• Annihz

12 Juli 2008 del:3

Såg att tråden var stängd......
    så nu startar jag en ny :)

• Svar på tråden 12 Juli 2008 del:3
  • Annihz

Vi kommer att favors till gästerna. Inga direkta presenter utan en liten påse med godis som även kommer att agera som bordsplaceeringskort. De vart jag klara med i dag.
    Festprogrammen är klara, och mallen i datan är det pyttelite kvar på, men vi kommer inte att sätta ihop det förrens någon dag innan bröllopet. Vi kommer att ha bordsplaceringen med i häftet och om någon skulle ringa med återbud så har vi fortfarande chansen att fixa till det i programen.

Träffade fotografen nu på kvällen, känns verkligen skit bra. Tror faktiskt att jag kommer att kunna vara avslappnad med honom.

• hannapanna2008

Vi har små tyllpåsar i silver med 1 inslagen chokladbit + 2 Fazermint i, denna har vi knutit med ett cerist band och satt fast namnskylten på (som oxå är cerise). Finns i mitt galleri om någon är intresserad...

Jag ska till frisören och göra slingor och provuppsättning idag. Spännande

• Catalina

Vi har köpt små chokladcupoler som favors till våra gäster....de kommer även att användas som placeringskortshållare.

Det känns som att man har kontroll nu men jag vill inte tänka på hur det blir nästa vecka.
    Måndag:Ska jag o min m2b till frissan, klippning, provuppsättning för mig
    Tisdag: Inhandla det sista till bröllopet....Kontrollera allt med de inblandade
    Onsdag: Hämta m2b´s kläder, manikyr mm
    Torsdag: Hämta nyckeln till festlokalen, städa, pynta mm....börja med maten
    Fredag: Matlagning, åka till festlokalen för att göra det sista mm
    Lördag: 9.00 Frissan...10.00 ska min tärna vara hos frissan, 11.00 Näbbarna till frissan...Då åker även min m2b till festlokalen med hans följe för att möta upp serveringspersonalen, tårtleverantören + fixa det vi inte kunde göra på fredagen, 14.00 Fotografering, 15.00 Kyrkan...Det är nog vad jag behöver komma ihåg....sedan går vårt v.värdpar o toastmasterpar in o sköter resten..

denna vecka är inte så hektisk.....idag ska vi träffa serveringspersonalen....imorgon blir jag tvungen att sätta igång o baka, pajskal ska göras....på fredag så ska jag in till stan o hämta min klänning.........snacka om att jag längtar nu men är så jäkla nervös. Det är bara 11 dagar kvar nu....hur går det med planering o så för er andra?

• Annihz

Jag ska börja baka tårtorna denna vecka, 7 stycken :)
    Både jag och min karl ska prova kläderna en gång till denna vecka.
    Beställa blommor till bordsdekorationerna måste jag göra imorgon.
    Sy och fixa till löparna som ska ligga på borden.
    Ska oxå denna vecka i väg och köpa vickningen, 250 st korv och korvbröd....undra hur mycket senap och ketchup det kommer att gå åt till det??
    Sen ska jag försöka handla det där små sakerna denna vecka.....som sagt försöka. Inte så lätt när man har en liten som kräver ALL uppmärksamhet.
    Mina vänner förstår inte hur jag hinner med allt.....inte jag heller för den delen :)

• Catalina

Jag tror att du kommer att bli ganska trött på tårtor.....jag övervägde också att baka men det löste sig o vi fick tårtan i gåva...jag tror att vi brudar kommer att sova en hel vecka efter bröllopet med tanke på hur mycket tid o energi vi lägger ner på att få allt så perfekt o fint som möjligt.

• propp

M2b är iväg nu och bakar praliner och tårtbottnar... Själv har jag idag hämtat blommorna till blomvaserna, ordnat med tidningsannons till på lördag och betalat bröllopsresan.

Om jag får inspiration i eftermiddag ska jag nog börja fila på alla gästpresenationer...den punkten har funnits med lääänge på listan, men inte kommit mig för än...puh...hoppas det lossnar bara man kommer igång!

Nedräkningen börjar: 11 dagar kvar

• Catalina

10 dagar kvar nu...målet närmar sig....träffade serveringspersonalen igår o de verkade görbra...usch vad nervös jag är

• propp

Tänkte sätta upp en nedräkning på kylskåpet idag...

Påbörjade gästpresentationerna igår och det gick någolunda bra, så ska ta resten idag, men först ska jag iväg och få en ansiktsbehandling...ska bli sååå skönt!

• Mrs Marley

Äntligen!!!!!!!
    Bordsplaceringen är klar och nästan alla gästbeskrivningarna

• Flamora

Ja, det närmar sig med stormsteg nu. Var på fotvårdsbehandling igår, imorgon ska jag på provsminkning. Festhäftena ska bindas ihop och efterrätt ska göras.

Trodde vi hade en videokamra klar, men det visade sig att vår filmman inte kunde låna. Så vild jakt på kamera nu. Ska man köpa en?? Vi funderar, men undrar om vi kommer använda den så mkt efter bröllopet...

Vad duktiga ni e som bakar tårtorna själv. Jag älskar själv att baka, men skulle inte våga mig på bröllpstårtor

Svar på tråden 12 Juli 2008 del:3