• karmag

malmöbrudar-2008

Hej! Jag hittade bara gamla "malmö"trådar... Finns det fler som planerar bröllop i malmötrakterna som vill utbyta idéer? Jag själv planerar bröllop i Oktober!

• Svar på tråden malmöbrudar-2008
  • EmilOchCia

Hallå! Här är en som gifter sig i september!! Bra med en tråd för oss malmö!! Vart ska ni gifta er?

• Dionysos

Hej!!!

malmöbo men ska gifta mig om tre veckor!!!!!

• Mayisan

ja då ... här har vi en till = ) jag gifter mig 23 augusti i Glostorpskyrka utanför Malmö. Å ni ?
    Jag e ifs inte inne så ofta men stjäl lite tips och ideer här och var.
    Hur känns det har du kommit långt med planerna ? eller tar ni det lilla lugna ?

• karmag

Vad roligt att fler har hittat in till denna lilla tråden! VI gifter oss i St:Pauli och har festen även den i Malmö. Det är ju höst då så det blir lika bra att vara inomhus! Undrar om någon har tips på var man köper god tårta?

• Dionysos

MMmmm härligt St: Pauli är jättefin. själv har vi en hel del pyssel kvar innan vårat bröllop om tre veckor. Hrm jag kan inte sluta förundras över hur fort tiden går och hur mycket pyssel det tycks vara, trots att jag inte är någon övernitisk planerare eller så. Men helt klart en del kvar att fixa, nåja jag antar att det löser sig

• EmilOchCia

Vad trevligt med fler som ska gifta sig i samma kyrka (s:t pauli) Bor ni i närheten eller ni har valt den för dess charm? Vi har köpt vår tårta på Ultimate cake på kärleksgatan! Gör jättegoda tårtor!!

• sommar08

Här är en malmöbrud som redan är gift 24maj blev jag fru! Tänkte att jag kunde dela med mig med lite tips.

När det gäller fotograf så hade vi Caroline L jocobsen och hon var helt fantastisk! Vi fick bilderna 1 vecka efter bröllopet och dom var 1000 gånger bättre än vad vi någonsin kunnat tänka oss.

Klänning hittade jag på Palms design. Dom var verkligen supergulliga och såå hjälpsamma.

Håret gjorde jag hos en tjej som heter Emma som är den bästa frisör jag någonsin haft. Hon jobbar på en liten salong vid nobeltorget som heter HON Hår & Nagelstudio. Jag färgade håret samt gjorde hårförlängning innan bröllopet och håret ser fortfarande lika bra ut. Rekomenderar henne starkt. Färgning och extentions kostade runt 4000kr MEN själva håruppsättningen på bröllopsdagen kostade bara 525kr!!

Min sminkning fick jag på Carabella. Dom använder ID bare minerals smink och mitt smink satt som berget hela dagen. När jag kom dit på morgonen så fick jag en stor tallrik fruktsallad och massa vatten Det var såå lyxigt.

Vi gifte oss i S:t Petri kyrka mitt i stan. Vaktmästaren var toppen! Vi hade ingen orgelmusik som inmarsch eller utmarsch utan vi hade bränt en egen CD-skiva som vi spelade. Kyrkan var helt ok med detta vilket vi är sååå glada för.

Vi hade en sångerska i kyrkan som var helt fantastisk! Hon heter Madeleine Liljenstam. Hon sjöng helt himelsk och alla gästerna sa något om henne efteråt! Har ni ingen sångerska så kontakta henne!!

Vi hade festen på st gertrud. Festen var helt perfekt! Allt var precis så som vi planerat.

Nu kommer en liten varning.
    Vi beställde blommor från Art of flowers uppe vid Åhlens triangeln. Vi bokade dom eftersom vi endast hör bra saker om dom. Vi hade 2st möten med personalen så att de skulle förstå vad vi ville ha. Jag lämnade även bilder så att det inte skulle bli missförstånd. Jag var lite orolig angående våra bordsdekorationer och beställde ett test några veckor innan bröllopet....tur var det eftersom det inte alls blev som vi tänkt. Vi ändrar planerna om bordsdekorationerna och tog en enklare modell. På dagen innan bröllopsdagen så får vi blommorna och dom är fina MEN i helt fel färg!! Vi hade sagt att vi ville ha mörklila och vitt och hela bordsdekorationen var ceriserosa. Tror att det var en lila blomma på toppen men resten knallrosa. OK, det fanns ingen tid för henne att stå och göra om 9st blomsterdekorationer då vi fick dom kl 1800.
    På bröllopsdagen åkte vi och hämtade min brudbukett....även den ceriserosa.
    Buketten var fin MEN i helt fel färg. Det var inte lönt att hetsa upp sig så vi gillade läget.
    Vi har fått en del kommentarer från våra gäster som undrade varför vi hade rosa blommor när färgtemat var mörklila, vitt och guld. STÖRIGT!
    Vi gick in och skulle betala och tyckte att hon skulle kompensera oss för att hon gjort fel MEN icke att hon gjorde. Hon sa att hon inte fått tag på den färgen vi pratat om och då frågade vi varför hon inte ringde oss eller tog vita blommor istället?!?! Men hon ville inte ge oss något som kompensation. Så vi betalade 6100kr för blommor som vi inte alls var nöjda med.

Tårta beställde vi från Ultimate cake. Supergod! Alla gästerna älskade tårtan och vi är verkligen supernöjda!

OJ vilket långt inlägg

det var allt tror jag.

Har ni några frågor så hör av er, hjälper mer än gärna till.

Lycka till på er stora dag!

• 126306

Hallo Malmö brudar!!

Här är en till. Vi ska gifta oss den 30 augusti i S:t Petri.
    Jag ville ha den kyrkan för att den är så stor och pampig.
    Det är mkt att fixa ända in i mål....
    Men snart är vi där. Ska bli såååå kul.
    Vi ska också ha en solist, hon ska sjunga 2 låtar.
    Kul att du Karmag startat en malmötrå...
    Ses igen en annan dag.
    Ha det gött!!

• 126306

Ny dag och nya saker som ska fixas...

Igår var vi och provade våra ringar, provsmakade tårtan. Jösses vad god den var!!! Sanslöst gott.

Idag ska vi på stan och hitta skor till brudnäbben, hoppas att det går bra och inte tar hela dagen.
    Ska även hämta ut inbjudningskorten, NYFIKEN på hur dom blev.

Tur att solen är framme någon dag denna veckan. Har semester nu i 2 veckor så lite sol vill man allt ha!!!

Vad är er nästa sak ni ska bocka av på er lista?
    Jag hoppas att vi snart kan bocka av pianisten eller gitarristen.

Ha det bra så länge....

• karmag

Nu har klänningen kommit! Den satt perfekt! MAn var ändå orolig att man ändrat sig sedan februari...:) Passade även på att bestäla Lillys bolero som passar ihop med klänningen. Har även varit i lokalen och provmöblerat idag. Vi fick ihop det till slut! Nästa steg är att skicka inbjudningarna och hitta makeup-artist... Är ju ett tag kvar(Oktober) men lika bra det. Även inbjudningarna skall pysslas ihop...ojoj...

Svar på tråden malmöbrudar-2008