• Annihz

12 Juli 2008 del:3

Såg att tråden var stängd......
    så nu startar jag en ny :)

• Svar på tråden 12 Juli 2008 del:3
  • Flamora

Fru Ericsson här,

Vi hade oxå en helt fantastisk dag. Bättre än vi nånsin kunnat drömma om Precis som du Annihz var jag rädd att folk skulle ha tråkigt, men absolut inte! Alla var på topphumör och många hade hittat på olika arrangemang till festen.

Har lagt in några av de bilder jag har fått hittills.
    Ska bli kul å se era!

• Mrs Marley

Vi hade en helt underbar dag!!!
    Festen var så rolig och lyckad, alla släppte verklingen loss. Dansade till 03.00 sen packade DJ ihop sina saker. Vi kom till hotellet kl 05.00
    Vi är så lyckligt lottade med så underbar familj och vänner

• propp

Det går verkligen knappt att beskriva vilken underbar dag det var! Jag sov inte nånting natten innan, utan slumrade mest så när jag väl skulle gå upp kl. 6 va jag helt snurrig...och när jag satt hos frissan höll jag verkligen på att somna och hade en tendens till röda ögon...shit...hur skulle det gå... Men fick i mig lite mat framåt 10-tiden och mycket vatten att dricka...och sen när sminket väl kom på så verkligen öppnade sig ögonen och jag blev hur pigg som helst! Kände mig jättevacker när jag stod där färdig när min m2b och hans marskalk kom för att hämta oss. Sedan var det dax för fotografering och det var nog bland det roligaste jag gjort...fick verkligen utmana oss själva, vi som båda egentligen avskyr att vara med på kort...men käranån vad vackra vi var... Fotografen mailade oss alla 520 bilder igår...har inte hunnit titta på alla såklart...men på de kanske 200 vi tittat på än så länge så är vi sååå fina... Efter fotograferingen fanns det absolut ingen tid till att tänka och känna efter...kl. 13.57 anlände vi till kyrkan och kl. 14.00 började kyrkklockorna ringa...jag började med fel fot när vi gick in...trots att vi pratade om att alla 4 skulle börja med höger fot...fullständigt hjärnsläpp, men kom på det precis innan vi tog första steget in i kyrkan så det rättade jag till med ett litet dubbelsteg... Men hann tyvärr varken se björkarna utanför kyrkan eller blomdekorationerna inne i kyrkan som svärmor hade ordnat...tur att vigseln är filmad...

Det var helt perfekt väder och det var inte förrän vi satt i bilen som himlen öppnade sig...vi åkte iväg och var borta ca 1 1/5 timme som planerat...på den tiden tog sig våra gäster mellan kyrkan och festlokalen och det tog säkert nästan en timme innan alla var på plats för att mingla (det tar ca 20 min att åka mellan ställena, men folk skulle ju byta fordon och skjutsa hem mormödrar och lite annat) Minglet började utomhus med mousserande och lite fotografering av gästerna, men sen kom åskan och blixtrarna så vårt värdpar bestämde sig för att ta sin gästpresentation inne i festlokalen...och det var då ösregnet kom...men det sprack upp rätt så fort så när vi kom vid halv 6 så var det strålande sol igen...

Vårt tidsschema sprack rejält vid middagen... Det är så roligt att titta på vår toastmaster och toastmadames tidsschema...vi hade räknat med att middagen skulle hålla på mellan kl. 17-20...men...den höll på mellan 17.30 till 22.20!!! Det var så många roliga tal, sånger, lekar och spex...och det bästa var att folk inte ens verkar tycka att middagen blev för lång, för det var nog det jag var mest orolig över...vi själva tyckte ju förstås att det var helt underbart roligt. Så minglet mellan 20-22 när det var meningen att vi skulle dansat brudvals vid 21 och spelat cd-skivor fram till 22 försvannn helt...bandet började spela ca 45 min senare än planerat, vilket ledde till att de slutade spela först vid kl. 2 och då var det fortfarande väldigt många gäster kvar. Vi åkte till hotellet strax efter halv 3 och min svägerskas sambo var den som stängde stället runt kl. 4...det var han så himla nöjd med... Iaf just då, men det var nog inte lika roligt för honom igår när vi var hemma hos svärmor och svärfar på eftermiddagen för middag och paketöppning...

Det här blev ett långt inlägg, kände att jag behövde skriva av mig lite...och ni ser ju kanske vad klockan är...6.37...jag lever på någon slags överenergi och kan verkligen inte sova!!! Igår var det så mycket pyssel med att ta hand om allt från festen och alla paket...lämna tillbaka min mans och marskalkens kläder, lämna in min och tärnans klänning på kemtvätt (herregud va smutsig min klänning var...hihi) lämna in linnedukarna, städa iordning gästrummet i källarna, betala cateringen, växla pengar till bröllopsresan...och idag måste vi tvätta och packa...för inatt åker vi till Landvetter och kl. 7 imornbitti åker vi på bröllopsresa till Guadeloupe i Västindien...sååå underbart!!!

