• EvelinaK

2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!

Hej alla tjejer!

Nu är vi nära!! Hur går det med all planering??
    Det vi har som tynger är den förbaskade bordplaceringen... puh jobbigt... vi ska träffa prästen i kyrkan i veckan och öva på att gå in osv med näbbarna!! hi hi... LÄNGTAR!

Hur går det för er???

• Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!
  • Askungen1

Hej alla 2 agustibrudar!
    Ja nu är det inte långt kvar, och det känns skönt.
    Den senaste veckan har jag haft fjärilar i magen utan att riktigt fatta varför, me det är väl bröllopsnerverna som gör sig påminda.

Vi har kvar at göra:

Bordsplaceringstavlan
    Printa ut festprogram och Vigselprogram(de är klara tack o lov)
    Stryka min klänning
    Hämta förlovningsringarna som har blivit putsade
    Göra servettringar av pärlor

Ja, det är säkert mer men jag kommer inte på mer just nu.

Lycka till!

• zsandora

Nu har jag beställt min sons kläder på nätet, fanns inte i butiker... Helt utplockat.
    Sen sitter jag å letar presenter till tärnorna o marskalkarna... Hade varit kul om dom kunde få det på morgonen..

Har ni köpt nåt till dom som hjälper till???

• EvelinaK

Vi har köpt present till våra solosångare, tre stycken, de är vänner till oss och ska även komma på festen!!
    Så då har vi köpt ett litet smycke, så kommer ligga på deras platser när de kommer till festen!!

sen har vi köpt till toastmasterna också! Vi tänkte att vi ska ge presenterna på kvällen till dem!
    Det är mycket att tänka på

Det är roligt med all planering men nu börja det bli lite mycket tycker jag allt!!

På lördag ska jag hoppa fallskärm, fick det i möhippe present, och på möhippan var det mullet så då kunde jag inte hoppa! Hoppas det inte är mullet på lördag för då ska jag hoppa!!

• zsandora

Ojdå de va modigt av dig att våga dig på sånt, hoppas det går bra! Hade aldrig vågat... fegis som ja e

Ja håller med dig helt om planeringen, de märks inte att man har sem, helt slut på kvällarna.

Vad har du köpt till toastmasterna?

Jag har två tärnor, två marskalkar o köpa till, dom har hjälp oss otroligt mycket. Sen har vi ju värdparet som oxå har gjort mycket, sen har vi våra fäder som har gett bidrag till vår dag, och min faster som gör allt som har med blommor å göra, tom med brudbuketten.

Så de e en del, tar gärna mot alla tips...

• Solsken78

Åh, det är så kul att läsa alla inlägg här, jag ska inte gifta mig förrän nästa sommar, men älskar att planera så jag är inne och försöka fiska idéer, och det här med hjärtan på sockerbitar lät ju hur gulligt som helst, men hur gör man?

Sensuella foto till min M2b var oxå en fantastiskt rolig idé,zsandora.

Hoppas att jag inte glömmer något i all planering när det väl närmar sig.

Det där med presenter till Toastmasters hade jag inte en tanke på.

• Anka2008

Jag har inte lyckats få pirr än. Tror jag är mest fokuserad på fixa saker så jag hinner inte bli nervös..än...

Jag har också 2 tärnor och 2 marskalkar som jag inte riktig vet vad jag ska köpa till.

En av tärnan kommer att vara toastmadamme så present till henne är fixad men resten då...? Vore kul och ni kunde berätta vad ni har köpt så jag kan få lite inspiration.

Och så vår solist.. vad är bäst till en tjej som ska börja på gymnasiet i höst?

Annars våndas jag lite med hur jag ska göra med tårtan. Tårtan direkt efter efterrätten eller vals först och sen tårta.

Återstår att göra är vika, knyta och annat trix med festprogrammet.

• grabbarna

huur bra väder som helst och vad gör jag!? jo jag sitter här och håller på med festhäftet varför,varför varför lär man sig inte att inte skjuta upp saker och ting

• zsandora

Haha jag är precis likadan, skjuter upp allt.. Det värsta av allt är att mitt i allt bröllopsplanerande så renoverar vi två rum pga vattenskada, plus att jag har rallycross tävlingar på helgerna... Tror ni att vi märker att vi har sem?`

Till mina tärnor tänkte jag köpa champange glas med gravyr, typ tärna 080802 + namn. Och till marskalkarna fanns det grova tuffa ölglas där man kunde ha deras namn på. Men jag tror inte jag får dom i tid, hade varit kul å ge dom det på morgonen...

Övriga vet ja ej, men tar gärna emot förslag som sagt

• Vicka81

Har ni tagit valslektioner eller så? Hur tusan ska man lära sig dansa vals??! Snacka om sista-minuten-poblem... Kan man köpa nån dvd eller nåt?

• Grund

Hej alla 2/8-brudar. Jag vill bara hälsa lite på er och hoppas att vi alla får en helt underbar helg nästa vecka.

Vi går på semester på fredag och tills dess har vi bestämt att ha allting som går klart så at vi kan ha en lugn vecka nästa vecka. Än så länge håller tidsplanen. Igår blev alla vigselprogram helt klara, bordsplaneringen är preliminärt klar. Vi ska suga på karamellen tills på fredag så vi printar hela programmet.

Det vi har kvar är alltså lite pyssel med festprogrammet, ringa vår fotograf, köpa själva korgarna till toakorgarna (innehållet är klart). Sen ska jag lägga upp tärnornas kjolar nästa vecka när jag träffar dem och vet vilka skor de ska ha.

Ha det gott allihopa och be en bön till vädergudarna

Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!