• harthurs

Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!

Min mamma ringde nyss... nu sitter jag har o nastan skakar...
    For sakerhetsskull rinhde hon till pastorsexpeditionen for att dubbelkolla dag ich tid for var vigsel.. Damen svarar: Nar pratade du med din dotter senast?? Det har blivit andrade planer forstar du!
    Min mamma fattade ingenting...
    Da visar det sig att nagon har ringt, sagt sig vara mig och dag och tid for brollopet, sagt att hon vill avboka vigseln.. Damen fragar om det stammer att hon vill avboka vigseln och "jag" sager da att det blivit installt och att det inte blir nat brollop.....

Jag overdriver inte om jag sager att jag holl pa att svimma nar mamma berattade det...
    Jag har ingen aning vem som kan ha gjort det!! Nagon som vill mig illa eller nagon som vill 'skamta'?!

Jag har pratat med damen pa pastorsexpeditionen och hon ar ocksa skarrad.. men jag bad henne att borja fraga om mer information som tex pers.nummer nar nagon avbokar... Hon menar att man 'maste ju kunna lita pa folk..' men kan man det?!?!

Det kanns lite laskigt att nagon uppgett sig vara mig.. Ska jag bara vara lugn eller behover jag vara orolig..? Radd..? Har aven tankt tanken om nagon har pa BT skulle gora nat sant.. men det vill jag ju absolut inte tro..
    Jag vet inte vad jag ska tro eller gora. Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!
  • hajab

Ett tips - jag tror inte att det är någon gammal flamma. Istället någon som länge varit vän och "hemligt" kär i någon av er.

Usch jag kan verkligen inte föreställa mig hur det känns. Hoppas att du får lite mer klarhet i vem det kan vara...

tusen kramar

• harthurs

Finns tyvarr inte sa manga andra kyrkor att valja pa.. men glad att tiden fanns kvar.. Vagar knappt tanka pa hur det skulle bli om vi blivit tvugna att andra dag... alla flygbiljetter bokade osv.. ojoj..
    Har bara bjudit de narmsta slaktingarna och vannerna.. tror inte att nan ar avundsjuk/svartsjuk.. eller nagon som kanske fatt veta genom dom nar jag gifter mig osv.. nan som jag kanner lite grann.. men trodde inte jag kande NAN som skulle gora nat sant har.. suck...

• harthurs

Men OM det nu ar nan som varit hemligt kar i nan av oss (inte min blivande da han inte ar svensk) eller nan som bara vill javlas sa fattar de val att vi skulle gifta oss iaf, aven om de avbokade kyrkan.. eller.. Maste ju bara vilja vara elak..

• Rosenpetunia

Kan inte föreställa mig hur du har det just nu, men tur som sagt att du kan skriva av dig lite här iaf. Jag skulle nog klättra på väggarna om jag var ensam... hoppas att din blivande kommer hem från jobbet snart så du har en famn att krypa upp i.

Pratade med min make om detta, kan liksom inte fatta att nån ens kommer på såhär sjuka grejer Min make var lika förbluffad som jag... katastrof var det enda han fick ur sig

Så vi är nog väldigt många som tänker på dig iaf, även om det är en klen tröst förstås.

Tänkte också på det där med rutiner kring bokningar. Hur är det med pastorsexpeditionen, får man ngn form av bokningbekräftelse när man bokat tid i en kyrka? För då borde man ju rimligtvis även få en "avbokningsbekräftelse" när/om det är aktuellt. Hur sjutton ska man annars kunna förutspå såna här situationer? Inte ska man väl behöva dubbelkolla allt (men tack gode Gud att din mor gjorde det!) här i livet?
    Någonting för pastorsexpeditioner att tänka på, alltså. Även om sånt här bara skulle hända en gång.

Att jag inte vet rutinerna beror på att vi gifte oss i Iskyrkan o bokade endast prästen via pastorsexpeditionen. Själva bokningen av kyrkan fick vi en bekräftelse på via mail.

Hoppas att detta reder ut sig på bästa sätt! *kramkram*

harthurs skrev 2008-09-16 17:16:04 följande:
    Ja verkligen... Sitter har i ett annat land, min blivande jobbar, det osregnar och ar morkt ute och vet inte vad jag ska tanka om detta...Sa glad att jag har er pa BT!!
  • hondafreak

Nån hade gjort VAD FÖR NÅT ???? Måste vara en sjuk hjärna !
    Tur att ni dubbelkollade ( det gjorde jag med innan )

• malleballe

vilken människa
    att man bara kan göra något sådant
    måste vara en person som känner er varifall
    om man har uppgett namn
    hoppas att allt ordnar sig för er

• harthurs

Tack Rosenpetunia och alla andra!!

Jag kan inte sluta tanka pa det har som ni kanske marker.. nar jag tanker att nagon tog upp telefonluren, slog numret till pastorsexp. och sager sig heta mitt namn far jag rysningar....

Jag tog kontakt med prasten direkt via mejl och bokade kyrkan genom honom. Fick ingen bokningsbekraftelse men har pa mejl att jag bokat kyrkan. Vi traffade honom i somras och har sedan dess haft kontakt da o da via mejl..

Jag ska ringa i morgon till pastorsexp. igen och krava fa samtalslistor fran dom.. forhoppningsvis gar de med pa det.
    De har ju inte gjort nat fel egentligen, men om nan hade tagit min tid sa hade det blivit en mindre katastrof.....
    De maste ju krava mer information av den som avbokar sin vigsel.. personnummer ar ju det minsta de kan krava.. eller en skriftlig avbokning fran bada.

Jag hoppas verkligen jag kan fa se vilka som ringt till pastorsexp. de senaste 2 veckorna.. pa ett satt hoppas jag kanna igen nat namn men anda inte...

Men tror att den som ringde var sa smart att den ringde med skyddat nummer.. hoppas inte...

• 1700tal

Hoppas att din blivande har kommit hem från jobbet nu så att du slipper vara själv iaf.

Berättade om det för min blivande och sa oxå bara "VA, inte sant?!".

Hoppas du hittar den skyldiga, om inte annat för att du ska få lugnt i själen på bröllopsdagen.

Omtänksamma kramar

• harthurs

Tack!
    Han ar inte hemma an men hann beratta imorse innan han akte sa han vet iaf.. har min gulliga vovve att krama iaf

• ElinPierre

Usch, vi lider verkligen med dig här..
    Funderar på hur jag skulle reagera.. Nej usch, vill inte ens tänka på det...

Varma kramar från oss, Elin O Pierre

Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!