• harthurs

Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!

Min mamma ringde nyss... nu sitter jag har o nastan skakar...
    For sakerhetsskull rinhde hon till pastorsexpeditionen for att dubbelkolla dag ich tid for var vigsel.. Damen svarar: Nar pratade du med din dotter senast?? Det har blivit andrade planer forstar du!
    Min mamma fattade ingenting...
    Da visar det sig att nagon har ringt, sagt sig vara mig och dag och tid for brollopet, sagt att hon vill avboka vigseln.. Damen fragar om det stammer att hon vill avboka vigseln och "jag" sager da att det blivit installt och att det inte blir nat brollop.....

Jag overdriver inte om jag sager att jag holl pa att svimma nar mamma berattade det...
    Jag har ingen aning vem som kan ha gjort det!! Nagon som vill mig illa eller nagon som vill 'skamta'?!

Jag har pratat med damen pa pastorsexpeditionen och hon ar ocksa skarrad.. men jag bad henne att borja fraga om mer information som tex pers.nummer nar nagon avbokar... Hon menar att man 'maste ju kunna lita pa folk..' men kan man det?!?!

Det kanns lite laskigt att nagon uppgett sig vara mig.. Ska jag bara vara lugn eller behover jag vara orolig..? Radd..? Har aven tankt tanken om nagon har pa BT skulle gora nat sant.. men det vill jag ju absolut inte tro..
    Jag vet inte vad jag ska tro eller gora. Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!
  • Masha

Men det är väl inte heller helt omöjligt att kyrkan avbokat fel vigsel, dessvärre tror jag det är lätt hänt, de verkar inte alltid ha stenkoll på sina bokningar och allt runtom märkte jag dessvärre då vi skulle vigas.

• harthurs

Masha: jag hoppades verkligen pa att det skulle vara sa.. Men den har tjejen som ringde och latsades vara jag, sa mitt namn 2 ganger och ratt tid och dag for var vigsel... Damen som svarade pa pastorsexp hade sedan gatt till sin kollega och berattat om samtalet.. att "XXXX XXXXXX" avbokat sitt brollop....

• Fenixx

ja låter inte direkt som fel...utan som ren och skär elakskap....uch!

• Magglo

Helt otroligt att folk kan göra så! Jag var med om en liknande sak med ett ex som helt enkelt sa upp min hyresrätt åt mig! Jag fick papper hem på att jag sagt upp lägenheten och att jag skulle vara utflyttad om 2 månader! När jag ringde och pratade med dem visade sig att det var en man som ringt, uppgett mitt personnr och lägenhetsnummer ( mitt ex och jag bodde där tillsammans och vem annasr kan vet lägenhetsnummret och mitt fullständiga personnummer). Hur som helst gick det att makulera uppsägningen men min nya kille och jag blev så irriterade att vi bestämde oss för att flytta ihop istället efter 5 månader tillsammans.

Hoppas verkligen det löser sig för er på bästa sätt!

• MrsRoos

harthurs: Jisses! Jag lider verkligen med dig! Hur människor har vett och hjärta till att göra något så elakt förstår jag inte. Hoppas verkligen att det löser sig. Låt dock inte personen "vinna" över dig genom att förstöra hela din bröllopsplanering. Förstår att det är svårt att inte försöka tänka på det, men det är inte så roligt för dig att detta är det enda du kommer ihåg om 10 år när du tänker tillbaka på förberedelserna och planeringen.
    Din mamma verkar ju vara en stöttepelare för dig så låt henne luska själv så du får fokusera på allt det roliga.
    Lycka till!! *styrkekramar*

• 090208

Jag tycker visst att dom gjort fel! Hur kan man avboka utan personnummer?? Nar vi gifte oss (har i London) sa fick vi en massa papper nar vi bokade. Och dar stod det bl.a att om man ville avboka sa maste man komma dit personligen, med leg.

Helt sjukt, kan man ringa och avboka t.ex begravningar oxa da?? Slarviga manniskor tycker jag! Och nu for tiden sa vet val alla att man inte kan lite pa nagon...

Tycker du ska skalla ordentligt pa dom!!

• MulleNuh

Men GUD va hemskt!!!! VEM är så jäkla hjärtlös?!
    Tänk om ni stått där på er dag och ingen prälle?!?!?

Kan det ha varit nån som är smygkär i din m2b??

• phly

riktig hemsk människa som gjorde så

• Henriks älskling

En riktig mes, om du frågar mig. Vågar säkert inte säga ett pip annars, utan kör ful stil istället. Sorgligt.

• totte38

har inte läst hela trådenså vet inte om detta redan tagits uppmen min första tanke var att någon ville åt er tid som ni hade bokat...kan det vara så eller fanns tiden kvar?

Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!