• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • vilja76
    Arla79 skrev 2008-10-24 18:58:17 följande:
    Hur har ni tänkt göra med tårta, ni som ska ha tårta till kaffet? Ska ni ha en vanlig traditionell vit våningstårta eller kör ni vanliga prinsesstårtor på tårtställning eller hur gör ni?
    Chokladmousse tårta på ställning blir det här
  • anja1661

vi kommer ha vit tårta på ställning....innehåller hallonmousse, chokladmousse och vanlijkräm!!

vi köper den genom vår cateringfirma som dessutom hyr ut lokalen...vi betalar 30kr/bit

• fröken sjunfors

Vi ska nog ha olika sorters cheesecakes Vi gör den själva, eller ptja.. jag får hjälp av mamma, mormor o systrar

• Tx2

Funderar på att antingen låta lite olika baka sin favvo-tårta (bra när det finns lite olika allergier) alt köpa från ica maxi. Troligtvis lägger vi mer krut på tre-rätters och så kommer tårtan senare och är inte lika prioriterad av oss så att vi känner för att lägga en förmögenhet på det.

• Lilla Fröken Fräken

Oj, har inte börjat fundera så mkt på tårta ännu, men det lutar nog åt att vi köper en "traditionell" bröllopstårta på ställning. För mig är den typen av tårta så starkt förknippad med bröllop att jag inte vill välja bort den, ens av ekonomiska skäl!

• fröken sjunfors

VI ska nog använda tårtställning också, till några utav dem iaf. Har för mig att det går att hyra för en rimlig summa, så det blir nog så vi gör iallafall

• FruLjungberg

ska överraska min sambo med en tidigt bröllopsoreswent ska iväg idag& köpa en liten hund valp. en jack russel.. sa bara vi ska köra en bra bit men inte vad vi ska göra. han e riktigt nyfiken. han slutar halv fyra så nu ahr han mycket att grubbla på.

• Nalle Puh 40

Vi ska ha vanlig bröllopstårta, visst det kostar en slant men jag har alltid velat ha det och tror jag skulle ångra mig något grymt om vi sparade in på det.

Har fått hem våra bröllopsbubblor, totalt onödigt men så mysigt och lite måste man ju unna sig oxå...

• Ragnelutta

Jag håller med om bröllopstårtan men jag är väl lite sådan att om jag väl gifter mig vill jag ha med precis allt som jag önskar mig. Hade väntat om jag inte haft råd med det jag ville ha. No regrets är mitt motto.

Idag friades jag till! Han körde till havet eftersom det var dit vi åkte på vår första date. Solen sken och allt var sådär perfekt.

Strax är inbjudningskorten färdiga. Imorgon fixar vi nog kuverten också. Om jag orkar fotar jag och lägger in i galleriet då!

• Ragnelutta

FruLjungberg: Vad kul med vovve! Har ni hund sedan tidigare? Jag och sambon ska skaffa två stycken när vi flyttat till huset. För vår del blir det förmodligen två stycken dvärgschnauzers.

Svar på tråden Maj 2009 :-)