• Snart fru Wennerström

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..

.. snacka på nu!

• Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
  • Robina67

Det känns som eeeevigheter sen vi 2 stod pirriga och förväntansfulla vid altaret.. Men drygt 1 1/2 månad bara har gått.. Var vid "vår" kyrka idag o placerade ut gravljus, och tänkte att Jaa, här stod vi inte för så länge sen!
    Jag har inhandlat ett snyggt bröllopsalbum på Akademibokhandeln så nu börjar den roliga biten med att sätta in o skriva till bilderna till bröllopet!
    jag vet inte hur många gånger jag har kollat igenom alla foton och på videon!! Hur kul som helst! Tänk om man inte hade några kort alls.. Hur gjorde dem förr???

• linil

lanovia 08 skrev 2008-10-29 09:49:18 följande:

Hej septemberbrudar. Hur har ni det?
    Det är bra. Börjar komma in i den vardagliga rutinerna igen. Men häromdagen var vi i tidningen och nu börjar vi samla in en massa bilder och video- som man vill se. Kul!
    Det var verkligen en speciell dag.

Försöker också lära mig mitt nya efternamn.....
  • Kanelisen

Igår hade vi bröllops-efterfest för våra vänner som inte fick plats på bröllopet. Det var jätteskoj, och man fick liksom suga på karamellen lite till, hihi...men nu får det vara slut på fixandet ett tag, vi längtar efter att bara få sitta ner och ha för LITE att göra, haha!

• Kärlek08

Jag tycker också att en annan del av det roliga börjar nu. Titta på kort, titta på film (vad vi skrattade när vi gjorde det btw), samla ihop kort från alla som var där. Vi valde ut vilket kort vi ska ha i tidningen igår kväll och nu ska vi välja tackkortsbilder. Jag gör ett eget litet collage och framkallar som en bild på crimson.

• Ickaflicka

Ska på bröllop på lördag! Det ska bli så otroligt roligt att få gå på ett bröllop så nära inpå vårt eget. Efter att ha planerat mitt eget bröllop ett helt år, så uppskattar jag ännu mer alla bröllopsfester jag har varit på, och att jag blivit bjuden på lördag, för nu vet jag hur mycket jobb och funderingar som ligger bakom!

• Tutik och Prasart
    Kärlek08 skrev 2008-11-04 15:10:45 följande:
    Jag tycker också att en annan del av det roliga börjar nu. Titta på kort, titta på film (vad vi skrattade när vi gjorde det btw), samla ihop kort från alla som var där. Vi valde ut vilket kort vi ska ha i tidningen igår kväll och nu ska vi välja tackkortsbilder. Jag gör ett eget litet collage och framkallar som en bild på crimson.
    Jag håller med dig, med att det är nu allt det roliga börjar. Hoppas att ni hittade ett fint tack kort till alla era gäster.
    Att samla in alla kort från alla är inte det lättaste men man får ge dem lite tid. De kort som jag är mest nyffiken på är min brors han tog 350st och jag har inte fått se dem än ska bli roligt att göra det. Tänkte att jag ska välja ut många av dem och sända in dem till någon sida på nättet och göra en sådan där fotobok ska bli roligt att göra i vinter mörkret.
  • lanovia 08

Vi beställde våra tackkort från qpix i tisdags, får dem alltså kanske idag med tanke på vad ni andra skrivit här. Skall bli spännande att se dem.

• Tutik och Prasart
    matildaochniklas skrev 2008-10-29 10:38:25 följande:
    Det rullar på här. Håller på att plugga inför en medicintenta på fredag, det snurrar massa sjukdomar i mitt huvud.
    [/citat]

Lycka till med provet hoppas att det går bra.

lanovia 08 skrev 2008-10-29 09:49:18 följande:
    [citat]
    Hej septemberbrudar. Hur har ni det?
    Jo då det är bara bra.
    Magen växer och det känns väldigt kul att vara gift.
  • lanovia 08

Matildaochniklas, hur gick tentan? (frågan kommer iof en vecka sent...)

vi fick våra tackkort igår, så i helgen blir det till att skriva lite på dem och leta upp adresser och skicka iväg det relativt snart. Har en jobbarkompis som blev helt förfärad när han hörde att vi inte ens hade bestält våra tackkort för några dar sedan. "Herregud tackkorten skall man ju skicka ut inom 1 månad". Hehe... inte vi inte.

• Ickaflicka

ska man? fast vi kom ju hem från bröllopsresan då... jag tror att våra gäster hellre vill ha fina tackkort från bröllopet två månader senare, än skrynkliga vykort med sköldpaddor på, som det blivit om vi skickat dem tidigare, hihi! Fast enligt skatteverket är vi inte gifta än, verkar som att posten mellan kommunen och skatteverket inte fungerat, fick vi veta nu när vi ville ansöka om nytt namn!

Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..