• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Embo81

Fasen va typiskt!!! Vi hade ju ingen transport som du vet men jag förstår att ni vill ha det när ni var inställda på det.

Hoppas ni får napp!

• Hedebris

vi har häst och vagn... sugen?

• a wife to be

Vi har funderat på häst och vagn. Var bor ni och vad skulle ni ha för att köra mellan Hardeberga och Torna Hällestad (boklunden)? Om ni är intresserade vill säga

Hedebris skrev 2008-07-28 21:16:00 följande:
    vi har häst och vagn... sugen?
  • a wife to be

Vi ska till Tosselilla imorgon och behöver köpa en hård kylväska, någon som vet var man kan få tag på det imorgon bitti? Bra planering jag vet

• Embo81

Nix, ingen häst och vagn -e superallergisk mot hästar! Bil med tak tack!

• Hedebris

oj, formulerade mig fel.. vi har inte en häst och vagn, utan vi ska ha en häst och vagn.

de tar 3000 för en heldag med champange och utsmyckning
    a wife to be skrev 2008-07-28 21:33:24 följande:

Vi har funderat på häst och vagn. Var bor ni och vad skulle ni ha för att köra mellan Hardeberga och Torna Hällestad (boklunden)? Om ni är intresserade vill säga
  • Jemima

hej! jag och min sambo planerar att gifta oss till nästa sommar i Lund, och håller just nu på att fundera på någon bra lokal till vigseln. Vi vill inte ha kyrklig vigsel eftersom vi inte är troende, men gärna ha en personlig och festlig ceremoni i alla fall.

Någon som har några bra förslag på ställen runt Lund? Helst inte utomhus, för då kommer jag bara att gå och vara nojig över vädret flera månader i förväg och det vill jag helst slippa... ;)

har läst några trådar om vigsel på rådhuset, men det verkade ju itne så charmigt med nummerlappar och en minut per brudpar eller nåt sånt...

ha de!

• Embo81

Bösamöllan har en fin lokal för fest och ibland väljer även en del att gifta sig där. Fin utemiljö, så man an ju ha vigslen inne eller ute beroende på väder. Måste boka i mycket god tod om man ska vara där. Kan ta med egen alkohol och egen mat.

www.bosamollan.se

• ingenjörsbruden

Hedebris: kan tyvärr inte stötta...måste jobba.....

Hur blev det med en träff efter alla bröllop?!

Idag var vi o kikade i kyrkan o på slottet....verkar helt underbart!!!! dock uppstod några funderingar kring vart o hur brudparet tar vägen innan vi ska stå på trappan o "risas"!

löser sig nog när vi prattar med prästen!

• Anja 19 juli 2008

Labbråttan

Din mamma är bara för go! Vet du att hon bakade tårta till mig idag och jag gjorde hennes situation något jobbig med min nyfikenhet. De skulle överraska mig på jobbet o fira mig för att jag gift mig o jag rände i köket o frågade din mamma vad det var för en tårta och vad var anledningen t att hon bakade en sån lyxig tårta, fyllde någon år och bla bla bla... hehe jag är HEMSK! Hon visste nog inte riktigt hur hon skulle värja sig från mina frågor så hon fick ju säga att det var hemligt *asg* och jag fattade verkligen ingenting. Tårtan var UNDERBAR, hälsa henne det!

Var MammaMia bra förresten och var det goda lammkotletter hihi

Kraaaaaaaaaam

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5