• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • MissMijah

nej det är ju inte lätt detta

• kenttjej

Mijah: tror jag får börja anamma din köpstrategi. In i butiken o inte gå därifrån förrän jag köpt nåt! tack!

• kenttjej

Jag har sån ångest över vår bröllopsekonomi! Tycker i dethär stadiet att det är jättesvårt att få en uppfattning om hur mycket kalaset kommer kosta. Priset på festlokaler varierar så otroooligt mycket, har ingen aning om vad vi ska ha på oss, hur många tärnor o brudnäbbar vi ska ha o vad vi i så fall ska betala för dem, och allt annat som kostar.... *suck*

Jag har med andra ord noll koll!

Än så länge har vi inget kapital o tala om, fästmannen är dock ursöt o har öppnat ett bröllopssparkonto o sätter in pengar varje månad. Men jag pluggar fortfarande o gör i nuläget av med mer pengar än jag har så det är inte direkt läge att spara.

Är det bara jag som känner mig såhär förvirrad o splittrad o ångestfylld?

• kenttjej

Pandis: Tycker absolut att det är läge att söka jobb redan nu. Många börjar rekrytera tidigt men anställer inte förrän flera månader senare. O även om det skulle va så att de vill anställa tidigare så kanske ni kan göra en överenskommelse, arbetsgivare kan gå med på sånt om de verkligen gillar dig!

Håller själv på o söker jobb för fullt fast ja inte kan börja förrän efter årsskiftet när jag är klar med skolan.

Lycka till!

• pandis81

Fast jag söker jobb, och jag har hört av mig till många arbetsgivare som jag kan tänka mig. Men dom flesta svar man får just nu är att dom vet inte hur det ser ut i årskiftet och får därför återkomma. Men det är inte så att jag ligger på latsidan bara för att det är långt kvar. Utan jag söker och jag har skrivit in mig på olika sidor och tagit kontakt med folk som jag har haft kontakt med förr.

Men det är just det att man sitter på ett jobb som man inte trivs med och vet att man ändå inte har kvar. Så är man fast till årsskiftet och så finns det en del jobb att söka men kanske får nej för att jag inte kan gå tidigare än 31 december.

kenttjej skrev 2008-10-06 16:14:30 följande:
    Pandis: Tycker absolut att det är läge att söka jobb redan nu. Många börjar rekrytera tidigt men anställer inte förrän flera månader senare. O även om det skulle va så att de vill anställa tidigare så kanske ni kan göra en överenskommelse, arbetsgivare kan gå med på sånt om de verkligen gillar dig!Håller själv på o söker jobb för fullt fast ja inte kan börja förrän efter årsskiftet när jag är klar med skolan.Lycka till!
  • kenttjej

Sorry, försökte inte antyda att du ligger på latsidan... Det är ju en lite hopplös situation du sitter i om du inte trivs o så, det är tråkigt. Jag har som jag sa fått uppfattingen att många arbetsgivare har förståelse för att man har en uppsägningstid på några månader, men det varierar ju givetvis.

Tanken var i alla fall att peppa dig o inte kritisera dig, så jag är ledsen att du misstolkade mig...

• MissMijah

kenttjej: jag har samma ångest över ekonomin. vi vet väl på ett ungefär vad det kommer att kosta.

man önskar att man var så rik så man bara kunde köpa precis vad som helst och boka vad som helst utan att ens behöva bry sig. så man kunde slippa den här ångesten

• Fenixx

ja jag känner mig också lite ångestfylld med ekonomin, man vill ju få ihop det. har öppnat ett sparkonto för bröllopet, men vi har inte hunnit lägga undan så mycket ännu.

• pandis81

Det förstår jag.. ville inte antyda något heller.
    Men jag vet att en del arbetsgivare har uppskov för att man har uppsägningstid men dom flesta annonser som jag har kollat på så står det att tjänsterna ska tillsättas omgående.

tack för peppningen från alla

kenttjej skrev 2008-10-06 16:43:06 följande:
    Sorry, försökte inte antyda att du ligger på latsidan... Det är ju en lite hopplös situation du sitter i om du inte trivs o så, det är tråkigt. Jag har som jag sa fått uppfattingen att många arbetsgivare har förståelse för att man har en uppsägningstid på några månader, men det varierar ju givetvis.Tanken var i alla fall att peppa dig o inte kritisera dig, så jag är ledsen att du misstolkade mig...
  • pandis81

Tror att det är ekonomin som är det största problemet för dom flesta.
    Vi har inte heller kunnat spara så mycket, men det var det som jag tänkte med att köpa lite då och då så får man småsakerna. Och så spara till dom stora sakerna så som själva festen (mat,dryck,ringarna)

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4