• karmag

malmöbrudar-2008

Hej! Jag hittade bara gamla "malmö"trådar... Finns det fler som planerar bröllop i malmötrakterna som vill utbyta idéer? Jag själv planerar bröllop i Oktober!

• Svar på tråden malmöbrudar-2008
  • Dionysos

Ska hämta min Lillyklänning på tisdag..... ska bli spännande

• Mayisan

Oj vad folk har fixat = )
    Vi gifter oss 23 augusti...jag ska sy min och min dotters klänning, får se med tärnornas.
    Min syster ska fixa tårtan som vi för övrigt inte bestämt ingredienserna i .
    Min blivandes kusin fixar maten ej heller spikad
    Min kusin som e Make up artist och frisör fixar frillan och smink
    Ska ringa morbror ang bil ...
    Blommorna får farfars dam som e florist stå för eller så blir det blomsterskolans upgift, har inte bestämmt alls hur buketten ska se ut.

Men ringen e i alla fall klar, fotograf, filmare, präst, tre tjejer att sjunga i kyrkan och servis *s* ....känns som allt e på gång men inget riktigt färdigt = )
    Vi gifter oss i Glostorps kyrka och har festen på Ingvar strands blomsterskola i Oxie så det blir nog kanon = )

Annars bor vi vid värnhem ...bara ett stenkast från S:t Pauli = ) ...kanske ska komma och smygkika på er som gifter er där då.

Nån som har tips på duktiga folk att servera (ej för kostsamt)??

• karmag

Hej! Undrar om någon har ett bra konditori på lager? Letar efter en prisvärd tårta... farfar är ju gammal konditor men börjar bli till åren....vet ej om jag ska be honom. Vad betalar ni för era tårtor?

• Dionysos

Ja jag bor oxå precis vid st pauli, jag kanske oxå kan komma och smygtitta

• karmag

Ha ha ja gör ni det;) Glad midsommar till er alla!!

• EmilOchCia

Lite kusligt att vi är så många som bor kring Pauli. Jag kommer nog me å smygtittar!!! Vi ger 55kr/bit för vår tårta. från Ultimate Cake. De är rätt dyra men verkligen värd priset. Kolla på deras hemsida www.ultimatecake.se. Hon gör visserligen bara amerikanska tårtor... Tror Malmqvist bageri vid paulikyrkan med gör...Själv hitta man tärnklänning idag...skitskönt. Ha det gott i midsommar!

• karmag

Förresten...hur gör ni med makeup? Jag vet inte om jag ska anlita ett proffs(I så fall undrar jag om någon har något bra tips) eller göra själv....

• JPerlestam

Här är en till Malmö brud! Ska gifta mig den 6 december i Kirsebergs kyrka. Är just nu mest nervös för klänningen. Tårta, ring, mat, festlokal, frisör och makeup är iaf redan fixat... Lycka till alla! =) Johanna

• Dionysos

Hrm har alltid betraktat mig själv som en ganska laid back person som inte nojjar så mycket för saker och ting, men herregud det börjar bli lite nervöst,....två veckor kvar....

• Dionysos

Hrm har alltid betraktat mig själv som en ganska laid back person som inte nojjar så mycket för saker och ting, men herregud det börjar bli lite nervöst,....två veckor kvar....

Svar på tråden malmöbrudar-2008