Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
God morgon!
Blev så förvånad när jag klev ut på farstukvisten och det var snö överallt. Va fint det va!
Usch... igår pratade maken med en vän som ligger inne på sjukhuset i Borås. Han har haft problem med att kissa i nästan ett år. Efter flera undersökningar så visade det sig att han hade en tumör på ena njuren. Han opererades i onsdags. De tog bort njuren, men pga. att tumören var mycket större än de först trott (ca. 10*18cm!!) så tog de bort lymfkörtlarna också. Ifall tumören är elakartad så sprids det oftast via lymfkörtlarna. Nu tar det ett par veckor innan han får besked om va det är för sort... Killen är bara 36 år så det gäller att hålla alla tummar och tår...
Godmorgon
Satt uppe sent igår och pysslade medan jag väntade på att lilltjejen skulle vakna för mat. Men det gjorde hon aldrig så jag la mig till slut. Hon vaknade först vid fyra istället för ett som jag trodde.
Har ni mycket snö i Göteborg eller? Här är bara lite "pudervitt" på marken.
Tezz: Usch, sånt där är tråkiga saker. Hoppas verkligen för er vän att det inte har spridit sig mer än så.
Idag är det dags för första vaccinationen. Har hört att de kan bli lite oroliga och ev febriga efteråt så vi får väl se vad för helg vi får.
Carma: Tack! Hoppas också på det.
Ang. vaccination. Hur är det, får barn fortf. den där sprutan som ger ärr? Jag har ett jätteärr på armen och vet att fler jämnåriga har. Nån som vet vad jag snackar om? *skratt*
Hej!
Här är det fortfarande förkylt, jag börjar få hosta nu. Lillan är täppt i näsan så nu har näsdropparna kommit till användning. Tack Carma!
Lillan blev dock vansinnig när jag gav dem, hon tyckte inte det var roligt alls.
Vi ska vaccinera Lillan om två veckor. Tez, jag tror inte att sprutorna ger några ärr längre. Jag har inget ärr från någon spruta, men jag vet vilken du menar. Min mamma har ett sånt ärr på armen.
Det är jättevackert med snön och rimfrosten på marken och taken. Älskar sådana här vinterdagar! SKa nog pälsa på oss och ta en promenad till ICA, så vi får lite frisk luft.
Nibla: Det är jättehärligt ute. Vår lilltjej var inte heller speciellt förtjust i dropparna och gallskrek vilket gjorde det lite svårare att pricka rätt. Men de hjälper på en gång.
Vet inte om de ger sådana sprutor längre. Jag har ett sådant ärr bak på skuldran någonstans. Sedan har jag ett litet, litet ärr efter tbc-sprutan man fick på högstadiet och den sprutan tar dem än. Makens systerdotter hade precis fått den när hon var här nere.
Det gick bra att vaccinera lilltjejen. Hon började gråta när hon stack, men skrattade och log åt bvc-tanten efteråt ändå.
Hej!
Drog med lillan ut i trädgården idag, parkerade barnvagnen i solen, lutade mig mot husväggen med en kopp varm choklad och ringde lillsyrran. När vi lagt på hade vi pratat i 1 timma och 15 minuter. Haha! Snacka om skitsnack. hehe!
Vi har två fågelbord på tomten och det är väldigt rogivande att titta på alla små fåglar som kommer och äter. Talgoxar, domherrar, blåmesar, koltrast och till och med en stenknäck! Pensionnärsvarning på mig eller?
Idag hade jag tänkt göra tacopajen på receptbloggen, men jag har verkligen ingen ork så det blir macka och te. Kanske lite charmlöst en fredag, men rätt gott ändå.
På söndag är det skyltsöndag här i förorten, blir en promenad ner till torget för att titta i affärer och den stora julgranen.
Trevlig helg på er!
Hej
Äntligen börjar jag bli av med förkylningen.
Linum
Du vet, hade P fott diskbråck så hade han nog sagt att han hade brytigt ryggen och med där till. Han har en förmåga tt överdriva allt.
hej sotnosa
nu ar jag snart pa vag hem igen. Det har varit intensiva dagar har. Lite tid pa egen hand - da blev det sex and the city rundtur. Hur kul som helst
Har har varit kallt som fasiken men ingen sno. Borde tagit med mig langkalsonger om inte annat
Hej på er!
Underbar och kall dag idag. Ska ta en promenad runt en sjö ute i Askim någonstans.
Var på Sticky Fingers igår och lyssnade på Disdain. De gick dock inte vidare till Sverigefinalen, men jag tyckte att bandet som vann är helt värdelösa... För mycket dödsmetall för min smak. Disdain rules!
Tjingeling!
Hejsvejs
Idag har jag och lilltjejen haft sovmorgon och gick inte upp förrän klocka elva. Underbart väder så vi tänkte ge oss iväg på en promenad. Idag fyller lilltjejen tre månader så det blir lite fotosesseion senare här hemma.
Nibla: Vi orkade inte heller laga mat igår så det blev pizza.
Vad tråkigt att inte Disdain gick vidare. Har inte lyssnat på de andra låtarna men gillade verkligen deras.