• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

kenttjej>> ibland så ser man bara något som man känner med en gång att det är "rätt" och då tycker jag man lika gärna kan köpa det. sprida ut kostnaderna lite.

• paradisfågel

Vi har mina skor, underkläder åt honom, mina smycken o en gästbok klart.. Kenttjej, hittar du nåt ni gillar o som ni verkligen vill ha till ert bröllop, så köp de!

• Fenixx

ja jag har hört om en gästbok som jag vill ha till vårat, men affärern har inte fått in just den på lager igen då den sålde slut med en gång sist. så ja får avvakta och hoppas den kommer in sen framöver igen.

är sååå arg med... vi fick telefonsamtal förut och sambons mamma och hennes sambo har haft INBROTT i sitt hus!! såå obehagligt. han hade åkt vid 12 och hon kom hem vid 14 och då hade dem redan varit där och försvunnit igen. polisen hittade inga fingeravtryck heller.
    hade tagit datorer, kamera, smycken, nycklar till fordon...

fyy fan man blir så upprörd och arg. dem var ju bägge chockade och arga såklart!

• mysifer

Fenixx: för jävligt att folk har så lite respekt för andra människor att de kan göra något sånt! obehagligt att det inte krävs så lång stund för att de ska hinna ta så mycket heller..förstår att de både är arga och chockade!

• MissMijah

jenny: nej fy fan för dem! Vilka jäkla människor det finns! Åh, stackrs dem! Hade inbrott i vårt källarförråd en gång för några år sedan. dem hade tom tittat på våra foton. det kändes så kränkande. Usch!

kenttjej: hehe ja, älskar den låten. min kllkompis som är pianist ska spela den som ingångsmarsch i kyrkan

jag köpte tiaran på 4baby4you. den var jättefin! jag är superdupernöjd! kan rekommendera den sidan

annars har du fina tiaror på tiaror.se

• Fenixx

god morgon tjejer!
    idag ska vi på dop för min sambos kusins lilla dotter och sen ikväll ska jag ut och festa med en gammal kompis som jag inte träffat på ett halvår då hon flyttat till oslo och pluggar där. ska bli jätteskoj!! inte så ofta man kommer ut. (hon är även den blivande tärnan, fick jag säga det med)

• Originalrosen

Berätta, hur långt har ni kommit i planeringen? Är det mest att ni funderar kring hur ni vill ha det eller är kyrka, festlokal, mat och musik bokat?

• Fenixx

orginalrosen>> jadu, är lite olika här inne hur långt alla kommit.

men för min del så är
    *datum och tid bestämt
    *Vigselplats bestämt
    *Riddargrupp vid vigseln
    * Resturang/festlokal kontaktad
    * mina skor köpta
    *Fotograf preliminärbokad
    *sömmerska kontaktad
    *smyckeshantverkare kontaktad
    *Tärna och ena Toastmaster tackat ja(andra TM plus bestman ej frågat ännu)
    *bröllopshemsida fixad

lite sånt
    att vi är ute i god tid är för att vi måste ha tid att spara pengar då vi även bygger på huset och sen då det är tema-bröllop är det skönt att ha tid att hitta passande saker, kläder osv.

• Originalrosen

Jag gillar detta med att vara ute i god tid. Själv fick jag problem med att hitta festlokalen trots att vi började nio månader innan och inte var bundna till någon speciell dag! Det hela slutade med att jag hittade ett återbud här på BT och vi tidigarelade bröllopet med fyra månader.

Snacka om att det blev intensiv planering! Kul att se att ni är ute i god tid.

• Fenixx

Oj ja det måste blivit lite högare tempo kan jag tro om det flyttades fram så rejält. men vilken tur att ni ändå hittade en lokal då!!

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4