• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • SNOTCROW

Hedebris:
    Det låter som kanske den bästa möhippan ever :)
    Jag tror fortfarande att det inte blir någon möhippa för mig, men för några dagar sen såg jag faktiskt min kompis inbox som han hade glömt att logga ut från, där en rubrik var "Jakobs svensexa/Maries möhippa"... Så man kanske inte ska utesluta något :)

Hursomhelst, angående att hjälpa till på ditt bröllop så är det så att jag jobbar till klockan 15.00 på fredagen. På lördagen ska jag vara vara hos frisören 11.30 och ska jobba igen 14.00-21.00. På söndag jobbar jag dessutom 06.00-14.00. Det är alltså en sjukt upptagen helg till att börja med, men det ser ut att vara lugnt veckan därpå och med en liten lön blir det lättare att betala mitt eget bröllop när fakturorna anländer :) Så jag tänker att jag hjälper till! Förutsättning för det är dock att jag inte blir borta till sena natten och att det är i Lund...

• Hedebris

det är i malmö :( och personalen ska vara där en timme innan fördrinken. Dvs ca 13.00

• Hedebris

Någon annan som känner för det?

• MrsJönsson

Hej Jag skal selv giftes i Malmø den 16. august och det kunne da være interessant at se et annat brollop (jag har aldrig set et svensk brollop). Jag kan se at I skal giftes i S:t Petri kyrkan og have festen i Siriuspaladset - jag bor lige ved siden af. Jag är "gammel" tjener och tycker det är rigtig kul. Men hvornår på dagen önskar I hjælp?

Hedebris skrev 2008-07-23 08:12:47 följande:
    Någon annan som känner för det?
  • Embo81

Hedebris: Du verkar ha haft en toppen-hippa! Hoppas du hittar någon som kan servera med!

Anja: Vad hände med era smålandsplaner?

Gabbi: Tack för igår!

Flamora: Välkommen hem från Tunisien! Hoppas ni har haft en bra vecka!

• Anja 19 juli 2008

Hej Embo81

Vi insåg att vi varken orkade eller hade råd att hyra bil en vecka för att resa iväg tre dagar. Jag börjar ju jobba på fredag så vi hade varit tvungna att komma hem på torsdag.

Hyra bil hade kostat 2000 kr + bensin, dvs minst 3000 kr. Vi kände inte att det var värt det.

• Embo81

Aha, nä, känns väl som om det gått mycket pengar på annat nu va?

• Hedebris

pratade med lokalen igår. hade skrivit en massa frågetecken. De fixar allt vi tvekade på.

*städning
    *tillträde en vecka innan
    *dukning
    *stereo
    *dricka (samt att vi får köpa alkoholfritt om vi vill och slippa betala hans priser)
    *DVD,TV och filmer
    *Godisskålar

Lättad!!

• SNOTCROW

Hedebris:
    Då blir det svårt för mig att hjälpa till... Skulle dröja till ungefär kl 16 innan jag var på plats.
    Hoppas verkligen du får hjälp av någon annan. Jen82 hade ju någon kompis hon skulle höra med, eller hur? Och MrsJönsson har ju dykt upp här också!

• Hedebris

Mm :) jag får hoppas. med mrs jönsson verkar jag ha 2 än så länge

behöver iof en som står i baren på kvällen

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5