Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Igår fick jag en tidig present. Jag fick min mens! Vanligtvis HATAR jag verkligen att få röda veckan, men denna gången blev jag glad. Jag slipper att ha fanskapet under semestern de kommande två veckorna! *yay*
Tez här igen, håller monolog!
Linum: Dissar brudarna dig? Är de avis på att du e så bra?
Det är ju ni som är brudarna, pucko!
Vad kallt det är idag. Helt krispigt och skönt. Det är då man FÅR sitta med tofflor och tjock stickad tröja inne. *myser*
Linum: Puckot här ( ) Trodde att du menade brudar på jobbet! Du skrev ju såhär:
"Hur går det på jobbet då? Jo, tack. Vrålmycket att göra, men har ganska skoj faktiskt. Och brudarna? Jo, de dissar mig fullständigt"
Hörrödudu...
Jag sitter och fryser.... *brrr* Värmen i detta huset är hopplöst dålig!
Ni har mail, allihop.
Hej i regnskogen!
Vädret har förbytts mot rena skitvädret
W är hemma från dagis idag, feber och snor värre än niagarafallen och han kan nog konkurrera med Bautis kolkraftverk. Han har hostat som en hel karl sen kl 3 inatt... oavbrutet. Så här är vi pigga som mörtar idag... *not* Förutom W då som trots 39 grader på termometern röjer precis som vanligt.
Tezz: Jaaaaaaaaaa må du leva ja må du leeeva!! *sjunger*
Grattis på födelsedagen!!
O grattis till alla som har namnsdag idag.. typ jag! *Fniss*
andranamnsnamnsdag... hehe
Nibla: Jobbigt med förkyld bebis. Blir hon väldig tät finns det Nezeril för bebisar och Renässans som släpper på det lite. Men så länge hon inte blir medtagen och får jättehög feber så är det nog bara att vänta ut det.
Simmar vidare i regnet....
Hej,
Lillan har varit på strålande humör så jag tänkte jag skulle ha fotostudio och ta kort till kommande julkort. Svidade om till tomtedräkt, med luva och hela kittet. Då blir hon givetvis jättetrött och måste äta. Nu har hon däckat i sin dräkt liggandes i sin babysitter.....Får nog fota vid ett annat tillfälle.
Igår gjorde jag fotavtryck på henne. Skulle gjort händerna också, men hon var så trött så jag tänkte göra det lite senare och lät fingerfärgen ligga framme på golvet. Efter tio minuter kom jag på att det kanske inte var en så smart idé då man har katter. Fick snabbt röja undan och pusta ut att katterna INTE gått i färgen och sen överallt i huset. Skoj med svarta tassavtryck överallt......*not*
frujj,
Tack för tipset om förkyld bebis. Och grattis på namnsdagen!
Hade tänkt gå till Apoteket idag, men nu spöregnar det så jag stannar nog inne med en kopp te framför kakelugnen som jag eldar i.
Nibla: man kan göra egen "renässans" oxå (saltvattenlösning) hmm har receptet nånstans, ska försöka leta upp det sen, hinner inte nu för jag måste rusa till BVC. Ska till läkaren o kolla O:s öga.
Är det nåt med barnen kan man ju alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, de brukar vara bra på att svara på det mesta tycker jag. I annat fall så hänvisar de en vidare (till tex Barn på Östra)
Generellt annars när det gäller barn så säger man att har inte febern vänt efter tre dygn så ska/bör man söka läkare. Såvida inte de är allmänpåverkade osv. Beror ju självklart lite på vad det är runtomkring oxå så att säga. Kanske andra "regler" för spädisar men allmäntillstånde är väl det viktigaste.
Guu va jag tjatar om allmäntillstånd. Hmm nåväl hoppas lilla L kryar på sig.
Tezz: Mmm den där boken ska jag nog skriva på min önskelista