• EvelinaK

2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!

Hej alla tjejer!

Nu är vi nära!! Hur går det med all planering??
    Det vi har som tynger är den förbaskade bordplaceringen... puh jobbigt... vi ska träffa prästen i kyrkan i veckan och öva på att gå in osv med näbbarna!! hi hi... LÄNGTAR!

Hur går det för er???

• Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!
  • Big L

Hejsan!
    Jag håller helt med om att nu är det nära och det börjar pirra i magen då jag tänker på vad nära det är :D

Vi håller också på med bordsplaceringen och den är ganska trixig det kommer ligga många timmer bakom den. Fast jag tror att alla gäster kommer vara på toppenhumör så det kommer inte finns någon som kommer ha tråkigt, eller hur

Vi borde också kankse öva på hur vi ska gå, fast vi har inte bestämt ännu i vilken ordning vi ska gå. Näbbarna går först men sedan har vi inte bestämt om brudtärna och marsalk ska gå tillsammans eller var för sig..hmm... hur gör ni?

Ikväll ska vi öva på valsen.. haha... igen, det tar ett tag och vänja sig med takten :D

• EvelinaK

Hej hej!!

Vi ska inte har någon brudtärna eller marsalk, så vi har tre näbbar en flicka och två pojkar, de ska gå framför oss!!

Bordplaceringen tycker jag verkligen har varit jobbigaste under hela planeringen.. puh... men vi satt lite med den igår...
    Jag tror också att alla är på topp humör när det väl gäller!!

Min sambo hatar vals, han vill knappt göra det! Det är det han tycker han är mest nervös över!! hi hi...

Big L, är ni många gäster??

• Anka2008

Hej på er!

Ja det är verkligen nära nu!!

Bordsplaceringen blev precis klar för 4:e gången. Det är många tyckare som finns men nu blir det som vi tycker. Etikett och regler är bra men vi ska få ha kul på vår egen fest också eller hur?

Ingen vet att vi ska dansa vals så vi övar lite varje kväll. Min m2b har gjort mina tår väldigt ömma men de håller på repar sig.

Vi hade våra toastmaster och madamme hemma igår och gick genom lite vad som ska hända. Det kändes verkligen tyrggt att de skulle ha hand den biten. Vi valde nog rätt personer för jobbet.

Hur gör ni på bröllopsdag? Byter ni om där ni gör hår och smink eller åker ni hem/hotellet och byter om? Det här med få ihop logistiken är ingen lätt match!

• EvelinaK

Hej hej Anka2008.

Vi måste verkligen börja öva vals jag och min sambo!

Det är min bästavän som kommer göra hår och smink på mig hon är frisör, så vi kommer vara på salongen och ha det lite mysigt... sen kommer vi gå hem till hennes lägenhet och klä mig och sedan ska jag och min kille mötas upp för fotografering... känns så overkligt!!

Igår var jag hos mina föräldrar och då ringde min morbrors fru, och hon blev chokad över att jag svarade, så ville hon prata med mamma, så gick mamma iväg och stängde dörren..

hmmmm undrar vad de pratade om.. frågade mamma innan och hon sa hemligt!! hi hi hi... spännande!!

Har ni köpt några presenter till era toastmaster????

• Anka2008

Aha vad spännande! Trevligt med små hemligheter. Du får berätta sen vad för överraskning de hitta på.

Vi har köpt tavlor till toastparet. De har lite udda intressen så de har vi tagit upp i bildformat. Hoppas de uppskattar presenten.

Hur gör ni med tärna och bestman? Behöver de också få presenter??

• Suniz

Hej hej.
    Vi har inte fått reda på hur borden ska stå eller hur stora de är!!! Bordsplaceringen ligger alltså på is. Nervöst och stirrigt.

Vi ska träna i kyrkan tre dagar före bröllopet!!

Det vi har kvar annars är:
    Göra hjärtan på sockerbitar
    Preseneter till toastmaster, bestman och kyrkomarskalk.
    Gästbok
    Musikanläggning till "musikvakten".

Tror inte det är med. Min klänning ska jag hämta på fredag. Hoppas den passar!!

Till tärnorna har jag köpt rosa fickpluntor. De har tidigare fått sina klänningar ju. Till värdparet (mina föräldrar*) har jag köpt lite anpassade fotopresenter :)

KRAM på er och lycka till.

• grabbarna

hallå på er

jag sitter just nu och sliter mitt hår över festhäftet som måste bli färdigt idag så att mamma kan få det för att kopiera i morgon.. bordsplaceringen vägrar jag ens fundera mer på den blir som den blir och dom som är missnöjda blir nog det oavsett hur vi gör...

har inte köpt nåt till vårt värdpar men vi har ideer

ska göra korgar till dom som hjälper till i köket också för dom komemr garanterat vägra ta emot pengar så dom får en korg med smått och gott och med pengar längst ner

jag blir sminkad och får håret fixat hemma vilket känns skönt.har sedan 2 min till kyrkan kanon.

ska bli hämtad i en rosa caddilack (stavning?) och killen som kör har sagt att han ska ha kostym så det känns kul

• EvelinaK

Hej igen girls!!!

Har också gjort hjärtan på sockerbitar, kändes lite roligt att göra det... lite "menningslöst" med rolig detalj... vet egentligen inte om det är så många som använder socker i kaffet?!? Men men...

jag älskar detaljer!!!

Har även gjort en toakorg!!!

Festhäftet, det gör våra toastmasters, så det blir överraskning, känner oss lite dumma för att lämnat över det ansvaret, men de tycker bara det är roligt!!

Tänk att vi snart ska bli fruar...

• zsandora

Å vad bra att ni starta en sida här! Jag vill så gärna skriva om min dag, men då jag e rädd att min älskade läser min blogg vågar ja inte....

Idag va jag å mina tärnor å klippte oss, färga håret, å gjorde provfrisyr. Jätte fint!
    Sen gick jag å lill syrran vidare till provsminkningen, medans svägerskan gick o jobbade..
    Där sminka hon mig nästan exakt så som ja kommer se ut den 2 aug. Tom täckte över lite hårfärg som hade hamnat i pannan, för kl 14.00 skulle jag va å göra sensuella bilder till min m2b.
    Så både frisör å sminkös gjorde mig fin, utan extra kostnad!!!

Sen va ja å fota mig, syrran skulle oxå göra det efter mig men hann tyvärr inte pga strömavbrott, som kom tack å lov när ja va klar! Alltså ja e inte smal, utan lite mullig, men korten blev så fina, kommer bli uppskattat!
    Så jag har haft en så härlig dag, å nu vill ja inte sova, för ja vill inte ta bort sminket

Övrigt så börjar pusselbitarna falla på plats, har köpt vissa grejer till priserne för dom som vinner tipspromenaden. Ska nu inhandla pyssel till barnbordet och göra bordsplaceringstavlan.

Nån vals blir det dock inte, min m2b stenvägrar.. tråkmåns.

Har även hämtat förlovningsringarna från putsningen, så fina dom va, ska ej användas försen den dagen!

Nu går det verkligen fort! snart e vi där!

(f´låt om det blev långt, ville skriva av mig)

• EvelinaK

vad skönt att höra att det inte är bara min kille som inte tycker det är kul med vals zsandora, men än så länge gå han med på det men han är inte glad över det....

I veckan ska vi också hämta förlovningsringarna...

Ska till frissan imorgon och göra slinga håret!

Fick min slöja igår på posten!!

TJong...

Svar på tråden 2 AUGUSTI nu är vi nära!!!!