Här är en till som gifter sig på lördag!
Nu har allt börjat falla på plats....
Bordsplaceringen är helt klar, har precis skrivit klart placeringslapparna och innehållsbeskrivning till de som ska ha veg-mat. Sen är festprogrammen kopierade, så även svarslappar till tipsrundan och sångbladen. Utskrivet är tipsrundan och en "ToDo"-lista till de som hjälper oss med servering under kvällen så de vet vad som gäller.
Gästboken är fixad (köpte en enkel och piffade upp den), pussplingorna "lappade" och klara.
Vad har vi då kvar?
Måndag: Bara ta det lugnt, kanske gå på bio eller nåt.
Tisdag: Till frissan och färga håret. Efter det ska min brors sambo sätta in extensions.
Onsdag: Till frissan igen och klippa in löshåret och bestämma brudfrisyr.
Torsdag: Handla ingredienser till förrätt och efterrätt.
Fredag: Möblera och dekorera festlokalen, göra tårtor. Packa det som ska med till hotellet.
Lördag: Dagen D! Frissan - där jag även sminkas och klär mig. Vi kommer tydligen att vara tre som gifter oss där samtidigt - blir säkert superkul! Gubben åker och checkar in oss på fm när jag är hos frissan.
Någon frågade om förslag till material när man gör bordsplaceringstavlorna... Jag har använt en bit av en riktigt snygg tapet som vi har kvar efter tapetsering i vardagsrummet. Sen har jag klippt ut bord i vanligt vitt papper, fäst små tygblommor på dem, skrivit namnen med silverpenna och gjort ett litet "presentbord" med miniatyrpresenter på så det blir lite kul.