• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • mysifer

tack för uppmuntran Originalrosen! de flesta som skriver och ifrågasätter oss är kritiska till att vara ute i så god tid.

för egen del tycker jag det är jätteskönt eftersom vi inte tänkt gifta oss där vi bor och inte har möjlighet att åka runt och titta på möjliga platser särskilt ofta. vore snopet om man börjar ett år innan och inte hittar det perfekta stället förrän ett halvår innan man tänkt gifta sig..och det är bokat!
    sen är det ju en ekonomisk fråga också, för oss iaf.

• FruHögstadius

goddag alla
    just nu sitter jag vid datorn och gubben tittar på hockey. har gjort exempel på inbjudningarna , men jag har inte hunnit lagt in dem , eftersom jag måste låna kamera för min är ju på lagning.
    men P blev iallafall nöjd med dem och tyckte att de var snygga, så vi kommer nog att köra på dessa, ska bara hitta ett snyggt papper att göra dem på

• Originalrosen

Mysifer,
    Just detta att välja festlokalen tar ju tid om man inte har en väldig tur eller vet precis vilken man ska ha. Själva var vi runt och kanske tittade på ett tiotal runt om i hela mälardalen. Det tar tid, precis som du säger.

Allt beror ju på hur mycket tid man har att lägga - och pengar. Jag tycker dessutom att planering är roligt, så lite checklistor och annat är bara jättekul.

• mysifer

Orignalrisen: jag håller helt med. det är jättekul att planera!
    och som du säger, har man ingen aning från början kan det ta lång tid att hitta bra lokal. än så länge har vi tittat i jönköping och varberg och varit inne på växjö innan vi bestämt oss för malmö. men vi har ju inte bestämt lokal bara för det. måste åka ner och kika nu i höst innan vi kan bestämma oss. bara att komma så långt har tagit ett år nästan..

• MissMijah

jenny: mys med dop då

isabelle: är ju givetvis nyfiken på hur dem blev

orginalrosen: hej! vi ska gifta oss i aug nästa år. vi är väl ute i god tid. men det känns lagom

vi har:

*bokat kyrka och festlokal

*bokat musiker till kyrkan

*mat och dryck är ordnat i samband med festlokalen, vi är mer eller mindre klara med maten, det blir buffé

*vi har dj bokad till festen

* bestämt toastmadame

* valt tema som är vitt, svart, grått /silver

* bestämt med min syster att hon ska göra tårtorna (hon är konditor)

* Bestämt min klänning

* tärnor och bestmen är klara

* börjat handla lite småsaker, som tiara, strumpeband, lösögonfransar, smycken etc

Jag kommer nog inte att vara online här så mkt i veckan. Jag ska jobba extra tis - fre på mitt gamla jobb

Hur har ni det?

• Brudgummarna

Hej, någon som minns mig (oss)?

För tre veckor sedan så hade vi en stor födelsedagsfest för min sambo och med alla vänner närvarande så passade jag på att fria till min numera fästman. Eftersom jag redan visste att han ville gifta sig med mig så var det ett så pass säkert kort så det kändes roligt att göra det framför massa vänner och bekanta på knä utan att riskera ett nej.

Jag var lite rädd att det bara skulle kännas parodiskt men det var väldigt fint och ett riktigt minne för livet.

Lite senare på festen så gick ämnet osökt in på bröllopsplaner och det visade sig att väldigt många av våra vänner verkligen vill hjälpa till så mycket som möjligt med planering och verkställande så vi kommer nog att kunna få till det bröllop vi längtat efter. Först ska vi bara lista ut vad det egentligen är.

• mysifer

hej!

klart jag minns er. så roligt med ett överraskningsfrieri sådär

det är bra med kontakter men inte alltid så lätt att komma fram till vad man vill. är ni någorlunda överens eller blir det till att diskutera och kompromissa en massa?

völkommen tillbaka säger jag också!

Brudgummarna skrev 2008-10-05 12:11:24 följande:
    Hej, någon som minns mig (oss)?För tre veckor sedan så hade vi en stor födelsedagsfest för min sambo och med alla vänner närvarande så passade jag på att fria till min numera fästman. Eftersom jag redan visste att han ville gifta sig med mig så var det ett så pass säkert kort så det kändes roligt att göra det framför massa vänner och bekanta på knä utan att riskera ett nej. Jag var lite rädd att det bara skulle kännas parodiskt men det var väldigt fint och ett riktigt minne för livet.Lite senare på festen så gick ämnet osökt in på bröllopsplaner och det visade sig att väldigt många av våra vänner verkligen vill hjälpa till så mycket som möjligt med planering och verkställande så vi kommer nog att kunna få till det bröllop vi längtat efter. Först ska vi bara lista ut vad det egentligen är.
  • FruHögstadius

jag kommer ihåg er
    vad roligt att era vänner och släkt ville hjälpa till och var glada för er skull

idag ska jag i väg på barnkalas,. min kusin fyller år. på onsdag ska jag och älsklingen iväg och titta på en bebis, en valp
    så det blir näst intill garanterat att vi hämtar den v45.

i bröllopsplaneringen har vi inte kommit så mycket längre har fortfarande inte kommit iväg till kyrkan än , men kanske nu i veckan. kan ju hoppas

• Brudgummarna

Åhh, jag är såå valpsugen.

Vi hade en hund som fick somna in i juni och vi har sörjt henne väldigt mycket. I somras så kom vi överrens med en vän om att ha hennes hund på helgerna så nu har vi helghund men det är en annan sak att få en liten bebis som växer upp med familjen.

Men med två heltidsjobb så är det inte ett alternativ just nu. Eventuellt så kommer vi att byta kontor framöver och då kommer vi se till att det blir ett där vi får ha med en hund och då kanske det blir aktuellt.

Planeringsmässigt så har vi förhållandevis lika smak och praktiskt nog så är det så att där den ene inte är så intresserad så är den andre det så arbetsfördelningen blir rätt jämn.

Sedan så börjar vi lite baklänges. Vi har exempelvis redan en lista med massa låtar vi vill spela till dansen men vi har inte bestämt oss för borgelig eller kyrklig vigsel. Det är massor av detaljer som vi gillar att fundera på men själva ramen avvaktar vi med tills vi bestämt oss för när det blir.

Först så ska det ju bli lagligt också.

• Originalrosen

MissMijah,
    Jag är imponerad! Härligt att ni har kommit så långt i er planering. Nu finns ju tid att i lugn och ro fokusera på olika detaljer utan stress.

Själv gifte vi oss så pass snabbt efter frieriet att vi delegerade ut allting då vi bägge jobbade mycket. Jag gillar att planera men är nöjd med att vi gjorde som vi gjorde då tiden var knapp. Att planera ska vara roligt och man ska ha gott om tid - som ni har!

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4