• grabbarna

ny övikstråd

vi behöver ju kanske inte vänta ut tills den andra stängs helt tänkte jag, det är ju två dagar bort

gamla trådar

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12....
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2774353.html

GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

• Svar på tråden ny övikstråd
  • grabbarna

såg ni mig i tidningen idag nu då

• moche

Hej alla öviksbrudar!
    Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.

Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?

Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...

Tackar och bockar i förhand

• FruT 080808

Hoppas att ni fick en underbar dag grabbarna!
    Själv är det sluttampen på planeringen och tusen saker att göra (även sånt som inte har med bröllop att göra)

• miapias
    moche skrev 2008-08-02 01:43:27 följande:
    Hej alla öviksbrudar!Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...Tackar och bockar i förhand
    Jag kan starkt rekomendera stensöden där vi var..det är ett kök med fina möjligheter att laga mat själv..o så är det mkt leksaker ute för barnen, det ingår porslin och glas av alla varianter det finns en bildkanon att låna (ingår i priset) för att visa bilder samt en mindre platt tv så att barn/vuxna kan spela ex singstar.....
  • jelikr
    moche skrev 2008-08-02 01:43:27 följande:
    Hej alla öviksbrudar!Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...Tackar och bockar i förhand
    Kompisar som gifte sig i Själevads kyrka ifjol hade festen i Nävertjäls bygdegård. Den var väldigt fin och praktisk.
    Vet dock inte exakt vad som ingår där.
  • grabbarna

tack det blev en toppendag och vi hade ju kanontur med vädret, lagom varmt och inte en droppe regn...

höll dock på att bryta ihop på fredagen det först blev så att vi var tvungen med att börja städa festlokalen för det hade dom som hyr ut inte fixat *lagom kul* (tack och lov märkte vi det redan på torsdag kväll så vi kunde planera om lite men vi tappade ändå flera timmar...

och sedan när jag hämtade blommorna så visar det sig att mina vinröda kallor var mer gammelrosa/lila..jättefina kallor men HELT fel färg.......säger att oj dom är lite ljusa och får till svar ja med det är dom där vinröda som finns....tänkte att jaha dom kanske ser ljus ut bara för att dom står bredvid gerberan som var jättemörka..men kikar med jämna mellanrum på buketten i bilen och tänkte näää det går bara inte så jag svängde in på blommaffären i Ullånger och tack och lov var tjejerna där schysta och band en ny bukett åt mig av gerberan som jag köpt för att ha på borden.....

till saken hör att dom lyckats sälja ngr av gerberna jag beställt så jag fick ngr stora rosor som kompensation så två av dom rosorna hamnade i buketten samt lite hjärtan på tråd och den blev såååå fin och dom tog inget betalt för att dom gjorde det! utan dom ville bara ha betalt för hjärtan på tråd och pärlnålarna dom använda..hur underbara är dom inte!!!

finns ngr få bilder i galleriet, vi tittar på solisten det är därför vi verkar titta åt ett så konstigt håll......

köpte även ett dyyyyyrt läppstift som jag aldrig kom ihåg att använda

nåja det är lite info i alla fall jag berättar mer sedan

FruT 080808 skrev 2008-08-03 07:48:21 följande:

Hoppas att ni fick en underbar dag grabbarna!Själv är det sluttampen på planeringen och tusen saker att göra (även sånt som inte har med bröllop att göra)
  • 73an

GRATTIS GRABBARNA! Nu är vi gifta:)
    Oj så underbart det var, men snacka om att dagen går fort!!!
    Det kommer nog ta ett par dagar innan man riktig har gått igenom allt som hänt i huvudet.

• grabbarna

ja Grattis tillbaka....ja inte sov man direkt bra dom här timmarna man sov idag hjärnan arbetar fortfarande på högvarv....

idag har vi ju städat ur lokalen men nu ikväll har vi bara tagit det lungt och öppnat presenter och haft det skönt..känner mig liiiite trött nu faktiskt

• RebeccaM

Finns det någon som kan bidra med lite tips på catering? Vi vill ha buffé men jag kommer inte från Ö-vik och har ingen aning om vart jag ska börja leta... Det är ju skitsvårt plus att man gärna vill ha lite fina referenser på dom man till slut väljer.

Svar på tråden ny övikstråd