• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Åh tjejer, nu börjar allt falla på plats...

idag har jag:

* Hämtat tårtan (tillsammans med Fröken Planera, thankyou)
    * Skrivit ut och satt ihop alla festprogrammen
    * Gjort och skrivit ut en drinklista
    * Provat alla kläderna på barnen, tvättat skjortor och underkläder
    * packat ihop allt som ska med till AF imorgon och Salongen på lördag
    * Diskat tårtställningen

Ikväll ska jag:

* stryka skjortor och slöja
    * Diska alla skålar osv till godisbuffén

Imorgon ska jag:

* Få fransk manikyr
    * Sola
    * Gå in och fråga om rhodiering av förlovningsringen
    * forsla alla grejor till festsalarna (festprogram, dekorationer, favors, barnpåsarna, pussklockorna, godiset, skålarna etc)
    * Lämna barnen till barnvakterna så vi får kvällen fri till det sista och kan sova lugnt hela natten (om man nu kan sova alls )
    * Hämta bukett o bordsdekorationer osv...

Imorgon ska Daniel:

Köpa allting till vickningen
    Köpa blannevann
    Forsla vickning, tårta och dricka till festsalarna

Hmm ja, jag tror faktiskt att vi kan få en "lugn" kväll imorgon. Med det menar jag, att vi lixom inte har något kvar till sista minuten som vi måste göra.

Känns sååå skönt!

• Fysio

Anja! Du tycks ha stenkollpå läget! Önskar dej all lycka på lördag och hoppas solen skickar sina strålar på er

• Anja 19 juli 2008

Hmm kollade precis alla väderleksrapporter jag kan komma på och det ser ut att bli REGN PRECIS HELA JÄ..LA DAGEN. Inget uppehåll så långt ögat kan nå och så runt 17 grader. Jahapp...

Då blir det iallafall inte stekhett inne i festsalarna. det enda jag egentligen bryr mig om är uppehåll innan bröllopet då vi fotograferas ute och precis efter vigseln då vi ska GÅ till festsalarna.

Sen får det regna hur mkt det vill...

Alltså uppehåll mellan 13-14.30 och sedan mellan 15.45 - 17.30 (vi ska ju mingla o ha fördrinken ute i Lundagård)

• Hedebris

Vill gå och DÖ! funderar på att ställa in hela jävla bröllopet!!!

kanske för en skitsak men ändå... jag och björn har kommit på att vi "glömt" fixa serveringspersonal till våra 80 gäster! + att vi inte har tillräckligt med pengar redan för att täcka alla kostnaderna.

Blir helt förstörd!

ingen här inne som kan avvara en fredag för att hjälpa mig få bröllopet att bli av? jag LOVAR att ni kommer få betalt såfort vår ekonomi ordnar upp sig igen. det kommer ta 1 max 2 månader!

SNÄLLA! jag ber er!

• Jen82

Hedebris: Jag jobbar den dagen men om jag får bestämma egna tider jobbar jag mellan 8-14.30.
    Var när hur?
    Jag kan ställa upp :) Om nu inte jobbet strular till sig.. börja jobba den 4 augusti.

• Hedebris

Gud vad underbart! *börjar se en strimma ljus i mörkret*

middagen börjar vid 15-16 tiden skulle jag gissa. men kocken vill träffa alla som ska servera innan. men det skulle nog kunna gå att fixa på torsdagkvällen..

• Jen82

Jag vill gärna hjälpa dig men det beror oxå på jobbet o de får jag veta samma vecka. Men jag ska kolla med några vänner med okej ? En tjej brukar jobba på bröllop.
    Lovar att meddela nästa vecka.

Vi åker iväg imorgon kommer hem på söndag kväll.
    Nästa vecka tar jag reda på lite saker o ting :)
    Många kramar och lycka till :):)

• Jen82

Tjejer ni som gifter er på lördag:

LYCKA TILL och NJUT dagen kommer gå FORT :)

Vi hörs på måndag!

Åker till Danmark över helgen.

KRAM PÅ ER

• SG brud08

Hejsan!

Här har ni en tjej som bor lite utanför Lund som ska gifta sig om 2 veckor.
    Var här inne på BT mycket i början, men efter att jag fick barn för några månader sen och har 2 äldre barn som har varit mycket sjuka, så har jag inte hunnit med att vara här inne så mycket.
    Just nu är det väldigt mycket planerande och det känns som om vi börjar få lite koll.
    Undrar dock om ni skulle kunna hjälpa mig med ett par saker.

Vi ska ha såpbubblor utanför kyrkan, men undrar om ni har något tips på vad man kan ha dem i. En låda eller helst någon korg.
    Har inte hittat något bra. Det får ju inte bli för stort.
    Ni som ska ha bubblor, har ni köpt en till varje person eller en per par?
    Sen har jag även en fråga angående festen.
    Tycker ni att det är ok om man börjar med dansen direkt efter maten och väntar typ en timme innan man har tårtan?
    Man är ju ganska så mätt efter 3-rätters meny

Såg att det var någon som skulle gifta sig nu på lördag. Så roligt! Stort lycka till! Längtar tills det är min tur!

• Anja 19 juli 2008

Sg brud

jag funderar på att ha mina bubblor i en stor zinkhink Kanske knyta ett sidenband runt själva handtaget m en rosett eller nåt. Hade jag tyckt var lite roligt

Kom precis på (jag som gifter mig IMORGON) att jag inte har något att ha våra bubblor i

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5