• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Haha, Nenne, det var ju ändå ett inlägg med klös i så det tål väl att läsas en gång extra!

Nenne, vad bra, hoppas att det blir av snart då. Då får ni ju i alla fall veta om det måste bli ivf eller inte, ni måste ju få komma vidare nu. Ingen annan här har väl fått vänta så länge som ni i olika köer.

• Lapinette

nenne - har aldrig noterat att simmarna helst vill simma UT iställer för IN vid ÄL. Du kanske ska testa om ditt sekret är sk mördarsekret? Jag menar vem skulle vilja simma mot döden?

• nennesjuttioåtta

lappis
    nej, det var ju det jag menade, de är bättre på att stanna inne när det är ÄL, skrev nog lite krångligt. Men jag tror nog du har rätt i att mitt sekret är lite åt mördarhållet eftersom det är sån babianaladån som plurrar ut dagen innan böj, inte ens en Globalkniv kan komma igenom utan att bli böjd.

• nennesjuttioåtta

*rys* ja de kanske känner att det är som att landstiga Normandie varje kväll, klart att grabbarna får stora darren och begår harakiri innan de ens kommit nära.

Jag är hur som helst sjuuukt nyfiken på vad som kommer att hända, om det blir en insemination nästa månad (eller om vi får vänta ännu mer) för det är så intressant med sånt där. Nästan så jag skulle vilja jobba inom sjukvården själv. Det eller som konditor. Fast det är ju rätt kul det jag redan kan, men omväxling förnöjer!

• Lapinette

Ahhhh... nu förstår även en liten trögtänkt kanin. Då stämmer nog allt... alla kvinnor har mördarsekret ända fram till ÄL då sekretet blir supermjukt och vänligt för alla små simmare. Så de vänder m a o när det INTE är dags. Super! Så varför händer inget??!!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-08-14 13:30:29 följande:
    Ahhhh... nu förstår även en liten trögtänkt kanin. Då stämmer nog allt... alla kvinnor har mördarsekret ända fram till ÄL då sekretet blir supermjukt och vänligt för alla små simmare. Så de vänder m a o när det INTE är dags. Super! Så varför händer inget??!!
    ja precis, v ar f ö r h ä n d e r d e t i n g e t ?!?!?!
  • Lapinette

nennelainen - hur länge har ni nu försökt aktivt? Själva passerade vi 2 år i juni ... SUCK! Tänkte lite på adoption i morse mest för att jag började tänka på alla resor jag planerat in för 2009. Nästa sommar har vi stått i adoptionskön i 1 år....shit troligen 3 år kvar!!! Jag hinner ju planera hur mycket resor som helst innan dess. Galet!

• Lapinette

nenne - önskar jag kunde svara på den frågan! Önskar det så mycket då vi själva också står här och famlar i blindo. Inget fel på någon av oss, inget alls ... ofrivilligt barnlös utan något enda litet fel. Vi tillhör den där lilla minoritetsgruppen på 10 % av alla som gör IVF som det inte är något fel på MEN inte blir vi gravida för det!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    vi började ju skjuta skarpt i slutet på september 2006, vi gifte oss 7 oktober och tjuvstartade lite. Så det blir snart 2 år för oss med men jag tror att jag hade lite knas med ägglossningen ett tag. Försöker hitta på anledningar till att det inte tog sig då, men vi hade ju sex ofta och rimligtvis borde ju något hittat rätt trots att man inte prickade ÄL varje månad. Först sa ju gynekologen att makens spermaprov inte var helt perfekt, och det är det ju inte men inte heller en orsak till varför de inte blir något, sa hon andra gången jag träffade henne. De är bara lite för många som är orörliga men han har väldigt många från början så det borde ta ut varandra. Min ÄL är väl lite svag men nu äter maken en massa vitaminer, har inte mobilen i fickan och badar inte så hett och jag knaprar Pergotime men ändå händer det inget mirakel.

Och angående den där artikeln BS länkade till.. va fasen, vi knullar ju så gott vi kan redan! Vilket toppenråd! *muttrar*

• muggles

Läbbigt Vickan men jag har en väninna som blödde ett par ggr när hon var nygravid (v8 ung) och hon är nu i 5-6 mån och allt är prima. Så hoppas att det inte är ngn fara!!! Kram!

Nenne: det är för jävla orättvist att det inte funkar. Hoppas att din eminente make tar tag i detta nu och ringer.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen