• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • Mrs Van Derkamp

Oups,läste fel.Du frågade vad jag skulle ha som present.Om jag ska ha nått,tycker egentligen det är en onödig utgift så kanske några chokladpraliner,dalahästar med gästernas namn på(bor i dalarna) eller glas med deras namn på.

• mika 080705

okej jag bor också i dalarna :) men mina små påsar med mintkulor får nog räcka som "present".

• Dittvackrajag

Jorå, det blir nog bra ska du se, mika 080705.

• Nalle Puh 40
    Dittvackrajag skrev 2008-06-13 00:12:59 följande:
    Aaah, fast en nackdel med såpbubblor är att de kan verkligen förstöra kläderna... >.<
    Tror de brukar stå att de inte ska ge fläckar eftersom det är speciellt såpvatten och inte såndant man köper i leksaksaffärer
  • Dittvackrajag

Det kan vara så, men jag skulle inte lita på det faktiskt..
    Fast iofs, om man sedan också ska vara med på "trash the dress"-foton gör det ju inget... :P

• Snitte- 5/7-2008

Jag älskar oxå detaljer och ska ha, toakorgar,cd-skivor, hjärtan på sockerbitar och favors oxå

Såpbubblor är ett måste på vårt bröllop då jag inte vill ha ris innanför klänningen. de "bröllopsbubblorna" man köper är specialbubblor som inte ska fläcka på kläderna, det garanterar försäljarna så det är lugnt!

Vi ska även ha: ett rum med foton på oss.. jag på ena väggen min man på andra och på ena kortsidan ska vi ha kort på oss tilsammans

Vi ska ha en filmkamera uppställd för de som inte vågar tala inför folk, så får de säga sitt tal till kameran

ska se om jag kommer på fler dataljer som vi ska ha

• hjartan

Jag hade vårt monogram som en röd tråd genom hela bröllopet. Den fanns på inbjudan, vigselprogrammet, egenhändigt gjorda gästboken, festprogrammet, drinklistan, såpbubblorna, ljusen, på en tygbit som vi hade hängaden framför vår plats vid bordet och kanske på något ställe mer som jag glömt.

Stämplade kaffeservetterna med vigselringar som också fanns på inbjudan.

• Sebastiána

Trevliga tips...men min M2B anser att "- - - vi för tusan bjuder dem på den dyraste fest vi någonsin kommer att ha med god mat och live-band, det får banne mig räcka" och jag kan ju hålla med honom. Vår fest är ju som en stor present till gästerna.

Däremot tycker jag att det vore piffigt att ställa in en korg med trevligheter på toaletterna. Jag brukar alltid bedöma ställen lite efter vilken toalett de har. En resturang med levande ljus på toaletten, riktiga handdukar och handcréme ä'r alla tiders!

• Sebastiána

Vad kan man mer ha i toskorgarna, mer än handcréme? Mintpastiller? Våtservett med citrondoft?

• hjartan

Vi hade annat som man ev kan behöva typ plåster, nål och tråd, näsdukar, hårspray, klädvårdsrulle...

Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!