• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • mad78

wow. Det blir säkert skithäftigt. du kan väl lägga ut bilder sen?

• Dittvackrajag
    janedoe skrev 2008-07-04 20:08:58 följande:
    Vi vigs utomhus... Lägger in mitt inlägg i tråden utomhusbrudar:Vi har hittat en härlig.. typ dunge som man går in i via en bred stig längs med en ensidig allé av stora stora lövträd... Vigseln kommer hållas under dessa stora träds kronor som lägger sig över oss som ett tak och kommer skydda från regn (så länge det inte öser ner).I träden ska vi dekorera med vita skira tyger och hänga ljuslyktor med genomskinliga glaspärlor och silvertrådar.. Innan inmarschen startar ska vi bygga upp en stämning med låtar ur filmerna Silent Hill, Resident Evil och Army of darkness. Vi hoppas innerligt vår toastmaster kan fixa bra ljud även vid blåst... ;)Sirligt, skirt, ljust och vackert med en bakomliggande mystisk och mörk stämning. Och utomhus såklart! :D
    Det blir nog helfränt!
  • mad78

Jag puffar för denna tråd. Fler saker som ger det där lilla extra??

• Snitte- 5/7-2008

En UNDERBAR detalj på vårt bröllop var ett "fegisbås" Vi informerade om det EFTER middagen vid tårtan och sa att alla som inte vågat tala under middagen kunde gå och spela in en videohälsning till oss en trappa ner... de var suuuperkul att se de hälsningarna dagen efter sen hihi

• Värdinna2008

Nalle Puh 40 skrev 2008-06-14 07:36:31 följande:

Tror de brukar stå att de inte ska ge fläckar eftersom det är speciellt såpvatten och inte såndant man köper i leksaksaffärer
    Var inne och kollade och såg kommentaren att det blir fläckar av bröllopsbubblor, men det stämmer inte! Jag såg det första gången på ett bröllop i USA, och funkar det där utan att man stämmer varandra så... Vi hade bröllopsbubblor på vårt bröllop och det var jätteuppskattat och blev fina bilder (kan tyvärr inte visa om "min" blivande brud är inne och ser vem som skriver). Givetvis testade vi innan för att vara säkra, men även om jag hällde ut vätska så blev det inte värre än om jag hällt ut lite vatten. Nu har jag fått hem mina bubblor, så jag ska kolla om det går att göra små bilder av deras ansikten och klistra fast på flaskorna. Jag återkommer med bild (på andra ansikten naturligtvis) om det funkar!
  • chamor

Igår hade jag pysselkväll med tjejerna Vi gjorde små pärl"halsband" att ha på glasen med fot (vid foten), gjorde små bilder på oss coh klistrade på choklad www.elizabethshaw.co.uk/ourchocolates_crisp_milkmint.html
    och så gjorde jag det här med ljusen.. Våra namn på tunt tunt papper och smälte med en sked så det som ett tryck på blockljusen. Blev SÅÅÅ fint

• Mrs Van Derkamp
    Gudinnan skrev 2008-07-11 09:48:04 följande:
    Här finns bilder på några av våra detaljer som kanske kan inspirera. www.pixbox.se/alb_show_id535075_page0.html
    Gudinnan,jag är grymt imponerade av era detaljer!Jätte fina trycksaker mm...!
  • Simone B

Gudinnan - snyggt! Wow. De små 'böckerna' med spiralpärm - är det festprogrammen?

• Gudinnan

Mrs Van Derkamp - tack så mycket!

Simone B - Tack! ja det är festprg.

• Tjäder

Vi har just varit och inhandlat en stor målarduk som är uppspänd på ram. Vi har sprejat duken i silver och nu sitter min sambo och målar en stor urna/vas på den. Vi ska sen måla en varsin blomma som står i vasen. Resten av blommorna blir gästernas uppgift att göra! Alla ska få göra en blomma var, vi är 30 st så det blir precis lagom, vi sprayade duken i silver och målade vasen i grönt för att den ska passa att hänga upp i vårt varagsrum sen! Vad tycker ni om idén?! Vi tycker att det blir ett trevligt minne som kan hänga uppe sen!

• chamor

Vi gjorde samma sak på ett bröllop vi var på för några år sedan.

Tjäder skrev 2008-07-19 15:52:48 följande:
    Vi har just varit och inhandlat en stor målarduk som är uppspänd på ram. Vi har sprejat duken i silver och nu sitter min sambo och målar en stor urna/vas på den. Vi ska sen måla en varsin blomma som står i vasen. Resten av blommorna blir gästernas uppgift att göra! Alla ska få göra en blomma var, vi är 30 st så det blir precis lagom, vi sprayade duken i silver och målade vasen i grönt för att den ska passa att hänga upp i vårt varagsrum sen! Vad tycker ni om idén?! Vi tycker att det blir ett trevligt minne som kan hänga uppe sen!
Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!