kommer ni att ha vanliga värmesljus då, eller kör ni på blockljus? Tror det mes massor,massor av ljus skulle bli superbra verkligen...
    Men måste ni ha något färgtema då? Alla andra har ju det (inkl jagg), så kan ni inte skippa det och göra nåt annat tema aktigt? Typ att ni har en symbol som följer det mesta- dukning, inbjudningar, tack kort osvosv!?

LillEm skrev 2008-10-19 10:02:42 följande:
    F När det gäller dekorationer så kommer vi att satsa på att ha fantastiskt många ljus, bl.a. på speglar för att få 3D-effekt, och vita rosenblad.Dessutom så kommer nog min bukett att innehålla vita blommor. Innebär detta att vår temafärg är vitt? Jag kanske skulle kunna tänka mig att inkludera lite grönt för att få in någon mer färg. Snälla hjälp mig att reda ut detta eller komma med förslag./ LillEm
  • Tx2

Nalle Puh 40: Vi skriver inte heller något äktenskapsförråd. Bara jag som tar med mig studieskuld, annars är vi ganska jämna ekonomiskt.

LillEm: Vit o grönt är väldigt vårfint. Hur kommer era inbjudningskort och ev andra pappersgrejer att se ut?
    Vi har dem färgerna plus svart då det är sambons "färg". Får se om mina tärningar väljer svarta klänningar i slutändan, har sagt att dem får ha vad dem vill men om dem vill matcha så rekommenderar jag svarta, vilket dem förhoppningsvis har i garderoben el har möjlighet att använda i framtiden.

• LillEm

Det är blockljus som gäller. Eftersom att vi har festen i en jättefin gammal slottssal så känns det som att vi inte behöver dekorera så mycket.
    ElinPierre: Vad skönt att höra att du tycker att man inte behöver ha ett färgtema. Japp, vi har ett tema som gäller: Öland! Vi kommer att plocka stenar på Öland o skriva gästernas namn för bordsplacering och menyn är "Öländska smaker" etc.

• LillEm

Tx2: Svart låter jättesnyggt! Och de flesta brukar ju ha en liten svart blåsa i sin garderob .

När det gäller våra inbjudningar (som vi gör själva) så går de i beiget/guld/turkost. Men vi har bestämt att vi inte vill ha dessa färger på bröllopet öven om de är jättesnygga. Lite för höstiga och dova för ett maj-brällop!

• Tx2

LillEm: Då har ni ett tema! Öland. Vi har färg för vi inte har något annat tema. Tror det kommer att bli superfint med en massa blockljus (vita misstänker jag) o speglar.

Fast just nu så tror jag att mina tärnor inte kommer att ha matchande kläder el svarta.

Bröllopsplanerandet går sakta framåt. Bokat bröllopsnatt på B&B, och prel. bokat rum för våra gäster. Fått en trerätters-meny skissad från en vän. Skall se om vi kan hitta en dag så att vi får provsmaka och sedan fundera på om vi kan få honom att göra maten el mammas kontakter. Funderar på om vi skall byta fotograf till en billigare som hade blivit ledig nu. Passade på att skaffat mina underkläder för bröllopsdagen och dagen efter då vi skall ta in på något lyxigare ställe, nu när jag var i usa (gillar victoria secrets). Men har fortfarande inte hittat min klänning. Mycket lösa trådar och jag tycker inte om lösa trådar. Suck

• ElinPierre

Men då så!!
    Då tycker jag att du ska sluta fundera och göra det krågligare för dig.. Det är ju ett supertema!!!

LillEm skrev 2008-10-19 10:21:07 följande:
    Det är blockljus som gäller. Eftersom att vi har festen i en jättefin gammal slottssal så känns det som att vi inte behöver dekorera så mycket. ElinPierre: Vad skönt att höra att du tycker att man inte behöver ha ett färgtema. Japp, vi har ett tema som gäller: Öland! Vi kommer att plocka stenar på Öland o skriva gästernas namn för bordsplacering och menyn är "Öländska smaker" etc.
  • kärleken förde oss samman

Vårt tema går ju i vitt/grönt/guld, kommer gå igen i inbjudan, sånghäfte, vigselprogram, tärnkläder, blommor, dekorationer, tårta m.m.

Min m2b och marskalk kommer hyra varsin frockcoat.

Ang. dekoration så kommer vi försöka ljussätta lokalen med mycket "miljöljus", "strålkastare som ger lite effektljus/färgat sken".

• kärleken förde oss samman

Vårt tema går ju i vitt/grönt/guld, kommer gå igen i inbjudan, sånghäfte, vigselprogram, tärnkläder, blommor, dekorationer, tårta m.m.

Min m2b och marskalk kommer hyra varsin frockcoat.

Ang. dekoration så kommer vi försöka ljussätta lokalen med mycket "miljöljus", "strålkastare som ger lite effektljus/färgat sken".

Svar på tråden Maj 2009 :-)