• harthurs

Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!

Min mamma ringde nyss... nu sitter jag har o nastan skakar...
    For sakerhetsskull rinhde hon till pastorsexpeditionen for att dubbelkolla dag ich tid for var vigsel.. Damen svarar: Nar pratade du med din dotter senast?? Det har blivit andrade planer forstar du!
    Min mamma fattade ingenting...
    Da visar det sig att nagon har ringt, sagt sig vara mig och dag och tid for brollopet, sagt att hon vill avboka vigseln.. Damen fragar om det stammer att hon vill avboka vigseln och "jag" sager da att det blivit installt och att det inte blir nat brollop.....

Jag overdriver inte om jag sager att jag holl pa att svimma nar mamma berattade det...
    Jag har ingen aning vem som kan ha gjort det!! Nagon som vill mig illa eller nagon som vill 'skamta'?!

Jag har pratat med damen pa pastorsexpeditionen och hon ar ocksa skarrad.. men jag bad henne att borja fraga om mer information som tex pers.nummer nar nagon avbokar... Hon menar att man 'maste ju kunna lita pa folk..' men kan man det?!?!

Det kanns lite laskigt att nagon uppgett sig vara mig.. Ska jag bara vara lugn eller behover jag vara orolig..? Radd..? Har aven tankt tanken om nagon har pa BT skulle gora nat sant.. men det vill jag ju absolut inte tro..
    Jag vet inte vad jag ska tro eller gora. Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!
  • Rosenpetunia

Hej hej!

Vad skönt att din mamma ligger i och forskar vidare!
    Och du/ni har all rätt i världen att vara "besvärliga", oroa dig inte för att de inte skulle vilja viga er om ni kräver både det ena o det andra. Klart att du/ni måste få veta o få sinnesro, detta är ju psykisk misshandel!

Hoppas iaf att du har återhämtat dig något sedan gårdagen, sicken tur att du hade en egen gosing på fyra ben som fanns där på plats De är ju världsbäst på att lyssna och trösta

*kramkram*

• harthurs

totte38: har ocksa tankt tanken att nagon blivit "sur" for att de inte kunde vigas just den dagen, rakade se mitt namn och ringer och latsas vara jag.. MEN tiden har varit obokad i 2 veckor...

• harthurs

090208: Jag vet, blir sa arg nar damens svar var "Man maste ju kunna lita pa folk!" Grrr!! Och det ar ju inget tandlakarbesok direkt som man bara kan avboka!!
    Fick mejl fran prasten igar och han skrev av pastorsexpeditionen ska se over sina rutiner.. de har alltid litat pa folk nar det gallt avbokningar men kan tydligen inte gora det langre...

• Rosenpetunia

Låter ju jättebra att de ska se över sina rutiner. Det behövs!
    Synd bara att ni skulle behöva genomlida detta först
    Men så är det ofta här i livet, inte förrän olyckan är framme börjar det hända saker.

harthurs skrev 2008-09-17 18:44:04 följande:
    090208: Jag vet, blir sa arg nar damens svar var "Man maste ju kunna lita pa folk!" Grrr!! Och det ar ju inget tandlakarbesok direkt som man bara kan avboka!!Fick mejl fran prasten igar och han skrev av pastorsexpeditionen ska se over sina rutiner.. de har alltid litat pa folk nar det gallt avbokningar men kan tydligen inte gora det langre...
  • flowerrose

Men gud så obehagligt, jag bara ryser. Vad är det för ond människa som har gjort så? Har ni något surt ex eller nåt som spökar? Det verkar ju hur skumt som helst...

Gick det att boka på igen?

• harthurs

Ja vi kunde boka tillbaka tiden..

Har haft kontakt med alla mina (2 st) ex och det ar inga 'hard feelings'.. Min blivande ar kanadensisk sa tror knappast att hans ex ringt till Sverige..
    Sa det ar val nan annan i min yttre vankrets kanske.. eller nan som vill mina foraldrar illa.. jag vet itne..

• dfk

Finns det någon som vill dina föräldrar något ont?

• bride 2be

men jösses vem kan göra nått sånt??? urs och fy att de inte har nån skam i kroppen. Lider med er, har inte läst bakåt nu men var vigseltiden upptagen nu? Eller kunde ni boka den igen? hade inbjudningarna gått ut? I så fall borde kyrkan ersätta alla de omkostnaderna ni får de är ju trots allt de som tabbat till det i slutändan i detta läge hur hemskt det än är med det som hänt er.
    Jag hoppas att det inte blir allt för stora konsekvenser för er

• harthurs

Vad jag vet sa finns det ingen som skulle vilja oss nat ont.. Varken jag eller mina foraldrar har nagra ovanner! Har ingen jag kan misstanka.... Att inte veta kanns sa himla jobbigt..

• dfk

De4t är ju taget som ur en mardröm. Man kan verkligen inte fatta att någon kan göra så...

Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!