• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • FruLjungberg

Ragnelutta: Jo jag har haft men inte sambon... Just nu ahr vi två utekatter. Blir en Jack Russel valp, 8 veckor. Vi prövade med stor hund innan men gick inte så bra.

• elsi

Vad är en typiskt bröllopstårta i sverige?

I England, traditionalt är det en mörkt frukt tårta. (fruit cake) med russin sultan brunfarin ibland körsbär, korinter mm. Sen ett lager marzipan och sen tjock socker glasyr och socker pasta dekorationer. Ibland riktiga blommor, samma som brudens bukett. Den hålla jätte länge och obland var det så att man sparade ett lager tills första barnet var född .. er ja ca 9 månader senare , men det är också så att man kunde skicka en bit till de som inte kunde närvara på bröllopet.

berätta hur är en typisk tårta i sverige.. och måste den kosta ca 40skr per bit? Hur dyra är dom och var ska man beställa ifrån i stockholm?

• Ragnelutta

Fru Ljungberg: Två utekatter är också med på vår planeringslista inför husflytten. Får väl se hur pass enkelt det blir att finna sådana i slutet av november hmmm.

Jag och ett ex hade en Jack Russel för många år sedan. Dom är mysiga. Extremt lättdresserade.

• Lilla Fröken Fräken

FruLjungberg:
    Åhhh vad mysigt!! Blev han glad? Har du några söta bilder på den lille så får du gärna lägga upp dom i ditt galleri, Jack Russel valpar är så himla söta! Skulle själva också vilja ha en hund, men vi bor i lgh i Göteborg, så det känns inte riktigt som det är läge för hund innan vi skaffat hus åtminstone.

• Nocia

Hej igen! Skrev lite i förra tråden , men har inte varit så mycket på BT på sista tiden... Givetvis är planerna fortfarande i full gång. Datumet är 22/5 och vi har äntligen fått boka kyrka.

Ang bröllopstårta ska vi inte ha någon alls. Min sambo är från Norrbotten och hans mamma har plockat åkerbär som vi (hon) ska göra efterrätt på. Det blir det istället för tårta. Lite ovanligt och lyxigt på ett annat sätt än en maffig tårta (har inget emot tårtor, tvärtom, men vi kände att vi helt enkelt inte ville ha någon).

• SweetSun

vi ska nog beställa våningstårta av cateringfirman vi anlitat å det blir 30kr/bit.

• FruLjungberg

Jo han blev jätte glad och den lille krabaten e skit liten. Sover mest. Ska lägga in bild när jag ahr tid. ska städa en massa nu för min syster kommer ikväll och ska stanna några dagar. Har lov en vecka nu. Studerar på Komvux till uska. skönt med lite ledigt..

Dock är katterna rädda för dne lille skit hunden fast dom är dubbelt så stora. KOmmer inte på ngt namn till honom

• FruLjungberg

Jo han blev jätte glad och den lille krabaten e skit liten. Sover mest. Ska lägga in bild när jag ahr tid. ska städa en massa nu för min syster kommer ikväll och ska stanna några dagar. Har lov en vecka nu. Studerar på Komvux till uska. skönt med lite ledigt..

Dock är katterna rädda för dne lille skit hunden fast dom är dubbelt så stora. KOmmer inte på ngt namn till honom

• anja1661

åhh vad mysigt med en valp! vet precis hur du känner dig nu!!! har ju en liten jack russel valp själv! titta i mitt galleri...vår turbo har hunnit bli 16 veckor nu! och ahn har fått massa muskler...
    inte riktigt rumsren ännu men han kan sitt, stanna. och är jätteduktig på att gå i koppel!

lägg gärna ut bild så vi får se på lillmonstret!

• Ragnelutta

Nu är inbjudningskorten äntligen färdiga! Har lagt ut bild i galleriet. Glömde dock fota innan jag band ihop dom, dessutom ser färgen svart ut i motljuset fastän den är skogsgrön

Ett långt varmt bad väntar som belöning.

Svar på tråden Maj 2009 :-)