• EvelinaK

2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!

Hej alla tjejer!

Nu är vi nära!! Hur går det med all planering??
    Det vi har som tynger är den förbaskade bordplaceringen... puh jobbigt... vi ska träffa prästen i kyrkan i veckan och öva på att gå in osv med näbbarna!! hi hi... LÄNGTAR!

Hur går det för er???

• Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!
  • EvelinaK

Bordsplaceringstavlorna..

Jag har köpt två stora pappers ark på Bokia.
    Sedan har jag klippt ut bord, i en annan färg..
    Sen har jag skrivit ut alla namn i samma färg som fest programmet..

Så vårt blir inte så avancerat men bra!

Jag tror också på fint väder!!

Vi ska åka båt från kyrkan till festen så det hoppas jag verkligen!!

• augusti2008

vi har tänkt köpa en anslagstavla på ikea och måla vit. Sen ha svarta papper för att markera borden och alla namn utprintade på vita papper. Då kan man lätt byta på platserna om det behövs i sista minuten...

• Anka2008

Hej

Äntligen börjar min semester!

Det är helt otrolig hur mycket små detaljet jag börja fundera på. Och det är så många frågor folk vill ha svar på också. Är det så för er med?

En sak som jag har funderat på är:
    Har ni tänkt och ha brudväska? Vad ska ni ha i den? Och vem tar hand om den när ni går in i kyrkan?

Bra att ha saker väskan (synål och tråd, spray, plåster mm) vad mer behöver man ha med för att klara av festkvällen?

Och....för er som bor i Stockholm. Hur undviker ni krock med diverse avspärrningar pga pridefestivalen?

Jag ville visst skriva av mig lite..

• zsandora

hej hej alla! Nu e det riktigt nära! Så jag e lite nyfiken på hur eran v ser ut, vad e era planer????

Själv ska ja göra den där tavlan, träffa vigselförrättaren, göra naglarna på torsdag, bestämma låtar (ja e så velig), skicka in allt till festprogrammet, skriva frågor till tipspromenaden..... å säkert nåt mer

• grabbarna

oh shit veckan blir nog ganska hektiskt skulle jag tro vågar man ens tänka efter vad man ska göra

måndag: vigselprogrammen ska göras samt de sista ljusen,musiklistorna ska fixas
    tisdag: vi ska handla det sista men samtidigt ta lite ledigt och gå på ostindienfararen och star wars utställningen
    onsdag: festprogrammen ska vikas och skrivas namn på
    torsdag: på kvällen ska vi dit och möblera och kolla över lokalen
    fredag: ska skjutsa barnen till mormor och morfar, hämta blommorna,duka och dekorera och förhoppningen är att vi ska kunan bara slappa på fredag kväll men får se hur det går

ska träffa hon som ska gör hår och smink också samt fotografen och kökspersonalen men ingen dag är bestämt ännu

• Anka2008

Festprogrammen och vigselprogrammen är nu färdig vikta och ihop monterade.

måndag: sista vaccineringen, avstämning med fotografen
    tisdag: packa för bröllopsnatten + dagen efter
    onsdag: sista avstämning med tärnor å bestman av körschemat, fira födelsedag av gudbarn
    torsdag: hämtning av diverse släktingar, städa hemma
    fredag: göra ögonfrans extentions, checka in på hotellet

Känns det mesta är under kontroll. Hoppas bara att jag inte fastnar i trafiken för pridetåget som ska rätt genom stan och utanför hotellet och frisörsalongen. I värta fall antar att jag får gå med i tåget om jag vill komma fram. Jag lär ju inte vara den mest smikade...

• Eed

Här är en till som gifter sig på lördag!

Nu har allt börjat falla på plats....
    Bordsplaceringen är helt klar, har precis skrivit klart placeringslapparna och innehållsbeskrivning till de som ska ha veg-mat. Sen är festprogrammen kopierade, så även svarslappar till tipsrundan och sångbladen. Utskrivet är tipsrundan och en "ToDo"-lista till de som hjälper oss med servering under kvällen så de vet vad som gäller.
    Gästboken är fixad (köpte en enkel och piffade upp den), pussplingorna "lappade" och klara.

Vad har vi då kvar?

Måndag: Bara ta det lugnt, kanske gå på bio eller nåt.
    Tisdag: Till frissan och färga håret. Efter det ska min brors sambo sätta in extensions.
    Onsdag: Till frissan igen och klippa in löshåret och bestämma brudfrisyr.
    Torsdag: Handla ingredienser till förrätt och efterrätt.
    Fredag: Möblera och dekorera festlokalen, göra tårtor. Packa det som ska med till hotellet.
    Lördag: Dagen D! Frissan - där jag även sminkas och klär mig. Vi kommer tydligen att vara tre som gifter oss där samtidigt - blir säkert superkul! Gubben åker och checkar in oss på fm när jag är hos frissan.

Någon frågade om förslag till material när man gör bordsplaceringstavlorna... Jag har använt en bit av en riktigt snygg tapet som vi har kvar efter tapetsering i vardagsrummet. Sen har jag klippt ut bord i vanligt vitt papper, fäst små tygblommor på dem, skrivit namnen med silverpenna och gjort ett litet "presentbord" med miniatyrpresenter på så det blir lite kul.

• grabbarna

lägger till en sak måndag kväll få valslektioner..,,nu ska vi ge byn nåt att skvallra om då vi ska lära oss dansa vals ute på en altan

• sussiq2

ahhhh jag börjar bli nervös vill så gärna att allt ska gå bra det gör det så klart min vecka se ut så här
    måndag- måla klart altanen köp sista grejerna morgongåva "döda finnar kräm" skriv ut program fest häfte och sätt ihop de
    tisdag- städa huset och får allt att ser fint ut för gäster
    onsdag- bädda i gäst sängar hämta mina föraldra o syskon och brorson på flygplatsen
    torsdag- stryka allt till bröllopet näbbkläder och fiax i trädgården hämta moster och kusiner på flygplatsen
    fredag- dekorera tårtan ev köpa ny när allt går åt skogen har rillkväll för alla gäster så de får träffas innan. hämta kompisar från flygplatsen kanske försöker sova på natten
    lycka till alla ifall jag inte hinner in här igen kramar

• Suniz

så här ser min vecka ut:
    Måndag: Lämna hindersprövningen till prästen. Försöka få tag på musikern (har inte fått besked på ingångs-utgångsmusik än + att han ska prata med solisten) Ansiktsbehandling. Köpa mer papper till festprogrammen. Gör sockerbitar med hjärtan.
    Tisdag: Köpa örhängen. Gå igenom hur borden ska stå, mäta borden.
    Onsdag. Göra bordsplaceringen, sy dukar, göra stor bordsplaceringstavla. Vaxas.
    Torsdag. Gör färdigt och skriva ut festprogrammen. Repetion i kyrkan.
    Fredag. Skriv ut vigselprogrammen. Fixa naglar. Hämta M2B s kläder i malmö.

Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!