• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • missbilly

Vi valde 23 maj eftersom det bli exakt ett år efter vår förlovning
    Förhoppningsvis blir dagen lika fin som den var i år! Minns den väldigt tydligt och det var knappt ett moln på himlen och jätte varmt!

Elsi: ingen aning... är inte från sthlm så jag har inte sett den.

• Tx2

Vi tänkte först ta en av dem sista helgerna i augusti, men så blev jag lite otålig så då ändrade vi till maj. Med tanke på mina blivandes helgaktiviteter i maj så passade den första helgen bäst. Dessutom så gifte sig en av mina bästa vänner samma helg det här året. Så nu så kan min få hintar av den andra när det är dags för att fira årsdagar

• FruLjungberg

sitte roch kollar på presentaskar till gåvorna vi ska ge till gästerna. svårt att ebstämma sig. har barnvakt över helgen:D första gången på fyra fem mån säkert. sköönt! ska komma fram till tårta vi vill ha & pröva kläder både jag & gubben. dock han får ej se. haha

• Ragnelutta

Vi ska nog använda satinpåsar istället för presentaskar då presentaskarna tenderar att vara lite små :-/

• Nalle Puh 40

Vad ska ni ha i era askar?

Vet inte om vi ska ha det eller inte? Tycker det är lite mysigt men samtidigt en väldigt onödig kostnad...

• Ragnelutta

Nä tycker inte att det är en onödig kostnad, känns kul att ge gästerna ett tack för att dom ville dela vår dag.

Det blir inte speciellt dyrt heller. 3 kr per påse och sedan något att fylla dom med. Har inte bestämt vad ännu.

• SweetSun

jag tycker nog presenter till gästerna är lite onödigt...de får ju sin tacksamhet genom mat, sprit och en skoj fest! Och det är ju de som ska fira oss, och inte tvärt om.

• Ragnelutta

Ja alla tycker vi olika! Vi ser det inte som att vi firar gästerna för att vi ger dom en liten påse med något kul i, utan som en kul överraskning för dom. För oss är inte bröllopet enbart för mig och sambon utan något vi vill att alla gäster ska vara delaktiga i. Hade vi velat ha en vigsel enbart för oss hade vi smitit utomlands istället.

• SweetSun

jo jag förstår idén och det är klart att om man har pengar och vill lägga pengar på det, då ska man göra så, men det är ju ett nytt, och dyrt, påfund, så för mig är det väldigt onödigt.
    Att få bli bjuden på bröllop är en gåva nog och jag tycker inte en liten chokladbit gör till eller från. det enda jag tänkte jag på när jag var på bröllop där man fick present var; "va onödigt". Nu kanske inte alla tänker så, men jag tror inte folk känner sig "mer" uppskattade för att de får en liten present.

• FruLjungberg

vi ska bara lägga lite choklad. med tanke p blodsockret hos folk. slipper man får griniga gäster. speiellt barnen.

Svar på tråden Maj 2009 :-)