• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Muggles: Ville inte läsa allt som stod där... Då hade jag blivit alldeles för avundsjuk! *tittar ut på gråmulna tunga moln utanför fönstret*

• _koko_

Ska iväg och handla en sväng, kom bara på att jag helt glömde att kommentera clownis svar, pinsamt!

Clownis - vilken lycka att han kan vara med, hoppas det håller i sig. Det sägs ju att gamla blir friskare av att umgås med djur, kanske kan samma gälla för din man och er dotter? Om du förstår liknelsen, jag kallar inte er dotter för ett djur.

Kram!

• start september

Clownis - stort grattis till dottern! Underbart att din make är så pigg nu. Den första tiden är viktig att ta vara på och för er måste det kännas så fantastiskt och samtidgit sorgligt. Men vilken gåva!

Kram!

• start september

Och vikt på flyg, vi har bokat en weekend med Airtours där vi har 20 kg bagage var, men tjejen ingenting. Funkar när det bara är några dagar, men för en tvåveckors resa kan det ju bli tight, bara med vagn och babyskydd kommer man upp i en del...

• start september

Lapinette, låter skönare med korta metoden för dig i alla fall. Kanske passar den er bättre också? Håller tummarna!

• start september

BS, hoppas så att dagis blir bra för Iris. Visst är det väl många barn som ställer om/ växer till sig ganska snabbt när det blir en sådan radikal förändring? Kasnse kan även sömnmönster för natten ändras av det? Och kanon att du ska till naprapat!

Liten, toppen med kursen. Jättebra initiativ tycker jag. Dela gärna med dig lite sen! Vår lilla (10 veckor idag) sover bra på nätterna men i princip inte alls på dagtid. Det blir knappt 12 timmar per dygn vilket är på tok för lite har jag förstått så jag kommer nog försöka läsa på lite om det fortsätter så här. Jag är väldigt tacksam för nätterna såklart, tro inget annat, men för hennes del vore det bättre med lite mer sömn dagtid också...

• start september

Och Muggles, det låter heltoppen. Har flera vänner som varit med Langley i denna ort och alla var helnöjda, dock inga med barn dock.

• muggles

Sept: låter bra att folk varit nöjda! Om det är hälften så bra som det låter så blir jag nöjd tror jag Er lilla flicka låter som Moa i början - sov också bra på nätterna och inget på dagarna. Börja nu säger jag bara! Ju tidigare du börjar desto lättare, inget att vänta på. Vagna är ett jättebra sätt men kanske inte passar alla. Kom bara ihåg att vagna tills hon lugnar sig, inte tills hon somnar (gjorde jag fel på i början), annars kommer hon att vakna efter 5 min igen. Ang vikt så fick Moa inte ha med sig ngn egen vikt utan vi får inkl hennes grejer i våra 30 kg. Men vagnen går utanför det där, så den får åka med gratis iaf.

Lappis: vilka fina bilder du har på FB från er senaste resa! Kul att se hur din man ser ut också

• fru AM

Muggles: På de resor jag gjort med barn har aldrig vagnen vägts (går ju som specialbagage frå Sverige i alla fall) så tipset att packa den full med blöjor och liknande är ju jättebra! När det gäller maten så är min erfarenhet att barnen äter betydligt mindre = färre burkar barnmat på en varm utlandssemester än hemma. På sonens första utlandsresa till grekland vid 11 månaders ålder hade jag med barnmatsburkar för hela tiden. Han åt kanske 4 av 14 burkar. Istället åt han mängder av yoghurt, bananer och smakade av vår mat. Välling är ju perfekt mat när det är varmt så jag skulle om jag var du satsa på att ta med mer välling (om Moa dricker det?) eller grötpulver och inte så många burkar. OM nu bagagevikten är ett problem. Alternativt. betala lite för övervikt på vägen dit. På vägen hem har ni ju färre blöjor och färre matburkar ...

Bra solskyddskräm, köpt i Sverige (= inte i någon solgassig strandkiosk) - samt några tunna kangas/sjalar (att använda som tunna filtar/solskydd) är andra tips för resor med barn till värmen. Plus en bra solhatt som barnet vill ha på sig.
    Kollade korsikalänken: ser underbart ut. Jag tjatar redan på maken ...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen