• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Okidoki, oktober månad för dig. För mig blir det september. Det är fullt på CvL just nu så jag inväntar nästa mens (om typ en månad) och sen börjar det sprutas. Räknar med ÄP någon gång i slutet på september. Sen lär jag få den jäkla tanten när vi är i Andalusien... kanske inte så smart uträknat men så får det bli. Så för en gångs skulle hoppas jag på att tanten ska komma någon dag senare denna och nästa månad ... så jag klarar mig på resan ... MEN när har hon lytt mig??!!

• Lapinette

Någon som vet hur det har gått för Saffranin?

• Telemarkgrrl

Lappis, du lyckas ju planera in alla tantbesök lagom till resor och helgdagar. Som vanligt tänker jag hålla tummarna för att hon inte dyker upp alls!

Jag tyckte att det lät plussigt om Saffranin, jag tror att det har gått bra.

Undrar också hur det är med gosnosen?

• viktualia

Vickan är tillbaka i Sverige men egentligen inte i datavärlden.. återkommer senare!

Kan dock säga att Sardinien var NAJS och att det nu är dags att släppa nyheten för de blivande farföräldrarna.. lite pirrigt på nåt vis....

• Saffranin

Hej igen!

Jaså ni tror att det gick bra? Då lyckades jag lura er oxå med mina inbillade symtom för i tisdags morse fick jag mens! (men jag hann göra ett test tidigt på morgonen innan tanten dök upp...)

Känns rätt skönt att tanten äntligen är här om hon nu var tvungen att komma. Jobbigt att gå och hoppas så och tolka in allt man känner! Nästa månad ska jag stänga av hjärnan och inte testa förrän jag gått minst 3 veckor över tiden (kan ni påminna mig om det?)

Grattis Clownis! Härligt att maken mår hyfsat!

Det vore förresten kul att vara med i galleriet och få se hur ni ser ut!

Låter härligt med semester Muggles!

• Saffranin

Dags att cykla hem från jobbet och börja plugga. Trist liv för tillfället!

• viktualia

Telis - hoppas VERKLIGEN att du kan få bli av med cystan fort!

Nu har jag läst ikapp. Läste bland annat om MrsBs referat av Koko som hade skrivit om vilken typ av unge det skulle bli beroende på var den var tillverkad.

Jag blev på smällen efter en het stund på vår gästsäng som står på vinden - nån som vill dra nån slutsats av det?!?! *fnissar*

Har just berättat för de blivande farföräldrarna... de blev glada men är nog rätt chockade... fniss fniss! Det är jag också!

Jag råkade alltså höra till kategorin som behövde ett enda skjut för att bli gravid, det måste skett dagen före eller samma dag som jag hade ÄL och pricksäkerheten var tydligen hög... Skräckblandad förtjusning är nog min säkraste beskrivning av det hela. Och jag ger fortfarande FruLlan HELT rätt i att om jag hade fått bestämma själv hade det tagit ett decennium till!

• BrudSommar2006

Cicci, du är trevlig, snygg, har en underbar humor och hög social kompetens. Dessutom har du världens underbaraste lilla Victor!!! No more comments... var bara tvungen att skriva det...

• BrudSommar2006

Saffranin, det var ju typiskt! Det verkar vara flera här som råkat ut för riktigt sen mens, verkar vara något som går!

Lapinette, vad bra att ködatumet börjat gälla redan innan man hunnit arbeta sig igenom luntan med papper.

Det gick bra på dagis idag också tills vi skulle gå hem, då blev Iris helt plötsligt så trött att hon inte ville ta på sig skorna utan kastade sig ner på golvet och skrek istället. Trodde att hon skulle somna bums i vagnen när hon fick vällingflaska men vi tog oss hem och jag hann stuva in henne i bilen innan hon somnade, det var bra eftersom vi skulle ut till mina föräldrar och äta lunch innan jag skulle till naprapaten.

På lördag ska mina föräldrar, eller ja det blir ju i princip bara mamma då eftersom pappa lagom kan ta hand om sig själv än, ha Iris över natten första gången så att vi kan gå på fest, hoppas så att det kommer att gå hyfsat bra så att de kan tänka sig att göra om det!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen