• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Hedebris

hehe... butikschefen är min kurskompis :)

SG brud08 skrev 2008-07-18 18:01:59 följande:

Anja: Tack för tipset om en hink. Det får jag kolla på.Hade också tänkt ha bubblorna kvar i katongen som de kom i. Men jag skickade efter dem på nätet och lådan var lite sönder och inte så stabil. Så det blir nog svårt att stå och hålla den.Hittade du själv något att ha dina bubblor i?Lycka till imorgon!Vi har köpt en per par, det är ju många som fotograferar och jag kan inte riktigt se de äldre herrarna stå och blåsa bubblor Men jag funderar på om jag kanske ska köpa någon extra till barnen.Såg att någon letade efter en underklädesbutik i Malmö.Det finns en på Södra Förstadsgatan, på väg upp mot Trianglen Tror den heter Collero. Jättefina underkläder och trevlig och hjälpsam personal. Fast de är ganska så dyra.
  • a wife to be

Anja

Lycka till imorgon, hoppas allt blir lika underbart som du föreställt dig. Kommer att tänka på er på er speciella dag, kanske kanske jag hinner ta mig till stan och se hur vacker du är.

kram Annelie

• Anja 19 juli 2008

Nu sticker jag till salongen...

Tack för alla lycka till!

Har lyckats sova knappa två timmar inatt. Var i festsalarna länge igår, upptäckte att det fattades 8 placeringskort (som jag vet att jag gjort), fick hem o göra om dem. Satt o pillade med cd-skivorna som vi ska lägga fram, skrev på kuvert som de ska läggas i och skickas t oss, gjorde en skylt o lite sånt. Men allt känns fixat o klart.

Är såååå trött men hoppas det ska gå över med allt adrenalin som kommer sen.

Just nu känner jag mig helt lugn. Det här är bara SÅ häftigt!

kram på er alla...

Rapport kommer

• labbråttan83

Tjena tjejer!
    Tillbaka från en skön vecka på Bornholm. Inte så exotiskt men ack så trevligt ändå

Hoppas Anja och Gabbi att ni JUST NU har det skitkul och riktigt njuter!

Hedebris: Hoppas ni hittar folk som kan servera på bröllopet! Tyvärr är jag själv upptagen med min egen 25 års fest

Flamora & jen82: Grattis igen och jättefina bilder!

• labbråttan83

Jag har hämtat ut mitt nya körkort nu så först NU känns det verkligen på riktigt hi hi

Jag tog körkortsfotot på Korthuset i Lund och det är inget att rekommendera... Det såg helt ok ut i färg men på körkortet är det i svartvitt och typ INGEN kontrast...vilket innebär att jag ser ut som värsta heroinisten ha ha men värre problem kan man ju ha som sagt

• Embo81

Godmorgon!

Kan bekräfta att Anja blev fru Godály igår. Jag och M var i kyrkan för att titta på henne. Anledningen till att M var med var att vi skulle prata med fotografen eftersom vi ska ha samma kille. Anja var superfin i sin klänning, snygg make-up och fin håruppsättning. Hennes barn var näbbar/ringbärare och de var hur söta som helst, speciellt hennes flicka...såååååå söt! Tänkte inte berätta så mycket mer om själv vigsel, eftersom jag tyckera att det är Anjas bröllop och då ska hon så klart själv få göra det och jag misstänkte att det kommer att komma en högst detaljerad beskrivning om uppknäppta strumpe-bandshållare och annat...

Hur som, efter vigsel blev det hyllningar och gratulationer. Tyvärr hade de fått ett återbud från ett kompispar till D, så Anja undrade om vi hade lust att komma istället om vi inte hade något annat för oss. Tja, en sliten pizza och somna i soffa kl20.00 eller gå på AF och Anjas bröllopsfest...inte så svårt val! En trevlig fest med god mat, trevligt sällskap och ett ruggigt bra band! Blev dock en del missförstån i början då de andra gästerna trodde att vi var några helt andra, då det stod Annelie och Jimmy på våra bordsplaceringar...haha, kul att gå på fest och vara någon helt annan, hade kunnat hitta på vad som...!
    Bandet spelade en vals som andra låt och då fick vi passa på att träna på brudalsn och det gick ganska bra -skönt!

Tack så mycket Anja!

Massa kramar Emma o Mathias

Gabbi!

Grattis till dig med! Hoppas att ni hade en bra dag och att ni oxå blev herr och fru igår! Ska bli så spännande att höra hur allt gick! Fick du telegrammet? Var minnsann inte det lättaste att få fram vem som var din toastmaster, men efter sms till S och samtal med krogen löste det sig. Bara det att krogen inte bekräftade att det tagit emot mitt mail, därför jag undrar om det kom fram som det skulle..

Kram på dig med fru Strömberg!

• Hedebris

nu har jag sovit ut ca 3 timmar efter min möhippa. lagom sliten

björn hade tagit ledigt från jobb IGÅR innan möhippan istället för IDAG! så ungarna vaknade en halvtimme efter jag kom hem :( som tur var följde min underbara svägerska men hem till oss och tog båda ungarna. trots att hon inte fick sova något...

• Anja 19 juli 2008

anjasbrollops.blogg.se/2008/july/var-fantastiska-dag.html

Embo81

var verkligen SUPERkul att ni kunde o ville ställa upp som J och A haha

Daniel tyckte att Mattias var skittrevlig. Ja du oxå alltså, haha men han hade visst pratat lite m M. Vi var båda rörande överens om att det var BETYDLIGT roligare att ha er där än J och A

vi hade det helt underbart... Länken t bloggen är bara några bilder från vigseln o minglet utanför, som min pappa tagit.

Kommer självklart att lägga upp fler bilder när de "strömmar" in och sen när fotografens bilder kommer

• Anettan73

ANJA!!

Helt fantastiskt fina bilder. GUD vad jag längtar nu...

Tänkte på dig igår och var sååå sugen på att gå dit, har alltid varit nyfiken på hur ditt bröllop kommer att se ut
    Men jag körde inte dit då du en gång skrev att du inte gillade det om man bara dök upp...
    Men bilderna säger en del!!!! Du / Ni var jtte fina!!!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5