12 Juli 2008 del:3
Såg att tråden var stängd......
så nu startar jag en ny :)
Såg att tråden var stängd......
så nu startar jag en ny :)
Jag gjorde bordsplaceringstavlan klar igår kväll...så nu är det gjort...placeringskorten har en kompis gjort åt mig......
Propp: Det var väl härligt att få lite ansiktsbehandlig o bara få vara en stund? Jag hinner inte med något sånt hmmm.......9 dagar kvar
Idag ringer en kusin till m2b och undrar om vi hört att ett annat kusinpar inte vet om de kommer eller inte på bröllopet. Eventuellt, hade de svarat kusinen som ringde...vaddå eventuellt? Vi behöver ju veta om de kommer eller inte...blir så trött...är ju inte direkt nån 25-årsfest de är bjudna på...det roliga i det hela var att vi igår kväll pratade om ifall det skulle bli några sena avhopp sista veckan...
vi har också problem med några som velar....det är tråkigt för man vet inte om man ska räkna med dom eller inte.....ett bröllop är ju inte som vilken fest som helst som vissa tror att det är.....ett par tackade först ja o sen för ett par veckor sen ringde vår toastmaster o undrade om vi hade hört nåt ifrån N o N..vilket vi inte hade givetvis....de hade tydligen sagt till honom att de inte kunde komma eftersom de hade blivit bjudna till ett 63-års kalas som de inte ville missa men de skulle höra av sig till oss...har inte hört nåt än.....man kan då fråga sig om ett 63-års kalas är viktigare än ett bröllop...till saken hör att killen o min sambo har varit kompisar i flera år...tycker det är lite dålig stil att göra så.
Inga sena avhopp i sikte här. Däremot så kom vi på i förrgår att hindersprövningsintyg etc ska skickas till rådhuset senast en vecka innan, så jag skulle posta det igår, men det glömde jag... Nu ligger det i min väska, och jag har bett min chef hoppa in för mig på lunchen så att jag kan cykla ner till rådhuset. Tur att man jobbar i stan...
Imorgon börjar min semester!!
Har oxå problem med nån som velar. Min kusins flickvän har tydligen blivit utbränd så han ringde i onsdags och sa att hon kanske inte kommer. Till saken hör att han i söndags ringde och frågade om hon kunde följa med på bröllopet (ganska nytt förhållande) och då sa vi att det självklart går bra. Vi fick ju ändra om i placering och så och det tog en stund. Att sen ringa tre dagar senare och säga att hon eventuellt inte kommer är ju lite kass, kan jag tycka. Men jag sa att jag inte gör nåt åt placeringen, det får bli tomt där. Är alldeles säket nån mer som blir sjuk eller så.. Man får väl räkna med nån tomma platser, tyvärr.
Gjorde min provsminkning igår och känner mig jättenöjd
Vi har en familj som velar med. Jag vill men jag vet inte om jag hinner..
Sedan har vi en familj som kan hoppa av samma dag pga att de e standby om nån i deras krets föder barn.
Ja de får sitta några ensamma om de inte kommer.
Jag placerar ut dem o kommer de inte kan vi ju inte flytta runt gästerna sådär på ett kick. Utan vår toastmaster får väl flytta lite lappar innan alla gästerna kommer o sätter sig ner.
Hoppas att de ringer innan o säger att de kommer nu.
Nervösa tjejer?
Inte jag ännu.
Kom på igår att vi EJ skrivit klädkod.. typiskt oss
Ja en vän till oss med sin kille har ett barn tillsammans, när de besvarade osa så sa de att det bara skulle bli de två, alltså att barnet skulle stanna hemma, men så igår visste hon inte!! ÖÖ vadå inte vet!!!!
Ja så jag sa att det var viktigt att jag ville veta så jag kan göra placeringen, som dessutom varit klar för flera veckor sedan.
Ja nu fick jag iallafall ett svar och de kommer bara de två.....fattar inte varför folk ska vela så himla mycket. Så svårt kan det väl inte vara!!!
Nej jag vet.
Men Men...
Får ett samtal imorgon av familjen, får se vad som sägs då.
Bordplaceringen e klar o det e dax att skriva ut allas lappar :)
en vecka kvar nu bara idag har jag bakat lite av bröden till middagenannars är jag rätt cool för tillfället är ni nervösa än