• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Embo81

Blev hippa igår!!!!

Var och jobbade och vi hade precis haft en förlossning. In kommer en kollega och säger att det är M i telefon och att det var viktigt. M ringer aldrig till jobbet och jag blev rädd att det hänt något, hade inte alls någon tanke på att det var något på g. Kommer ut på expeditionen och lyfter luren, då står två av mina kompisar/kolleger där och säger hej. Jag fatta ffa ingenting, tänker att de är väl på jobba och ska lägga in schema eller något, och jag börjar slå numret hem...då fattar jag. Då står ju alla kompisarna i personalrummet! Champagnen korkas upp, får lite mat i magen, träningskläder, tiara med slöja, ett litet trollspö som ser ut som en stjärna och en fin vit spetskjol. In i bilen och till Malmö för att spela laserdome och ha 5 kamp -så jäkla kul! På 5-kapen fick vi bla brottas iklädda sumo-dräkt. Vi hade jättekul! Träningsvärk idag och blåslagna knä -trillade rejält på laserdomen, men kul var det Vi duschade, bastade och fick på oss lite finare kläder (2 av tjejerna och M hade varit i min garderob och letat fram kläder -kan väl säga att M har noll koll på vad jag brukar ha på mig, han hade hittat ett par trosor som jag aldrig använder, men han tycker väl att de är fina eftersom han valde dem!?)Fick dock inte sminka mig..

Vi begav oss in mot stan och jag fick en rad uppdrag att ordna, skulle skriva min namnteckning på en massa konstiga ställen på kroppen på män på stan. Löste sig bra då vi träffade en svensexa, så det var ju bara för killarna att dra ner brallorna och låta mig skriva på ljumsken. Sen skulle jag dela ut rosor mm

Sedan gick vi till en salong och jag blev sminkad, och alla fixade till naglarna med en massa filar, lack, kräm och grejer.

Vi käkade sedan på mando, min kusin är kock där så han lagade maten till oss! Har aldrig ätit så perfekt grillat kött någonsin! Mums vad gott!

Kvällen/natten avslutades sedan på hipp och shit vilken egokick det är att glida runt där med tiara slöja osv alla är är så snäll och önskar lycka till, en del beklagade att man inte länge "fanns på marknaden" osv -vet att det såklart är mycket snack, men man mår ju inte dåligt av att höra hur fiiiinnn man är!

Väl hemma någongång på natten och M fick stoppa mig i säng. Han har varit så himla gullig hela dagen...är aning trött idag, men sååå glad! Inte ett dugg bakis, men är lite orolig för att det kanske kan vara så att jag knappt e nykter ännu...fattar inte hur det gick till, men det fanns hela tiden dricka i handen på mig.

Återkommer när jag fått lite bilder!

• Hedebris

fan vad skoj!

samma som mig då. hade också femkamp. :)

du såg inte björn. iklädd träningskläder, sminkad och hög sammetshatt?

mando...där jobbade björns bestman som kock innan

• Anettan73

Tja på er. Har nu fått fotona från bröllopet av vår fotograf. Vi hade ju Caroline Jacobsen. Är sååå himla nöjd med henne. På köpet så kom jag o tärnorna 35 minuter försent... Oooppps. Men hon hade tålamod. Tog grabbarna då...

• Flamora

Låter som en toppendag, Embo. K var oxå på Laserdome och hade 5-kamp med svensexegänget. Killen som ska gifta sig var Batman och de andra va Robin - de såg hur härliga som helst ut .

Synd att vi inte kunde hänga på på Hipp. Var tvugna att byta kläder på våra Robins eftersom Batman hade åkt hem . Blev att vi satt hemma hos ett annat par och förfestade sen orkade vi inte åka vidare *tsss*.

Hedebris: Låter ju inte klokt med Björns bror. Jag hade blivit jättebesviken.

• Embo81

Hörde talas om Batman-gänget! Det blir ju att man träffar ju en massa andra möhippor och svensexor, och någon av dem undrade om vi inte träffat Batman.

Hedebris: Finner inga ord, berättade för M och någon annans som var över igår och ingen fattade vad de höll på med -så JÄVLA taskigt! Både mot killen som inte fick vara med och mot B...

• Embo81

Finns en bild från möhippan i mitt galleri nu...får inte se de andra, misstänker att det kommer något ihopklipp på bröllopet!?!

• Anettan73

Embo- Lät som en super rolig dag...

• Flamora

Hehe. Folk var tydligen helt galna i Batman. Han fick ställa upp och bli fotograferad med både barn, äldre tjejer och en 35-årig man!! Fin du va

Embo81 skrev 2008-08-04 11:03:56 följande:
    Hörde talas om Batman-gänget! Det blir ju att man träffar ju en massa andra möhippor och svensexor, och någon av dem undrade om vi inte träffat Batman. Hedebris: Finner inga ord, berättade för M och någon annans som var över igår och ingen fattade vad de höll på med -så JÄVLA taskigt! Både mot killen som inte fick vara med och mot B...
  • Embo81

Tack! Känner inte att jag blevutspökad, utan mer som en fin prinsessa! Fortfarande helt lyrisk!

• ingenjörsbruden

Anja: SÅ fina foton! Är det Tannus som är fotograf?

Embo: Vilken härlig möhippa o så fina ni var!!!

Hedebris: Vilken bestman!!! Under all kritik!!!

Anette73: Ska bli spännande att få se fotona...har ju hört så mkt bra om henne!!

Är det någon som har hjärtris eller bubblor över?! Känner mig riktigt sugen på att gå igång o pyssla lite o kunna bocka av på min lista....

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5