• MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • träsksvin

Vad kul med en tråd för balkanbrudar!! Jag är själv från Banja Luka och min blivande är svensk. Vi ska visserligen gifta oss i Göteborg (16/8), men vi försöker ha med en del av balkantraditionerna (mat, musik, rosmarin...).

Vi är 29 (jag) och 27 (m2b) år gamla och har varit tillsammans i 5 år.

• MissieA

Vad kul att ni har hittat vår tråd Vilka traditioner har ni tänkt ha med?

• Megi

haha vilket sammanträffande :D från bijeöjina båda två :D hehe.. ja sam 22 godine a moj m2b je 25 godina.. ja bih voljela da imamo svadbu dole ali ja mislim da ce mo ovdje.. jos nismo förlovade cekamo da moji roditelji dodu iz Bosne, Banja Luke pa da Edo dode sa svojim roditeljima :D hehe Bosanska tradicija :D mi smo zajedno 6 godina haha :D. a koliko ste vi? kako ste se vi zarucili?

• MissieA

Vad kul att det snart är förlovnings dags Vi va ute och åt på en restaurang när min m2b friade så jag blev överraskad kan man lungt säga hihi Sen åkte vi hem till bådas föräldrar och berättade det och någon vecka senare hade vi en förlovningsfest då andra nära och kära fick reda på det.

Moja drugarica je imala svadbu dole prije godinu dana i stvarno se pokajal pa zato je mene malo strah dole imati svadbu, a i nasa rodbina je ovdje. Nasa ce svadba biti u maju kojeg ste vi mjeseca planirali?

Jag är 21 o min m2b 23 (snart 23).. Vi kanske ses i Bijeljina någon gång i framtiden utan att veta om det hehehe.. Kul att vi är många balkanbrudar nu..

• Megi

såå fiint :D han ville att vi skulle förlova oss nu när vi åker på semester ako bog da :D, men hans föräldrar vill gärna att vi gör det på bosniskt sätt, så det får bli så hehe..
    hur länge har ni varit tillsammans? hur långt har ni kommit i planeringen?
    i mi smo kontali u maju :D hehe

• MissieA

Men det kommer säkert bli jätteroligt med förlovningen Vi har varit tillsammans i 3,5 år och förlovade i ett halvår nu, så vi har inte planerat så värst mkt. Vi har skrivit gästlistan och köpt inbjudningskorten men itne tryckt dem än för det tar lite tid eftersom vi inte har bokat lokal m.m. Men det har vi tänkt göra nu i augusti. Vi vet det mesta men måste få det gjort hehe..

Hur långt har ni kommit med planeringen? Kommer ni ha stort bröllop och några bosniska traditioner?

• Megi

vi har inte planertt så mkt, men vi vet vilken lokal vi ska vara i o så.. det kommer nog bli ett ganska stort bröllop, ca 200 personer. det kommer vara mkt av den bosniska traditionen.. vi har olika traditioner så vi kommer blanda lite, ta både hans o våra :D
    kommer ni ha ett stort bröllop? hoceteli vi imati nasih tradicija?

• MissieA

Koje vi imate tradicije? Vi ska också ha ett stort bröllop på ca 180 gäster vi ska ha en del av vår tradition, men egentligen itne så jättemycket när jag tänker efter. Vi ska ha kitice o så ska ju jag slänga buketten. Vad har vi mer för traditioner? Hehe

När blir förlovningen?

• Megi

i mi cemo kicenje, både auta och gästerna.. sen så kommer m2b med sin pappa o kum och hämtar mej... o sen finns det en tradition där ngn utav gästerna tar min sko o då ksa kum betala för att ja ska få den tillbaka :D haha..
    Imasli bilder på er? som du kan lägga in eller ako hoces da butamo mail :D
    ah förlovningen blir när mina föräldrar kommer från bosnien (akoBogDa) på söndag åker vi utomlands i 2 veckor o det blir när vi kommer hem :D

• MissieA

Ja någon kommer säkert sno min sko med Sen kom jag ju på att dem kommer slänga godis o pengar (kum i kuma). Vad roligt vart ska ni åka då?

Vi är fortfarande lite hemliga men du kan ju inboxa mig din mail så kan vi prata mer över mailen

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3