• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • sweetstreet

Å BS!

Har tänkt på dig och din pappa. Hoppas det är bättre nu när han fått lämna sjukhuset.
    Kram!

Och jag har dåligt samvete att jag fortfarande inte skickat salvan Men jag har den hemma och har lagt fram den nu och hoppas ska få iväg den innan veckan är slut.

Bra att det gikc bra på dagis.
    Vi var på dagismöte igen idag. Jag ser faktiskt fram emot när Lill-Skruttan ska börja. Tycker det verkar vara så himla bra på det här dagiset!
    Hon kommer bli näst yngst av dem i sin "grupp". En kille är något yngre (om man går efter födelsedagen) men om man tänker på att hon var 6,5 veckor tidig så är hon nästan "yngre" än honom... Han föddes 20 juni och hon den 4 juni, men skulle ju egentligen fötts 20 juli!

• sweetstreet

Clownis!
    Å vad underbart att allt gått bra hittills och att din man mår bättre än "väntat" och kan njuta av att vara pappa!!!!!

Varma kramar!!!

• sweetstreet

Saffranin,
    skit också! Jag ttyckte det lät så plussitivt...
    Men på´t igen bara!

• Telemarkgrrl

Saffranin, nej men vad tråkigt! Jag som tyckte att det lät så hoppfullt.

Vickan, välkommen hem! Och så KUL att det känns kul med graviditeten nu. Då säger jag ett stort GRATTIS!!

BS, skönt att det gick bra på dagis idag. Och det är ju inte konstigt om stackarn är trött på vägen hem, det måste ju vara otroligt mycket nya intryck. Det har inte fått den positiva biverkningen att hon sover hela nätterna än?!

• sweetstreet

Och till min Favvo-kanin och min SuperTele-gumma
    vill jag mest bara skicka en hel dröööööööös med superkramar!!!!!!!
    Jag tänker väldigt mycket på er båda två ska ni veta. Även om jag itne alltid kommenterar här. Nu när jag inte är inne lika ofta blir det färre kommentarer rent generellt.
    Men mina tankar är hos er jättofta ändå.

jag hoppas att det inte ska strula med din cysta nu Telis! Aaah jag blev så förbannad när jag läste om den!!!!!!!
    Och så hoppas jag såklart att era IVF-planer kommer gå bra, även om jag har full förståelse för att ni själva är skeptiska och försöker att förbereda er mentalt på andra vägar i livet. Oavsett om det blir adoption eller att ni bestämmer er för ett liv utan barn. Jag hoppas bara att ni kommer ska må bra oavsett vad ni så småningom kommer fram till.

Men så länge ni har IVF och ev adoption på listan så kommer jag att hålla tummar o tår för att dessa saker ska gå bra.

• sweetstreet

Å heeeeej Telis!
    Nu såg jag att du skrev ett inlägg!!!

• sweetstreet

men vad fasen! Nu är din gröna plupp släckt!
    Loggade du ut så snabbt...?! Eller var jag bara långsam att få iväg mitt inlägg....

• Zozo

Hello girlsen! Nu är jag tillbaka efter ännu nagra dagars resa i Frankrike.

Vi var en jättemysig natt i Champagne pa ett litet familjeägt hotell, där Monsieur var kocken och Madame satt i receptionenn när hon inte serverade, och sedan nagra dagar hos vänner utanför Orleans. Idag släppte jag iväg maken till familjen nagra dagar och tog själv taget tillbaka till Luxemburg. Jag orkade inte fôlja med hela resten av vägen i bil plus att jag har tid hos gyn imorgon..

Jag börjar bli lite seg och trôtt nu men det är ju teoretiskt iaf en manad kvar..

Nu ska jag vara gräsänka till pa söndag sisadär sa jag hoppas verkligen att skruttan inte far för sig att komma för tidigt!

• Lapinette

Saffranin - vad trist med tant! Tror dock inte ett dugg på det där med att vänta i 3 veckor innan test och att absolut inte tänka eller nojja sig. I wish you best of luck!

Sweet - hej sötnos! Ser att allt är bra i NY. Läser din blogg lite då och då så man är uppdaterad vad som händer i era liv. KRAM

Vickan - har du börjat vänja dig vid tanken på barn?

Själv har jag två dagar i rad suttit vid samma höggravida kvinna på bussen. Undrar om hon drar sig till mig (jag kliver nämligen på före henne)? Samma procedur idag som igår. Hon kommer in tar plats, öppnar fönstret, tar av sig jackan och sen halvligger hon i stolen och klappar sin mage lite då och då.

• Lapinette

BS - den där artikeln (fast på engelska) visade maken mig i förra veckan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen