• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Lilla Fröken Fräken

Ragnelutta: Låter gott med skinka!! Vi köpte faktiskt en flaska glögg när vi var o handlade i dag. Vi är dåliga på att hålla oss till första advent, kan hända att vi provsmakar lite redan i kväll! Det är ju såååååå gott och lite mysigt behöver man för att ta sig igenom höstmörkret!!

Anja 1661: jag skulle nog beställt en "mittemellan"klänning (dvs en som kanske är lite liten nu men lite stor om du lyckas med -10 kg). Det går ALLTID att sy in, men är svårare att lägga ut!

• fröken sjunfors

Åh! Igår var jag och min blivande och köpte hans kostym! Såå glad! En expedit hjälpte oss (det är ju fan inte lätt alltså!) och vi fick en svart, "tidlös" kostym som passade han så bra! Han är ganska liten och smal så det är inte så lätt jämt att hitta något som sitter bra.. 1499kronor, kände att det var inget snack om saken så nu är en grej på listan avbockad!

• anja1661

ni tycker alltså att jag ska köpa alfred angelo klänningen istället för en kina?? usch..ja man vill ju lixom vara helt nöjd med klänning den stora dagen!
    jag vet inte vad jag ska göra...

om jag inte köper den nu så tar de slut o vem vet då vad jag får ta för nåt istället?
    men å andra sidan kan jag ha tur att dollarn inte går upp mer eller tom går ner lite igen.....men kasnke den stiger

tänk om jag missar min chans på en underbar klänning om ajg inte köper en nu. men tänk om jag betalar alldeles för mycket om ajg köper nu och inte från kina sen...

ggaaahhhh! hatar detta!!!!!!

• anja1661

oj missade...
    ja jag tror absolut att jag kommer lyckas med mina 10kg!

• Lilla Fröken Fräken

Jag var länge helt inställd på att köpa från Kina, men så "sprang jag på" en klänning i en butik här hemma som passade perfekt. Den kostade 3400 och den jag ahde tänkt beställa från Kina skulle gå på 3000 (inkl tull o moms).

Jag personligen kände att det dels kändes bättre att veta vad man betalar för, att få chansen att faktiskt prova klänningen innan man köper den och också att gynna den lokala butiken, hur fånigt det än låter.

Risken med en klänning från kina är att den kanske inte passar eller inte alls motsvarar förväntningarna och då måste man lägga pengar påatt sy om den eller i värsta fall börja jaga en ny klänning.

Detta var som sagt så jag resonerade, hoppas det kan var till ngn hjälp!

ps nu har vi smakat på glöggen,mmmmmmm!!!!

• Nasoleh

Om det lugnar någon, så har jag inte bokat mer än kyrka och lokal (lokalen är inkl mat och boende). Köpt klänning. Det är allt.
    Letar fotograf, men har inte boka ännu.
    Och om sanningen ska fram så vet jag inte om jag är helt nöjd med klänningen. Jag menar, den är jättefin, men är det verkligen just en sån jag vill ha? Aja, jag har alltid svårt att bestämma mig. Om allt. En under att vi ska gifta oss kan man säga

På tal om fotograf, vad har ni hittat för priser och vad ingår? Det är ju väldigt olika vad de erbjuder i sina paket, tycker jag.

• Ragnelutta

Lilla fröken fräken: skinkan blev kalasgod Vi planerar redan in en glögg och lussekattshelg hahaha.

Nasoleh: Vi har tack gudskelov en superduktig fotograf i bekantskapskretsen! Jag funderar på att göra om våra foton till svart/vita eller sepia innan vi sätter in dom i albumet. Orginalen sparas ändock.

• vilja76
    Nasoleh skrev 2008-10-28 22:11:32 följande:
    Om det lugnar någon, så har jag inte bokat mer än kyrka och lokal (lokalen är inkl mat och boende). Köpt klänning. Det är allt. Letar fotograf, men har inte boka ännu. Och om sanningen ska fram så vet jag inte om jag är helt nöjd med klänningen. Jag menar, den är jättefin, men är det verkligen just en sån jag vill ha? Aja, jag har alltid svårt att bestämma mig. Om allt. En under att vi ska gifta oss kan man säga På tal om fotograf, vad har ni hittat för priser och vad ingår? Det är ju väldigt olika vad de erbjuder i sina paket, tycker jag.
    Vi har bokat www.lindisima.se. Kostar lite men hennes bilder är fantastiska och hon är super trevlig
  • missbilly

Känner mig oxå lite stressad över att jag inte har mycket alls planerat.
    Har bokat kyrka men nu velar vi om vi ska ha den eller en annan vi tycker mycket om.
    Lokal typ bestämd men jag tror inte vi kommer få plats
    har börjat köpa på mig lite dekorationer men det är allt...
    En kompis ska hjälpa med inbjudningar men har ingen aning om hur de ska se ut.

Vilja76: Jätte fina kort på hennes sida!! hur mycket får ni betala och för hur länge?

• emmlin

Vi har då inte gjort något alls förutom att bestämma datum, fixat gästlistan, utsett tärna, bestman och toastmaster samt bokat lokal. Men känner mig inte sååå stressad, ännu

Jag var och kollade på klänningar för första gången förra veckan men provade inget. Det känns som att det är så lång tid kvar men vet samtidigt att tiden kommer att springa iväg

Svar på tråden Maj 2009 :-)