• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

ja själva festen med mat och dryck suger ju en stor del pengar...

• Originalrosen

MissMijah,

Festprogrammet är ju riktigt kul att göra! En litet råd på vägen är att låta bli att ha bordsplaceringen i festprogrammet. Det blir ofta ändringar i sista minuten - typ sjukdom och så. Då är det knöligt att ha bordsplaceringen i programmet.

• Originalrosen

Jag tror att det är viktigt att ha ett bröllop man har råd med och som speglar var man är i livet just nu. Det kommer bara surt efteråt annars.

Var en gång på ett bröllop där brudparet hade fläskat på ordentligt och varken de eller gästerna kände sig bekväma i lokalen eller med upplägget som var alldeles för flott för alla. Det var en tankeväckare för oss.

Jag är gift sedan några år och vi valde att ha ett mindre bröllop och istället ha råd att ha det som vi ville för den mindre gruppen gäster. Det passade oss utmärkt. Egentligen, varför måste man bjuda "moster Greta" som man bara träffar vart sjunde år?

• paradisfågel

Godmorgon mina vänner!

Brudgummarna, åh va kul! Grattis!

Var o lämnade hubben min vid tåget igår.. Nu kommer han knappt vara hemma på nästan en månad.. Men hade några underbara dagar tillsammans med honom nu när han va hemma..

Satt o pysslade lite igår.. Servettringar och inbjudningskort..

Orginalrosen, håller med dig om vad du skrev om vilka gäster man bjuder..

• FruHögstadius

god morgon !
    här gör man ingenting, funderar på att gå ut och plocka löv och göra "placeringskort" av, men om jag skulle göra dessa kanske två dagar före bröllopet, är de fortfarande fina? , kanske måste ha dem fuktigt eller vad tror ni?

sen funderar jag på gästboken , bord man inte kunna skicka runt den vid borden? under festens gång, vill man inte skriva skickar man vidare..
    funderar också på om man ska ta kort på gästerna, och sedan klistra in vid deras citat, text ,bild etc. vad tror ni om det?

• kenttjej

Festlokalen med mat o dryck är ju verkligen det som kostar! Vi har i nuläget 80 personer på våran gästlista o det är väldigt många personer att förse med mat o dryck... Jag tycker det är så svårt också att skära ner på antalet gäster, tror att många skulle bli ledsna om de inte fick en inbjudan...

Har dessutom ett annat problem. Många av mina släktingar är från Finland och en del av dem kan varken svenska eller engelska. Hur hade ni gjort i den situationen? Då måste jag ju ha inbjudningskort och andra trycksaker på två språk... Kanske dessutom lägger ner för mycket tid o energi på det om det visar sig att kusiner o fastrar o farbröder inte tycker det är värt resan.

• FruHögstadius

oj vad svårt kenttjej, vi har inte det problemet alls, kan man annars inte placera dessa nära varandra så kanske man kan dela på eventuellt festprogram.

inbjudningar lär man ju trycka isåfall på två språk. superklurigt..

måste bara tipsa om den här bloggen.
    holmsundsblommor.blogspot.com/
    hittade nu inspiration till min bukett, fina och häftiga dukningar..

• pandis81

Hej tjejer.
    Har haft en hel del att göra idag på jobbet och mer kommer det säkert att bli, men nu ska jag ta lunch och då kommer jag säkert in och pratar lite mer med er.

Har inte hänt så väldigt mycket idag. Har haft revisorn här på jobbet så det tar ju tid. Sen har det inte hänt så mycket annars heller.

Men återkommer under dagen.

• paradisfågel

Fru h, när de gäller löven så vet jag inte hur du ska göra.. Kan du inte prova plocka några nu i höst o prova o se hur de bäst håller sig?

Kenttjej, hm.. Inbjudningskorten kanske du iaf borde ha två varianter av.. Kanske du kan avvakta lite sen tills du vet om de kommer eller inte me o göra andra trycksaker tills du vet vilka som kommer?

• kenttjej

Paradisfågel: Tack, du har helt rätt! Ibland kan man inte ens tänka klart när man grubblar för mycket...

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4