• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Originalrosen

Brudgummarna,

Man kan börja planeringen vart som helst, finns inget rätt eller fel. Själva började vi planera bröllopsmiddagen kring vilka viner vi ville ha. Hepp! Det gick också bra.

En gång husse, alltid husse (eller matte). Min hund dog för snart fyra år sedan och jag tänker nog mest varje dag på honom i perioder. Vi hade en hund till och nu börjar han bli till åren. Gudskelov har vi ett jobb där vi kan ha med honom om dagarna - även om det kanske inte är så kul att ligga under skrivbordet hela dagen...

Hoppas att ni får nytt kontor snart så att ni kan ha med hunden till jobbet!

• kenttjej

Mijah: tack för tipset om tiarorna! Fanns flera fina, problemet är att jag såg två jättefina tiaror i Allt om Bröllop nr 2 en från Lilly på s 18 o en från Kik på s 120. O jag är helt fast för dem! Vill ha en som är lite sirlig o romantisk med pärlor och strass. Tycker jag har plöjt igenom hemsidor efter dessa tiaror men inte hittat dem igen... Kanske får omvärdera mina önskemål lite.

Ang. andra saker till bröllopet tycker jag inte att jag har direkt sprungit på saker som jag känt att "dethär måste jag ha". Men jag kanske måste våga mig in i några bröllopsbutiker först...

Har försökt plöja igenom högen av släkt o vänner men ingen verkar ha några direkt musikaliska kunskaper. Jag hade tyckt det var väldigt fint om nån man känner skulle framföra nåt, antingen på instrument eller sång eller liknande. Verkar bli torftigt.

Våra bröllopsplaner och förberedelser står helt stilla tycker jag. Det enda vi gör är att leta festlokaler, har hittils tittat på 4 stycken o planerar o se 2 till. Igår var vi på Skansen kronan, det var visserligen lite fint men det blir det nog inte. Sen var vi oxå på Tjolöholms slott, o det var alldeles fantastiskt! Så nu har jag bestämt mig för att jag vill va på ett slott eller en herrgård. Gäller bara o bestämma vilken...

• Fenixx

brudgummarna>> skoj att se dig/er här igen, vad härligt med överraskningsfrier!

FruH>> vad mysigt med valpis, vad är det för ras? själv har vi 3st här hemma.(föder upp) och har alltid funnits i hemmet sen man var barn så det är en livsstil.

• pandis81

Hej.
    Då var jag åter tillbaka efter en helg med båtupptagning och barnkalas.
    Det har varit en mycket trevlig helg. Med mycket skratt och värme från underbara kompisar. Nu är vi någorlunda friska också och ameena hostar inte lika mycket. Så nu ikväll har hon faktiskt inte fått någon hostmedicin så får vi se hur det går. Annars så får hon det under natten istället. Men planen är den att hon ska gå till dagis imorgon. Så jag hoppas att det går.

Ser att ni har skrivit en del men inte massor det är bra för då har jag inte så väldigt mycket att läsa igenom igen för att komma ifatt er.

Fru H: Kul med en liten valp, det är ju verkligen underbart och dom tillför så mycket glädje. Kommer ihåg min första och ända hund som jag fick i 7 års present av min mamma och mormor, hon var med ända tills jag flyttade hemifrån då var hon 13 år gammal. Och orkade inte mer. Men jag hade så mycket glädje av den hunden när jag var mindre. Hon älskade att leka med mig och mina dockor och jag körde runt henne i dockvagnen. Det är så underbara minnen som jag bär med mig. Vi har pratat om hund men det får bli när vi flyttar från lägenheten till radhus/villa i så fall. Och det har vi på en plan dom nästkommande 6 åren. Eller lagom till ameena börjar skolan.

Brudgummarna: Hej jag kommer inte ihåg er. eller rättare sagt jag var nog inte med i tråden då när ni var med sist. Utan jag är relativt ny känns det som. Men jag får så mycket gratulera till erat överraskningsfrieri. Och jag hoppas att era planer tar fart. Och att ni snart kan gifta er. Så mysigt att era vänner vill vara så delaktiga och hjälpa er med era planer. Ni kommer säkert att få ett underbart bröllop. Jag menar vad kan vara mer underbart än att få mannen/frun man älskar så oerhört. Då spelar det ingen roll om inte alla detaljer blir som man har tänkt sig heller ;-D

det är det jag är nervös över nu, att inte alla små detaljer blir som man har tänkt sig men å andra sidan spelar det ju ingen roll om man ändå får mannen man älskar. Det är ju det som är viktigast.

Så i våra planer har vi väl inte kommit så mycket längre, vi har pratat lite smått men inga direkta svar. Eller vi har ju mestadels planerat så jag går egentligen bara och väntar på att tiden ska gå så att man kan börja boka upp lite.

Men annars så gör det inte så mycket vi har väldigt mycket födelsedagar framöver. Så jag är glad om inte allt kommer på en gång. M2b håller ju på med sitt körkort och så har han varit hos tandläkaren och dragit ut några tänder så det har ju också kommit mellan. Men allt är på rätt väg och det är skönt.

Idag har vi varit på ett barnkalas, det var ameenas bästa kompis Felix som vart 2 år. Han fick en tågbana med tillhörande tåg. Och han vart väldigt glad över den. Dom gillar verkligen varandra och det är så kul att se. Dom pussade och kramade till och med varandra. sötnosar.

Oj vad långt detta inlägg blev,, längre än vad jag trodde att det skulle bli.. hihi.

• Fenixx

ja det var nog rekord på längsta inlägg hittils.

• pandis81

hihi ja det var det nog faktiskt.. men någon måste ju ha det rekordet också. Och det är ju skönt att skriva av sig ibland. men det var ju kul att ha det rekordet. Så har jag ju inte varit inne på hela helgen så det kan ju förklara sin del också.

• Fenixx

ja du gjorde en rejäl sammanfattning istället på en gång.

• MissMijah

oh valp, vad mys!

therese: fick du inte skrivkramp vännen? skönt att lilltösen mår bättre!

kenttjej: jag hade också svårt med tiarorona, men blev så trött på mitt velande. så jag gick in på en sida och var fast bestämd att inte gå därifrån förns jag hade beställt en!

orginalrosen: jaså tycker du att vi har kommit långt? jag känner sån stress! Nu inför festprogrammet, vad ska man ha med!!???

• pandis81

God morgon.!!

Nä jag fick inte skrivkramp, tycker faktiskt det är kul att skriva och det är verkligen skönt när man kan skriva av sig. Om vad man har gjort och hur långt man har kommit.

MissMijah skrev 2008-10-05 23:33:02 följande:
    oh valp, vad mys! therese: fick du inte skrivkramp vännen? skönt att lilltösen mår bättre! kenttjej: jag hade också svårt med tiarorona, men blev så trött på mitt velande. så jag gick in på en sida och var fast bestämd att inte gå därifrån förns jag hade beställt en! orginalrosen: jaså tycker du att vi har kommit långt? jag känner sån stress! Nu inför festprogrammet, vad ska man ha med!!???
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4