• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Embo81

Är skitnervös för ringarna, M ska dit idag och röja lite... Blir även lite nervös när ni skriver att ni har/hade så mycket att göra dagarna innan vigsel, VAD gör ni? 21e-fixa naglar och packa inför semestern, 22e-duka hämta vasen till buketten, 23e-stora dagen (hämta buketten+andra blommor, smink, hår)!!! Ska jag göra något mer de sista dagarna?

Ska provsminka och provuppsättning helgen innan, hade möte med alla inblandade för-förra helgen. Vigselprogram klara. Festprogram ej utskrivna, men klara -görs den 20e. Mer???

• Flamora

Embo: Vi hade faktiskt inte så mkt att göra dagarna före. Vi kände nästan att vi hade för lite att göra när man hade hållt på och pyssla i flera veckor. Det var bara dukning och att köra saker till festlokalen som tog tid. Ta det lugnt

Hedebris: Nu närmar det sig. Har allt löst sig med serveringspersonal och så??

• labbråttan83

Jepp, du kan ta det lugnt! Själv hade jag inte hunnit att göra med att göra så mycket "pyssel" innan min semester så därför blev det intensivt de sista dagarna med program, hår/nagelfix mm.

Embo81 skrev 2008-08-06 13:02:31 följande:
    Är skitnervös för ringarna, M ska dit idag och röja lite... Blir även lite nervös när ni skriver att ni har/hade så mycket att göra dagarna innan vigsel, VAD gör ni? 21e-fixa naglar och packa inför semestern, 22e-duka hämta vasen till buketten, 23e-stora dagen (hämta buketten+andra blommor, smink, hår)!!! Ska jag göra något mer de sista dagarna?Ska provsminka och provuppsättning helgen innan, hade möte med alla inblandade för-förra helgen. Vigselprogram klara. Festprogram ej utskrivna, men klara -görs den 20e. Mer???
  • ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-08-06 11:27:59 följande:
    Ingenjörsbruden: Nu ger du mig dåligt samvete jag borde också träna efter jobbet, man kan ju inte släppa på allt fast man är gift ha ha
    En annan har ju lite att jobba med o så är det ju inte så många veckor kvar så nu är det fullt ös!!!!

Cyklade till jobbet o ska ut o gå stavgång i kväll om det inte regnar annars blir det poweryoga hemma!!!

Embo hoppas att M röjer rejält så att allt går bra med ringarna!!

Vi visste väl att det var klös i Hedebris....men nagelfix i 5h?!

Fick hem ett provkort (eternal) igår fr kortdesign....förutom att katten hade käkat (lovar att han får kattmat!!) upp 4 cm av hörnorna så blev jag faktiskt lite besviken....tur att jag bestämt mig för att göra egna!!
    Kortet kändes plastigt o var väldigt blankt....Men utseendemässigt blir det samma upplägg, fast vi har ett blått papper med struktur o så ska vi embossa silvertrycket(blir upphöjt).
  • Hedebris

ohhh..nu är det inte långt kvar...börjar kännas nu...

satt med naglarna 5½ timme idag. fixade håret igår. har haft sminkösen här hela eftermiddagen och gjort provsminkningar. Sen har vi övat i kyrkan idag med... fullt upp

imorgon kommer jag inte hinna in här och å¨fredag är det ju dags :)

vi hörs sen efter dagen.

för er som vill titta in är det st.petri kyrkan kl 13.00

ps: naglarna blev skitfina! ser naturliga ut :)

• Hedebris

jag är så jävla arg på björns bror just nu...

eftersom det sket sig med förra svensexan ville han hålla en svensexa för björn idag istället. vi har en miljon saker att fixa. men jag tyckte det var en rolig idé. de skulle vara ute på förmiddagen innan vi skulle till kyrkan... sen ändrades det... både innan och efter. så då skulle de vara ute till 19 senast 21. de är inte hemma än...

fattar inte hur vi ska hinna allt. och nu mår jag dåligt utöver det.

jaja.. lägger mig nu *arg som ett bi*

kram

• ingenjörsbruden
    Hedebris skrev 2008-08-06 19:23:04 följande:
    ohhh..nu är det inte långt kvar...börjar kännas nu...satt med naglarna 5½ timme idag. fixade håret igår. har haft sminkösen här hela eftermiddagen och gjort provsminkningar. Sen har vi övat i kyrkan idag med... fullt uppimorgon kommer jag inte hinna in här och å¨fredag är det ju dags :)vi hörs sen efter dagen.för er som vill titta in är det st.petri kyrkan kl 13.00ps: naglarna blev skitfina! ser naturliga ut :)
    Lycka till nu!!!!!
  • Anja 19 juli 2008

Hedebris

förstår att du blir irriterad på Björns bror, men samtidigt tycker jag så jä..la synd om honom för HAN FICK F..N INTE VARA MED på sin egen brors (som han står nära dessutom) svensexa, vilket jag tycker är HELSJUKT.

Så i grund o botten är det nog det jä..la puckot som är björns bestman som du ska vara arg på. Han gjorde ju så att det fick bli två svensexor.

helt ärligt Hedebris. Har björn tagit ett allvarligt snack m sin sk BESTman och fråga honom va f..n han håller på med än för t.om vi här inne är så jä..la arga på den idioten. Han verkar ju inte känna björn eller fatta ett skit!

Usch så besviken jag hade varit på honom. Om jag varit björn hade jag KRÄVT att min bror ringdes upp och inkallades t svensexan annars hade jag inte följt med.

• Anja 19 juli 2008

Ingejörsbruden

du får lära dig skrika högre

ditt inlägg om att du ville köpa bubblorna blev nog förbisett på nåt vis och sen SKREK EMBO SÅ HÖGT att hon fick dem istället

Hon ser ut som en kattunge men hon är en TIGER

• Anja 19 juli 2008

Anettan

om du vill ha alla foton som högupplösta lär du få BETALA MULTUM för det. Är just detta som fotografer tjänar massor på, att INTE lämna ut foton högupplösta, för då måste du anlita henne för att få dem framkallade, du kan ej gå till vem som helst.

Var just detta vi var så nöjda över med killen vi anlitade, att vi får alla foton högupplösta, men det får man inte av fotografer i regel.

Men fråga går såklart alltid. (kolla dock hennes hemsida först, för där brukar stå vad man får och då står det oftast lågupplöst, har kollat runt på massor av fotografers hemsidor).

Hoppas för din skull att hon kan erbjuda er nåt

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5