• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Carma07

Idag har jag hunnit med mycket fastän jag sov halva dagen. Har varit på Allum och inhandlat ny overall, mössa och pyjmas till lilltjejen plus nappflaska och mjölkersättning utifall det skulle krångla.

Väl hemma efter att ha matat henne har jag stekt pannkakor och bakat ljuvligt god chokladkaka med hallon. Lägger ut receptet imorgon efter jag har fotat.

Nibla: Tänk då på mig som kan säga att det var 20 år sedan jag var i israel och jobbade på kibbutz.

Dags att mata igen.

• Nibla

Carma,
    Hahah!

Carma igen,
    det där med nappflaska, det kan vara kämpigt. Jag har försökt att ge L med flaska men hon har blivit helt vansinnig! Ska prova med en annan napp. Har inte försökt ge henne ersättning än utan bara det jag pumpat ut. Ska göra ett försök till om några dagar.

Annars har jag haft en rätt pissig dag. Snuvig och dan med en gnällig bebis.....N jobbade sent idag och kom inte hem förrän 18.30. Tjafsade lite med honom, men blev sen vänner. Usch, det är nog första gången idag som jag tyckt att det varit riktigt jobbigt att vara mamma. Kanske för att jag själv inte känner mig helt frisk och kry.....

• Carma07

Nibla: Usch, har också haft sådana dagar när allt känns jättejobbigt och man i slutet på dagen nästan räknar minutrar tills maken kommer hem och han får en bebis upptryckt i famnen så fort han kliver innanför dörren.

Vi har inte provat flaska ännu. Hade egentligen tänkt att köpa en bröstpump men det känns som om mjölken inte räcker till just nu. Därav köpet av ersättning för att ha som en backup. Ska prata med bm på fredag vad man kan göra åt det.

• FruTez

God morgon Fruar och alla bebisar!

Var och käkade på Restaurang Söder igår och kan verkligen rekomendera det stället. Har varit där 3 ggr nu och de har varit god mat och trevlig service alla gångerna! Precis som det ska vara, men inte alltid är på alla ställen.

Hoppas allt är bra med er girls!

• Frujj

Gomorron!
    *vinkar åt Tezz som ännu är den enda som visat sig denna morgon *

Gött o hitta en restaurang som man är helnöjd med. Här får vi fantisera om att gå ut på restaurang ett tag till, kanske inte drömscenariot att ta med sig en bebis och en tvååring ut och äta.. hehe Jo, McD funkar ju.. hihi

Ursäkta mitt morgonsvammel.... kunde inte sova igår, var jättepigg och höll på o greja sen var jag vaken ytterligare några timmar. När lilleboo sen vaknar vid 7 finns ingen nåd, bara att inta Arla-rollen
    Nu= trött zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Grattis till dagens namnsdagsbarn! Eller kanske ska säga dagens namnsdagsman!

• Carma07

Godmorgon

Var också pigg igår och pysslade med kort. Men känner mig hyfsat pigg idag ändå. Ska snart iväg på promenad och fika med mammagruppen. usch att det är så kallt bara. Får nog leta upp långkallingar.

Tezz: Låter som du hade en trevlig födelsedag. Kul när man har hittat en restaurang som man är nöjd med.

Frujj: Hoppas du får sova lite under dagen då.

En liten grattishälsning till "inte hunden".

• Bauti

Hej
    Sov tills kl 12.30. Känns att febern har kommit och hälsat på.

Tez,
    När jag var liten var cafe söder (som det då hette) ett hak för knuttar och bös folk

Carma & frujj. Han tackar och bocker (skall jag se till annars)

Har haft fullt upp i natt med en make som har ryggskott. Han har gnält och haft jätte ont. Har survat med ipren och alvendon. Phu, förstår er med barn
    Får hoppas att han är bättre när han kommer hem idag.

• Carma07

Bauti: Du har iaf ett stort barn som kan tala om vad som är fel. Här är det rena gissningsleken och uteslutningsmetoden som gäller.

• Linum

Bauti: Hälsa honom att han kan börja gnälla när han får ett stycke diskbråck istället... Man får lite perspektiv på livet då!

Lång dag på jobbet och trötter är man. Hoppas att ni mår bra allihop!

• Frujj

Godmorgon. Är vaken alldeles för tidigt och var uppe alldeles för sent igår. Och så är W sjuk igen... han hostar ju o håller på men var feberfri igår och så har den kommit tillbaka idag. M a o dags att ringa till doktorn

Härligt med lite snö ute! Tycker det är så mysigt när det lyser upp i det dystra novembermörkret!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar