• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • Mrs Van Derkamp

Hur mycket kostar era toakorgar ungefär?

• joanna75

Hårspray, glansspray, tops, hårspännen/hårnålar. Smink tycker jag man får hoppas gästerna tar med det dom behöver

När jag var på bröllop tyckte jag det var så fint att dom hade det här, fattade nog inte riktigt att bruden ordnat, tänkte nog att det var "stället" som alltid hade det så! Hm....Alltid lär man sig nåt hihi!

• joanna75

Plåtster för skoskav kanske

• Tjäder

Hej! Vilken kul tråd!

Vi har önskat oss pengar till bröllopsresan och tyckte att det blir lite trist med kuvert på ett bord. Vi ska istället ha en liten resväska som jag har piffat upp! Kolla i mitt galleri!

Väskan är från panduro och kostade typ 49 kr. Korten har jag klippt till miniatyrer. Jag har lagt tyll i botten och skrivit en liten tagg på handtaget med vart resan går mm.. Kolla får ni se, jag är så himla nöjd!

Ide´n är inte min från början ska tilläggas...

• hjartan

Vet faktiskt inte vad den kostade, men jag la inte ut så många kronor då jag hade det mesta hemma. Då inte så mycket blev använt så har man desutom det mesta kvar.

• bjornis

Vi ska också ha toakorg och hela kittet. Gillade idén om förfrankerat kuvert med brännbar cd i. Den idén lånar jag! :)

Jo, såg en superfin bild på nån amerikansk hemsida med ett bord uppställt (i festlokalen antar jag) med ljus och vackra silverramar med bilder på gamla brudpar. Antagligen förldrar och far- och morföräldrar. Var så fint. Vi kommer ha en mörk festlokal (en replokal för en teater så allt är svart så man kan göra mycket kul) så känns som att det kan bli vackert. Bara svårt att få tag på foton...

Allting blir saker jag sett på amerikanska siter. En skön mix. Hoppas jag. Bara det att man blir så sjukt imponerad av många av er här att man aldrig blir helt nöjd. Hehe.

• mad78

Vad många bra tips. En toakorg är ju super, oftast är ju toaletterna småtråkiga. Man kan även trycka upp sitt monogram eller ett foto och klistra på tändsticksaskar om man har många rökare eller som jag ljusälskare bland gästerna.

• Mrs Van Derkamp

Och så finns det ju toapapper med brudpar på,istället för vanligt toapapper Gulligt tycker jag!Du kan köpa det på drömtorget.Man kan göra massor med fina saker på toan!Bl.a. ställa doftljus och blommor.

• Mrs Van Derkamp

Jag vill ha mer mer detaljer!

• hjartan

Jag hade lösviktste med små röda hjärtan i. Om man har tepåsar och är väldigt pysslig kan man byta ut "handtaget" till ett eget ev med monogram.

Har man ett monogram eller något annat snyggt så kan man även fästa det på flaskor eller karaffer.

Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!