• Emma042

Xtravaganza, här kommer jag!!

Idag ska jag skriva in mig på extravaganza för kursstart v 38. Jag är sååå laddad men samtidigt skiträdd, tänk om jag förgås av hunger :D Någon som har testat? Jag ska gå ner ca 25kg hade jag tänkt....något vill jag iallafall losa!

Har hört underbara historier om hur kilona rasar av. Vore jättekul om nån mer skulle börja samtidigt så man kunde stötta varandra.

• Svar på tråden Xtravaganza, här kommer jag!!
  • Emma042

Jag är inbokad på en 9-kåls runda imorgon (golf) det blir första planlagda motionen för mig. Annars är det mest när man springer runt på jobb. Men jag har märkt att trappor är liiite jobbigt nu, känner mig bara så trött när jag går i dem.

Helt sjukt, från i tisdags morse till imorse har jag tappat 3 kg! Visst, lite missvisande så här ibörjan. Det stämmer säkert inte på invägningen på måndag

• Mi och Nez

Dag 7.
    Jag vägde mig också hemma i morse (ångrar mig nu dock) för det är olika vågar, jag var naken nu till skillnad från invägningen och detta var morgon. Invägningen skedde kvällstid...
    Jaja, ska försöka bortse från det och hädanefter försöka hålla mig till Friskvårdshusets våg!!!
    Är lite rädd att det kan skilja för mycket och att man tom kan tro att man har gått upp i vikt om man väger sig hemma och den vågen då visar mindre än F-H`s våg någon dag senare.

Alla små hekto har ju betydelse i vår kamp.

Ja, ska sätta mig framför tvn nu och se en film och dricka en stor kopp te! Mys.
    Hörs imorgon tjejer!

• Emma042

när vi lade oss igår sa min snälla sambo att jag luktar som en hunds r*v i munnen. Som vi skrattade! Ja han har det inte lätt. Var gång han ska pussa mig så kniiiper jag ihop munnen för att ingen luft ska komma ut o lukta illa

• AngelinaJolie

Men alltså jag har för mig man kan köpa tunna små ark som man kan lägga rätt på tungan, Listerine tror jag det heter.
    Superstarkt och lukta fräscht...Läkerol hade en variant oxå tror jag men ser inte det i affärerna längre.

Asså jag vågar knappt prata med folk......

Imorse -4 kg (totalt på 12 dagar)minskat totalt -5cm på det fettaste i midjan!

Kanske går bra ändå kanske Omega 3 förtjänst??

• Emma042

jaaa, de kommer jag ihåg, läkerols alltså. Ska kolla ikväll. Vet ni, om en kvart sticker kag till en anställningsintervju. Det ska bli skoj, hoppas de har stort bord så vi inte sitter nära varandra haha!! Lär ju aldrig få det om jag luktar hund
    Jag anammade Mi´s tips med munspray dock, får spraya som en maniac

• Mi och Nez

Oh, lycka till Emma! Hoppas att det går bra för dig. Berätta gärna hur det gick sen.

Okej dagens summering av Dag 8:

Snabb frukost kl 6, cykling 20 min till jobb. Kurs och sen lunch gjorde att blodsockret sjönk till golvet och för första gången sedan jag började så klunkade jag glatt i mig en hel påse-shake och njöt otroligt!
    Tog sedan en halva cappucino med kaffe vid 16 och cyklade sedan hemåt. Ska ta en varm soppa nu tror jag.

En bra dag!

• AngelinaJolie

Puh sluta vid fyra idag på AW med familjen alla åt och drack gott när jag kom vid fem blodsockret åt botten.
    Tog halva soppan som jag hade sparat och halva choklad samt två liter vatten då bidde jag proppmätt!
    Kunde inte låta bli vägde mig nu när jag kom hem minus 1kg till!!
    5kg har jag gått ner...måste vara omega 3 imorgon skall jag träna.

Keep on fighting gals!!

• Mi och Nez

5 kg! Toppenbra Angelina!! Gud vad kul! Hoppas att jag blir lika framgångsfull...
    Blir lite sugen i alla fall nu att börja med omega 3. Får jag fråga vad du äter för sort? Pris? Var köper du dem?

Svar på tråden Xtravaganza, här kommer jag!!