När jag kommer tillbaka om två veckor vill jag gärna läsa mer om hur underbara era bröllop var!

Kram på er!

• Flamora

Vad härligt propp. Det låter som om ni hade en lika fantastisk dag som vi. Åker också kl 7 imorgon bitti, men inte så långt som ni, det blev Tunisien. Ska bli så skönt. En del att göra idag, dock

• Mrs Marley

Håller på att packa nu, i morgon bär det av till USA. Det ska bli så skönt

• Angeliuqe

FRU Jonsson här!!
    Allt om möhippa och bröllop i min blogg!! Välkommen dit!:)
    www.angelfromhell.blogg.se
    Åh, de har gåt en hel vecka men lever fortfarande i ett lyckorus!!

• propp

Här kommer en hälsning från paradiset Guadeloupe i Västindien! Det är verkligen en helt underbar ö och vårt hotell ligger precis vid havet. Vårt rum har total havsutsikt och vi får se solnedgången från vår balkong varje kväll. Vädret är ganska omväxlande, sol och moln om vartannat. Detta beror på att vi bor på den ö-delen av Guadeloupe där den stora vulkanen finns samt mycket höga berg. Runt bergen ligger det alltid stora mörka moln. De flesta ligger kvar över bergen, men en del rör sig ut över havet, en del utan regn och en del med regn. Som tur är blåser det ganska mycket, så molnen rör sig fort...så regnet drar över på ett par minuter. Att det är molnigt mellan varven gör heller ingenting, vi hade nog inte pallat med sol hela dagarna?bara i skuggan är det runt 28 grader varje dag, året runt. Idag hyrde vi bil och åkte över till den andra ö-delen av Guadeloupe. Där är inte lika bergigt och därför inte så molnigt. Det finns några väldigt fina stränder som vi hade tänkt att besöka?men tyvärr valde vi nog fel dag att åka på?söndagar?när alla fransmän är lediga vill de ju också sola och bada?och fransmän och bilar?inte riktigt vad vi är vana vid och det tog oss säkert en timme innan vi kunde parkera. Något genomsvetta kom vi ner till stranden, och vi var ju inte ensamma...så blev ett snabbt dopp för att åka tillbaka hem till vår egen lilla strand, som är minst lika fin. Hotellanläggningen vi bor på är en stor resort med pool, snackbar, restaurang, tennisbanor, volleybollplan och en bungalowby. Vanligtvis är det runt 500 gäster, men nu under lågsäsong är vi bara runt 100 gäster så vi har det rätt lugnt och skönt vid våra solstolar...och varje kväll bjuds det på 3-rättersmiddag så vi njuter verkligen på vår semester, ja faktiskt...en helt perfekt bröllopsresa! Nästa vecka blir det lite mer utflykter...m2b har fått med mig på djuphavsfiske på onsdag...hur nu det ska gå till...hm...jag och fisk lixom...men fiska upp dom kanske jag fixar...haj och svärdfisk och allt va det va...och sen på torsdag ska vi ut på en seglingstur till en ö där det finns leguaner och rockor. På ön utanför vårt hotell ska det finnas massa sköldpaddor...får se om vi vågar oss ut dit någon dag med en sån där liten catamaran som man får låna av hotellet. På fredag sen ska vi utmana oss själva och följa med på en vulkanvandring upp till toppen av La Soufriere, 1467 m hög...puh...mycket vatten...vi ska även ta en tur med hyrbilen till några av de vattenfall som finns på ön. Lite snorkling ska vi försöka hinna med oxå...som ni förstår har vi det ganska bra här och njuter så mycket vi bara kan!

• propp

Nu heter jag mitt nya efternamn... Tog exakt 2 veckor från vigseln...hoppas inte det blir några problem när vi åker hem från bröllopsresan imorn, men har som tur är vigselbeviset med mig...

Hoppas det är bra med er andra!

• Jen82

Låter underbart Propp :):)
    Hoppas du kommer hem utan problem :)
    Många kramar

• propp

Hörrni tjejer...vart tog ni vägen efter den 12 juli?

Idag är det exakt en månad sedan vi gifte oss... Och nu är allt precis som vanligt igen...man kommer hem efter jobbet, surfar lite på BT, fixar lite med bröllopshemsidan...och min MAN är som vanligt iväg på träning...

Hoppas ni alla hade en lika underbar och minnesvärd 12 juli som jag!

Svar på tråden 12 Juli 2008 del:3