jag läser en massa trådar på FL om stackare som upptäcker att deras män letar på knullkontakt.nu eller vad fan det heter, de som blir lämnade 4 v före BF, de som är ensamma eller såna som får göra en fjärde abort (trots p-piller)för att mannen inte vill använda kondom och vägrar bli pappa. Det är på något sätt skönt att läsa att det finns de som har det värre.
Jag har ju sån sagolik tur som har en sån fantastisk man att förhopnigsvis få barn med en dag, som inte behandlar mig som hundlort under flipflopen. För DET är en sak som är säker: Jag vill ha barn med HONOM, just honom. Pratade med en kompis igår som hade en avlägsen kompis som hade gjort slut med sin fru för de kunde inte få barn (flera missfall, hur sjukt otroligt äckligt idiotiskt som helst, hur funkar man då?). Så viktig är inte själva barnet - kan jag inte få ett med honom så vill jag inte ha ett med någon annan.
Det är också därför den här situationen gör mig så ledsen. jag längtar så efter att få se hans reaktion över att jag är gravid med HANS barn, vid UL, födseln och få se den perfekta mixen av oss båda. Helst mest av honom. För jag vet att han skulle gråta av glädje, dansa krigsdans och vråla höga C och bara tanken gör mig pirrig i magen. Men tänk om det aldrig blir så pga att vi aldrig blir gravida.... Usch, bort, bort, bort hemska tanke! Men tanken ligger där och gnager någonstans och ploppar högst upp hela tiden när jag tänker vad lyckliga alla andra är som får berätta för sina män att just de har lyckan att få bli föräldrar tillsammans.