• harthurs

Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!

Min mamma ringde nyss... nu sitter jag har o nastan skakar...
    For sakerhetsskull rinhde hon till pastorsexpeditionen for att dubbelkolla dag ich tid for var vigsel.. Damen svarar: Nar pratade du med din dotter senast?? Det har blivit andrade planer forstar du!
    Min mamma fattade ingenting...
    Da visar det sig att nagon har ringt, sagt sig vara mig och dag och tid for brollopet, sagt att hon vill avboka vigseln.. Damen fragar om det stammer att hon vill avboka vigseln och "jag" sager da att det blivit installt och att det inte blir nat brollop.....

Jag overdriver inte om jag sager att jag holl pa att svimma nar mamma berattade det...
    Jag har ingen aning vem som kan ha gjort det!! Nagon som vill mig illa eller nagon som vill 'skamta'?!

Jag har pratat med damen pa pastorsexpeditionen och hon ar ocksa skarrad.. men jag bad henne att borja fraga om mer information som tex pers.nummer nar nagon avbokar... Hon menar att man 'maste ju kunna lita pa folk..' men kan man det?!?!

Det kanns lite laskigt att nagon uppgett sig vara mig.. Ska jag bara vara lugn eller behover jag vara orolig..? Radd..? Har aven tankt tanken om nagon har pa BT skulle gora nat sant.. men det vill jag ju absolut inte tro..
    Jag vet inte vad jag ska tro eller gora. Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!
  • Fenixx

jag kan inte förstå vad jag läser!!
    helt sanslöst! att göra en sån sak då är inte alla trådar rätt i huvudet alltså!

så gör man ju f-n inte!!

säger som andra..vilken tur att din mamma ringde och kolllade!

• Apan Apansson

Läste om ett par liknande incidenter i USA för ett tag sedan, där någon ringt och avbokat festlokalen i brudens namn.

Skulle tippa på att det är någon riktigt låg person i yttre bekantskapskretsen som vill förstöra din dag för dig. Trösta dig med att det här med all säkerhet är en olycklig, bitter och småaktig person, som förmodligen har ett rätt ruttet liv. Det är ju rätt sorgligt egentligen.

• dfk

Fy vad läskigt!
    Det är klart att du kan få telefonlistorna, och titta på.
    Har aldrig hört något liknande, men tror du verkligen att det är någon av dina vänner eller någon i din familj som skulle göra så?
    Hur går det nu då? Får du gifta dig iallafall på det planerade datumet?
    Vilken tur att din mamma ringde och dubbelkollade!
    Kram på dig!

• fidar

men fy fan vad hemskt, jag och min kille är helt rasande, hur kan man göra så? trodde inte sådant kunde hände,

lycka till vännen, vi tänker på er och hoppas att det kan lösa sig på bästa sätt.. tusen kramar

• ElinDLB

Usch fattar inte hur man kan vara sån knöl att man gör något sådant. Detta gör för den delen mig väldigt nojjig inte för att jag vet någon som ogillar mig men man verkar ju inte kunna lita på någon?

Nä usch blir arg bara jag tänker på hur man kan göra så mot någon men tur att människan inte hade tagit den tiden för sig själv iaf!

Hoppas allt annat ska gå problemfritt för din del!

• EllaM

Hmm, då var det ju inte ett misstag. Vad tråkigt!!

Jag tror inte att det är något gammalt ex. Jag tror snarare på en gammal - eller nuvarande - kompis till dig (en tjej alltså) som är avundsjuk på dig. Behöver faktiskt inte märkas på henne så mycket annars. Jag hoppas verkligen att du får reda på vem det är!

• skille

Det høres ut som noe min m2b sin eks kunne funnet på å gjort...
    Bra allt gikk bra:)

• fru edlund

Fy vad hemskt, förstår att du är skärrad.

Jag hoppas verkligen inte att detta kommer förstöra känslan för dig och din blivande på din stora dag. Är det någon som vill er illa är ju ändå den bästa hämnden en fantastisk dag och att denna personen inte lyckades i sina försök att förstöra för er.

Lycka till!

• harthurs

Just nu vantar jag pa att mamma ska ringa tillbaka till mig, hon har pratat med pastorsexpeditionen. Ibland ar det bra att ha en mamma som inte ger sig Hon skulle krava samtalsspec. OM kyrkan nu gar med pa det.. kommer sakert kosta dem pengar och jag ar osaker pa om de kanske tycker att det bryter mot nagon "tystnadsplikt.."?! Jag hoppas verkligen jag far se de dar listorna! Vill dock inte braka alltfor mycket med kyrkan.. tank om de inte vill viga oss till slut?!

Ar saaa glad att vi kunde boka tillbaka var tid! Tank om nan annan hade bokat...

Jag tror vi anda kommer njuta av var dag och att allt kommer bli underbart! Ar ju trots allt nagra dagar kvar sa jag hinner forsoka slappa det har.. bara jag far veta vem sa gar det nog..

EllaM: jag tror som du, att det inte ar ett ex utan nan som ar avundsjuk/svartsjuk eller som vill mina foraldrar illa.. nan som bara vill javlas, for gifta oss kan vi ju iaf gora aven om kyrkan blivit avbokad..

Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!