• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • FruLjungberg

Jag vill vara gammaldags romantisk och göra nåfot vi typ aldrig gör. sova isär. jag sover hemma med min syster och mamma kanske och lillen. Han tar in på hotell där vi skall vara och gifta oss och ha fest. eftersom hela lördagen ska jag till frissan och smink osv. så fixar han den sista touchen.

Jo flytt med. men skönt trivs inte där vi bor ska in till centrum och bättre planerat hus för fler barn

• hemliga arne

Ja, jag är samtidigt också sugen på att göra det på det gammaldags-viset. Men man har ju lite tid att bestämma sig. Lutar nog ändå att vi kanske myser loss tillsammans eftersom det inte blir någon riktig bröllopsnatt för oss då vi åker på bröllopsresan redan på kvällen på bröllopsdagen.

Skönt med mer plats för fler barn. Och så är det ju inte dumt om man trivs också! Vi bor kalasbra, har fått tag på världens bästa lägenhet, förrutom att den råkar ligga vägg i vägg med värsta studentboendet, tänkte ju inte vi på när vi flyttade in, så det är värsta livet varje helg och vi har gamla fönster så allt hörs igenom! Suck...

• LillEm

Hemliga Arne, Vi ska gifta oss på Borgholms slott (se mitt galleri) på Öland. Vi älskar verkligen Öland så det betyder mycket för oss att få gifta oss där . Var i Kalmar ska ni gifta er? Läste att ni ska åka på bröllopsresa redan samma dag som ni gifter er, läckert! Vart ska ni åka?
    / LillEm

• Ragnelutta

Tx2: Vi testade det redan från början utan kalasframgång. Jag fick kanske ut strax under hälften av papperen så det blir till att köpa på sig betydligt fler för jag ger mig ALDRIG *envis som synden*.

FruLjungberg: Jag gillar klänning numero 1 samt den sista bäst. Vi har faktiskt liiite likheter du och jag Jag och sambon har också en liten (han är fyra månader snart), vi försöker också skaffa en till just nu! Vi gifter oss i maj, och flyttar i mitten av november!!

Jag tänker dock inte sova separat från min älskling. Sover så illa utan honom och det vill jag inte göra dagen före bröllopet.

LillEm: Låter superfint att gifta sig på Borgholms slott!

• missbilly

Fru ljungberg: Tror att tvåan blir jätte fin om du kommer ha en mage! Sjuan tyckte jag oxå om väldigt mycket!

Tror att vi kommer sova utan varann, som det ser ut nu. O då kommer han heller inte få se mig alls innan jag går in i kyrkan. Men vi kan ju hinna ändra oss.
    Låter jätte mysigt att ha en helkväll själva med middag och så oxå! =)

• SweetSun

Vi ska inte sova ihop!

Mycket beror på att vi kommer att ha fullt hus här hemma med massa gäster och det blir så rörigt, så vi kommer inte att kunna njuta av morgonen tillsamman endå.

Så vi kommer att träffas sen när vi är iordninggjorda för fotografering ist. Sen ska vi vara lediga kanske hela veckan efteråt för att bara vara med varandra, för vi ska inte på nån bröllopsresa (ingen planerad).

Nåt annat skönt jag fick reda på i helgen var barnfrågan; jag hare varit rädd för hur mina släktingar ska kunna komma utan sina barn, för vi vill ha barnfritt. Men mamma berättade att hon kollat läget och det verkar som att alla är beredda på att lämna sina små hemma. Tack för det! En stor sten har lättat..

• Ragnelutta

Ja barnfrågan har jag också varit lite orolig för. Vi måste ju ha vår lillplutt med då alla vi känner (som kan tänkas passa honom) är på bröllopet. Känns lite pinigt att de andra inte får ta med sina. Vi har dock ett legitimt skäl, alla får inte plats i kapellet om dom tar med sina små.

• SweetSun

ragnelutta; jag tycker inte du ska känna det pinigt för att ni tar med eran egen! det är ju endå eran dag!!!

• LillEm

Jag håller med fullständogt SweetSun, det är din dag Ragnelutta och det är du som står för kalaset och därmed oxå du som bestämmer. Vi vill oxå ha barnfritt trots att vi har plats både i kapellet och på festen för barn. Vi har inga egna barn och man är alltid orolig för hur andra ska reagera när man säger att det är barnfritt..... men jag hoppas att våra vänner och familj förstår.
    Vi kommer dock ha med min m2b:s brorsbarn som är 11, 13, 16 år på bröllopet/festen, samt såklart ammande bebisar.

• Ragnelutta

Ni har naturligtvis rätt men det känns ändå lite knas.

Idag ska det vara en visning på min lägenhet. Den måste ju säljas inför husflytten. Känner mig lätt stressad inför städningen :-/

Har ni börjat kika på eventuell brudbukett?

Svar på tråden Maj 2009 :-)