• harthurs

Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!

Min mamma ringde nyss... nu sitter jag har o nastan skakar...
    For sakerhetsskull rinhde hon till pastorsexpeditionen for att dubbelkolla dag ich tid for var vigsel.. Damen svarar: Nar pratade du med din dotter senast?? Det har blivit andrade planer forstar du!
    Min mamma fattade ingenting...
    Da visar det sig att nagon har ringt, sagt sig vara mig och dag och tid for brollopet, sagt att hon vill avboka vigseln.. Damen fragar om det stammer att hon vill avboka vigseln och "jag" sager da att det blivit installt och att det inte blir nat brollop.....

Jag overdriver inte om jag sager att jag holl pa att svimma nar mamma berattade det...
    Jag har ingen aning vem som kan ha gjort det!! Nagon som vill mig illa eller nagon som vill 'skamta'?!

Jag har pratat med damen pa pastorsexpeditionen och hon ar ocksa skarrad.. men jag bad henne att borja fraga om mer information som tex pers.nummer nar nagon avbokar... Hon menar att man 'maste ju kunna lita pa folk..' men kan man det?!?!

Det kanns lite laskigt att nagon uppgett sig vara mig.. Ska jag bara vara lugn eller behover jag vara orolig..? Radd..? Har aven tankt tanken om nagon har pa BT skulle gora nat sant.. men det vill jag ju absolut inte tro..
    Jag vet inte vad jag ska tro eller gora. Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!
  • 1700tal

Näej, vad fruktansvärt!!

Det måste vara det värsta man kan göra mot någon som ser fram emot sitt bröllop. Tänk om man inte dubbelkollar utan upptäcker katastrofen precis innan och det var säkert det som var avsikten..

Men du, det är nog som någon annan sa smart att ringa runt till alla andra, solister, catering, bröllopssvit osv och dubbelkolla. Framför allt informera dem om vad som hänt, ifall det blir fler "försök".

Men försök ta det lugnt och avslappnat på bröllopsdagen. Denna sjuka människa (tjej, får man förmoda) är uppenbarligen både feg och kanske avundsjuk och skulle aldrig våga sig på något då med alla gäster osv.

Låt inte detta förstöra er bröllopsdag!!

• EllaM

Jag säger som de andra, ring övriga ni bokat och dubbelkolla, samt polisanmäl!

Men jag får också en annan fundering... Det kan inte vara så att det är den som hade tiden innan eller efter dig som ringt och avbokat och att kvinnan på pastorsexpeditionen helt enkelt råkade radera fel tid?

• Soon and very soon

kanske någon som vill ha eran tid??? lycka till nu med att reda upp allt!

• Rosenpetunia
    EllaM skrev 2008-09-16 16:33:33 följande:
    Jag säger som de andra, ring övriga ni bokat och dubbelkolla, samt polisanmäl!Men jag får också en annan fundering... Det kan inte vara så att det är den som hade tiden innan eller efter dig som ringt och avbokat och att kvinnan på pastorsexpeditionen helt enkelt råkade radera fel tid?
    Ja, tänk om det skulle kunna vara så! Vore verkligen skönt!

Och vad bra, att du har en klok mamma som stöttar och att hon ska ringa polisen.
  • ingenjörsbruden

Fyyyy va hemskt!!!

harthurs skrev 2008-09-16 16:22:09 följande:
    Min kara mamma ska kontakta polisen och se om hon kan fa utdrag med telefonsamtalen till pastorsexp. Du har ratt i att man inte ar sa anonym som man tror har pa BT.. men kan/vill inte tro att nan har skulle gora nat sant har.. vad jag vet har jag inga ovanner.. men kanske nan som roar sig med att gora sana har sjuka saker vad vet jag..Blir lite arg pa damen som tog emot samtalet och avbokade vigseln sa latt och sager att "man maste ju lita pa folk!"... Jag menar det ar inte som att avboka en tandlakartid direkt..! grrr
    Ni behöver inte gå till polisen....utan ring till telefonbolaget (telia kan iallafall skicka lista på samtalen till telefonadressen). Kostar någon hundralapp tror jag....men det kan det ju vara värt?! Hör dock med pastorsexpeditionen först så att det är ok med dem....misstänker att kostnaden kommer på telefonräkningen......

Hoppas ni får klarhet i detta!!
  • Aleta

Hemskt!
    Hur kan någon göra så? De måste ha sett för mycket på såpoperor med elaka tanter i. Hur kommer man annars ens på idén?
    Det luktar avundsjuka lång väg...

Jag hoppas verkligen att ni får reda på vem det var så att ni kan ställa personen mot väggen.
    När du ringer de andra så kan du ju be dem att vara beredda på ett sådant samtal och eventuellt be dem försöka luska ut var samtalet kommer ifrån. (Be att få ringa upp om 5 min. så ett de får ett nummer t ex.)

Lycka till!

• valkyriana

Fy vad otäckt. Hoppas att det är så att någon har avbokat fel tid. Annars krävs det ju en riktigt skadad människa för att göra så.

Om det nu inte finns några ex med i bilden så kanske det finns någon i din eller hans omgivning som har en osund hemlig förälskelse.
    Eller någon avundsjuk gammal vän.

Låter som något en gammal vän (exvän) skulle kunna göra.

Hoppas att ni får veta vem det var.

Kram på er

• harthurs

Tack for alla stottande svar!!

Polisen kan inte gora nat, men tycker jag ska krava att pastorsexp. kontaktar sitt tfnbolag och far samtalslistor. Da kan ju jag ga igenom namnen och se om jag kanner igen nat.. Polisen sa aven att denna person sakert kommer finnas bland vara gaster.. kanns helt overkligt detta!

EllaM: tyvarr sa raderade hon inte fel, hon upprepade tom mitt namn och efterat gick hon till sin kollega och berattade om "ett skumt" samtal hon haft.. Jag ONSKAR att sa var fallet dock..!
    Soon and very soon: Min tid har varit avbokad nu i ca 2 veckor sa om nan ville ha den sa borde de ju ha bokat den vid det har laget..

• Aleta
    harthurs skrev 2008-09-16 16:55:44 följande:
    Polisen sa aven att denna person sakert kommer finnas bland vara gaster.. kanns helt overkligt detta!
    Tydligen är det med andra ord inte första gången något sådant sker eftersom polisen säger så.
  • JPerlestam

Fy sjutton vad gräsligt, så sjuka människor det finns! Vilken tur att din mammam ringde dit. Hoppas allt flyter på smidigt härifrån! =)

Svar på tråden Nagon har uppgett sig vara mig och avbokat vigseln!!!